J Johannes56 skrev:
Bara småsaker hon gnäller på.
Allting hade lätt kunnat lösas lite smidigt med hyresvärden. Hyr man ett sånt ställe så förväntar sig värden ofta att man kan lösa småsaker själv. Det står en väldigt många på kö som vill hyra sådana ställen.
Hade blivit vansinnig om jag hade haft en sådan gnällig hyresgäst.
Min uppfattning är att TS redan har försökt att lösa problemen "lite smidigt med hyresvärden", men lik förbannat har hon 11 grader inne. Så det tycks inte riktigt ha fungerat...
 
  • Gilla
  • Haha
Joakim654 och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Har du någon mer information än den TS lämnat i tråden? Är det du som är hyresvärd?

Det enda som framgår är att värmepumpen var ställd i auto-läge och 30 grader. Jag kan garantera att den inte försöker kyla nånting då när det är 11 grader inne.
Det var 11 grader inne och 12 grader ute. Jag kan garantera dig tillbaka att lvp försökte kyla. Hur uppnår man annars lägre inomhustemperatur än utomhustemperatur tänker du?
 
  • Gilla
Patrik V. och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Jag håller med kortis för ovanlighetens skull och jag är inte vänster. Om man inte klarar av att följa gällande lagar och regelverk är man antingen inkompetent eller icke läskunnig. Mic drop!
Jag bugar.
Det är många som int är vänster säger dom men tänker vänster är empatiska är låginkomsttagare men röstar höger, helt obegripligt som Jan Guillou sade
 
  • Haha
Patrik V. och 1 till
  • Laddar…
Känns som att det börjar bli läge för popcorn nu... ;)
 
  • Gilla
Joakim654 och 4 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
samma med alla föreningar fackförbunden är nog värst
Och varför skulle dessa föreningar hjälpa de som inte är medlemmar och bidrar tii utgifter som uppstår?
 
  • Gilla
Patrik V.
  • Laddar…
TS kön känns som det kvittar kom å tänka på att jag aldrig tar ett för vad det är för kön. Kag utgår nog från att alla är män. eftersom det är svårt att veta använder jag ts. Ett alias kan vara vilket kön oavsett vad det står.

Men kan folk ta och växa upp. Det ingen anledning att hålla på och anmäla. Det finns en till lgh som är uthyrd. Att börja anmäla kommer drabba den boende. Eller är någon om tycker att han har makt en någon. Vi vet att det finns problem hur stora? troligtvis inte jättestora.
Vi vet att ts inte trivdes. Men det är inte samma sak som att andra tycker lika.
Sen måste vi ta hänsyn till ts kunskap. Vi vet att den är det måste man tänka på innan.
Ventilationen kanske inte alls är felaktig. Det kanske inte är några problem med lyhördhet. det kanske bara är jobbigt för ts. Ts tycker att det är jobbigt. Då är det så. Dock kanske inte enligt pbl. Kylan är kanske inte några problem
så tänk till. varför hämnas? nä väx upp
 
  • Gilla
  • Älska
Patrik V. och 2 till
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Och varför skulle dessa föreningar hjälpa de som inte är medlemmar och bidrar tii utgifter som uppstår?
vart skrev jag inte var medlemar?
 
  • Haha
Patrik V.
  • Laddar…
M maria01 skrev:
vart skrev jag inte var medlemar?
Du svarade på hertigens inlägg
 
  • Gilla
Patrik V.
  • Laddar…
J
Bananskalare Bananskalare skrev:
TS kön känns som det kvittar kom å tänka på att jag aldrig tar ett för vad det är för kön. Kag utgår nog från att alla är män. eftersom det är svårt att veta använder jag ts. Ett alias kan vara vilket kön oavsett vad det står.

Men kan folk ta och växa upp. Det ingen anledning att hålla på och anmäla. Det finns en till lgh som är uthyrd. Att börja anmäla kommer drabba den boende. Eller är någon om tycker att han har makt en någon. Vi vet att det finns problem hur stora? troligtvis inte jättestora.
Vi vet att ts inte trivdes. Men det är inte samma sak som att andra tycker lika.
Sen måste vi ta hänsyn till ts kunskap. Vi vet att den är det måste man tänka på innan.
Ventilationen kanske inte alls är felaktig. Det kanske inte är några problem med lyhördhet. det kanske bara är jobbigt för ts. Ts tycker att det är jobbigt. Då är det så. Dock kanske inte enligt pbl. Kylan är kanske inte några problem
så tänk till. varför hämnas? nä väx upp
håller med
 
J
K kortis skrev:
Jag bugar.
Det är många som int är vänster säger dom men tänker vänster är empatiska är låginkomsttagare men röstar höger, helt obegripligt som Jan Guillou sade
Din mening är obegriplig.
Vad menar du? Är vänstermänniskor låginkomsttagare men röstar höger?

Janne har förresten jobbat för KGB.
 
  • Gilla
  • Haha
Graffen och 2 till
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Du svarade på hertigens inlägg
jag svarar på dig ?
 
  • Haha
Patrik V.
  • Laddar…
K kurlakarl skrev:
Det var 11 grader inne och 12 grader ute. Jag kan garantera dig tillbaka att lvp försökte kyla. Hur uppnår man annars lägre inomhustemperatur än utomhustemperatur tänker du?
Troligen för att det varit kallare på natten?
Värmepumpen i fråga går inte att ställa lägre än 17 grader i kylläge, så även om den mot all förmodan varit inställd på lägsta möjliga kyla hade den vilat vid det tillfället.
 
  • Gilla
  • Haha
Joakim654 och 6 till
  • Laddar…
J Johannes56 skrev:
Håller helt med dig!
Man hade säkert fått en helt annan bild om man frågar hyresvärden.

alla skriker bara anmäl! I den här tråden.

går nog hitta saker att anmäla varenda person i den här tråden. Alla gör fel omedvetet ibland, ex kör för fort med bilen.
men det här är en gnäll tråd. Ingen har tvingat dit hyresgästen.

Men för all del, anmäl hyresvärden. Och gör regelverket ännu mer komplicerat. Färre kommer hyra ut och hyrorna går upp. Bara bra för mig.
Det är absolut ingen, varken i den här "gnäll tråden" eller i verkligheten, som skulle hindra dig om du vill inreda ett gammalt svinstall och bo där utan isolering och ventilation, och ha 11 grader inne med hjälp av några elradiatorer och en snik-värmepump från Jula. Sätt igång och bygg redan idag! Ingen kommer anmäla något, ens om du slarvar med bygglovet.

Men om du istället ska tjäna pengar på att hyra ut en dylik bostad, är du ansvarig för att bostaden du hyr ut, och tjänar grova pengar på, är i ett drägligt skick och erbjuder hyresgästen en godtagbar boendemiljö.

Förstår du skillnaden?
 
  • Gilla
  • Haha
Joakim654 och 13 till
  • Laddar…
A Alexandra59 skrev:
Och vad har du att göra med om det finns bygglov eller inte??
Bygglov ska finnas om det krävs, är lag på det :) annars skulle folk bo i källare utan fönster, utan godkänd takhöjd, utan godkänd ventilation osv, det skulle långsiktigt leda till sjukdomar och högre vårdkostnader, är det lagar och regler grundar sig i. Det förekommer säkert illegalt redan och inte positivt om omfattningen ökar, dessutom är det helt lagligt att anmäla lagbrott, medan det är olagligt med svartbyggen. Så alla har med det att göra.
 
  • Gilla
  • Arg
  • Haha
Graffen och 6 till
  • Laddar…
J Johannes56 skrev:
Hon har kört den på kylläge. Det var 11 grader inne och 12 ute.
Berätta hur man får den där pumpen att kyla till 11 grader. Jag har en likadan och den går bara att ställa ner till 17 grader.
 
  • Gilla
  • Haha
Graffen och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.