K
T TCG skrev:
Varför skulle Amazon säga något?
Konsumentköplagen säger att säljare får avbryta order bland annat om priset är uppenbart fel.
Säljare på Amazon har skitavtal och anställda behandlas bland de sämsta av världens företag.
Visst är man glad att hitta något till riktigt bra pris men ibland kan man försöka tänka sig in i situationen att man själv driver företag.
Oj snacka om arr explodera och blanda hej vilt. Har varken sagt att jag står på den ena eller den andras sida, utan frågade enkom om hen varit i kontakt med Amazon kundservice, för att få reda på var marknadsplatsen anser om att säljare avbryter försäljningar. Finns som sagt säljare som sätter detta i system
 
  • Haha
TCG
  • Laddar…
Är det någon här som har hyveln 2012NB?
Vet ni isf. om det är svårt att byta ut engångsknivarna (nåja... man kan iofs vända på dom en gång) till slipbara diton.

Har sett att båda varianterna men undrar om det är "plug & play" eller om man behöver byta ut andra delar också.

Hittade ett större parti ekbrädor i en av ladorna där hemma, vilka är ganska skitiga och sliter på stålet.
Tanken är alltså att grovhyvla alla brädor, byta knivarna och sen hyvla "rent".
Har slip-jigg till Tormeken och tänker att det borde bli billigare i längden att köpa slipbara knivar istället för dom som sitter på nu.
 
LoweW
  • Portabel Mikrovågsugn från Makita på ett träbord, dörr öppen, mat inuti, blått och svart.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
nino och 3 till
  • Laddar…
några år sen när man såg pat.rit på en micro då var den tänk 2x18 :D gissar den är 2x40 nu ^^ och kan tänka mig lite samma pris som mobila frysboxen +/- 1000-1500
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
T
Jag behöver såga upp en ”ränna” i ett massivt trägolv för att bygga en ny innervägg.

Tänkte använda en sänksåg (perfekt anledning för att köpa en DSP600 ) för det men har en fundering, vad händer om man råkar köra över en golvskruv? Risken är inte så stor men jag lär väl lyckas.
 
LoweW
P pleqtiz skrev:
Verktygsvaruhuset har den micron på sin sida, blir inte billig..


[länk]
Min erfarenhet är att såna priser bara är ”place holders”. Jag gissar på att priset landar under 8000kr.
 
K
T tunellm skrev:
Jag behöver såga upp en ”ränna” i ett massivt trägolv för att bygga en ny innervägg.

Tänkte använda en sänksåg (perfekt anledning för att köpa en DSP600 ) för det men har en fundering, vad händer om man råkar köra över en golvskruv? Risken är inte så stor men jag lär väl lyckas.
Kommer gnistra och kunna förstöra klingan om du har otur. Har du tur blir klingan lite mindre vass bara. Sannolikt händer inte så mycket utan maskinen är kraftfull nog att bara köra på. Klingan är nog den som får ta smällen
 
  • Gilla
tunellm
  • Laddar…
T
K kniv skrev:
Kommer gnistra och kunna förstöra klingan om du har otur. Har du tur blir klingan lite mindre vass bara. Sannolikt händer inte så mycket utan maskinen är kraftfull nog att bara köra på. Klingan är nog den som får ta smällen
Misstänkte att det var något sånt, dum fråga då, är klingan som kommer med en DSP600 bra nog att vara försiktig med och jag borde köpa en ”skräpklinga” åt detta arbete eller borde jag köpa en ”finare” klinga och använda originalklingan till detta?
 
K
T tunellm skrev:
Misstänkte att det var något sånt, dum fråga då, är klingan som kommer med en DSP600 bra nog att vara försiktig med och jag borde köpa en ”skräpklinga” åt detta arbete eller borde jag köpa en ”finare” klinga och använda originalklingan till detta?
Allt beror på vad det är du kommer använda sågen till i framtiden… Finsnickeri osv - då bör du köpa ny klinga till det ändå och kan köra på original nu om du så vill.

Grovsågning, regelsågning, plyfa, furu, och dylikt - ja då kan du göra lite som du vill. Köp ny ”skräpklinga” på biltema för detta eller kör med originalklingan och sen köp en ny/skicka den på slipning om/när den blir kass. Den som följer med kostar typ 5-600 ny om man köper den separat.
 
Redigerat:
  • Gilla
tunellm
  • Laddar…
T tunellm skrev:
Jag behöver såga upp en ”ränna” i ett massivt trägolv för att bygga en ny innervägg.

Tänkte använda en sänksåg (perfekt anledning för att köpa en DSP600 ) för det men har en fundering, vad händer om man råkar köra över en golvskruv? Risken är inte så stor men jag lär väl lyckas.
Varför behöver du en ränna för att montera en innervägg? Är det för att få köpa en såg?
 
  • Haha
Beskow93
  • Laddar…
T
R roli skrev:
Varför behöver du en ränna för att montera en innervägg? Är det för att få köpa en såg?
Japp!

Nej men det är ett relativt nylagt massivt grangolv och av det jag läste så kan det vara dumt att tvinga fast golvet så att det inte kan röra sig. Läste även att man i princip inte ens bör ställa en köksö uppepå det då det också kan ”tvinga fast” golvet, om det här inte stämmer så är det ju såklart smidigare att skita i det momentet och ändå köpa en såg ;)

Tillägg, googlade lite snabbt ifall jag mindes fel, var längesen vi började planera för detta, hittar bara att folk rekommenderar att man inte gör såhär på parkett .. så hur ligger det till? Väggen kommer att gå ”tvärsöver” golvplankorna, finns ingen risk att man låser fast golvet så att det reser sig eller något om det sväller?
 
Redigerat:
T tunellm skrev:
Jag behöver såga upp en ”ränna” i ett massivt trägolv för att bygga en ny innervägg.

Tänkte använda en sänksåg (perfekt anledning för att köpa en DSP600 ) för det men har en fundering, vad händer om man råkar köra över en golvskruv? Risken är inte så stor men jag lär väl lyckas.
Kika på toolnation.de om du inte har ngt emot att beställa utomlands ifrån. Kampanj där man får ett 5ah batteri om man reggar köpet på makitas nederländska sida. Lite Google translate men kan det vara värt. Gick på lite drygt 4200 med frakt och sen kom batteri från makita en vecka senare.
 
  • Gilla
tunellm
  • Laddar…
B-56764 är klingan som följer med oftas. så bara att söka efter en bilig
165 med centrum på 20 och köra... ELR "friskt vågat hälften vunnet" anda Klarar du dig så åk och köpa en trisslott :D
 
  • Haha
tunellm
  • Laddar…
T
T TriNitro skrev:
Kika på toolnation.de om du inte har ngt emot att beställa utomlands ifrån. Kampanj där man får ett 5ah batteri om man reggar köpet på makitas nederländska sida. Lite Google translate men kan det vara värt. Gick på lite drygt 4200 med frakt och sen kom batteri från makita en vecka senare.
Haha det var påhittigt, inga konstigheter att göra detta även om man har ett svenskt konto redan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.