Lexington Lexington skrev:
Ingen aning?
Uttagen är monterade av elektriker som haft all info från början, sen vet jag inte om micron (som döljer uttagen) är fast installerad? Den är ju bara inskjuten i hålet.
Nej det behöver inte vara lätt att dra ut stickproppen. Det står oftast i ugnens beskrivning var uttaget ska vara. På min Electrolux så ska uttaget sitta så högt upp så möjligt i skåpet då ugnen har mest plats där. Mitt uttag kom såklart inte helt bra men tack vare att Ikea-skåpen är lite extra djupa så gick ugnen in ändå.

Det är ganska vanligt i lägenheter med sockeldosor till spis/ugn. Då ligger alltså uttaget i sockeln under, och det kan man absolut inte säga är lättåtkomligt.
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd och 1 till
  • Laddar…
U
Mina uttag sitter bakom både inbyggda kylen, frysen, mikron och ugnen. Men har en egen säkring till varje av de förbrukarna så det är ju lätt att bryta strömmen ifall nått skulle va problem.
Såhär i efterhand hade det dock varit skönt om man slapp försöka stoppa in kontakten till ugnen medans höll upp den i luften framför högskåpet, sladden va för kort för att kunna stoppas in när ugnen stod på backen framför.
 
Vi vill se, mera kök.. vi vill se mera kök.. :cool::D (no preassure) .. köksrenoveringar/byggen är alltid spännande och inspirerande!

Går bra med tv-möbeln med (hör ju nästan ihop :geek:)
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Vi vill se, mera kök.. vi vill se mera kök.. :cool::D (no preassure) .. köksrenoveringar/byggen är alltid spännande och inspirerande!

Går bra med tv-möbeln med (hör ju nästan ihop :geek:)
Det händer inte så mycket i köket då jag väntar på bänkskivan. Den kommer om 1-2 veckor förmodligen. Idag ha jag varit listig ;)

Modernt matrum, träbord, stolar, grå väggar, ljust golv, fönster, inbyggd belysning, pendellampa, spegel och dekorationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök under renovering, gråa skåp, skyddspapp på golvet, ouppackade möbler, förändringsprocess.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök under renovering, skåp installerade, väggar målade, skyddspapper på golvet, ouppackade lådor och verktyg framme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hallmöbel på g med

Inomhusmiljö, passage, köksskåp, entrédörr, skohylla, parkettgolv, ytterkläder, osynlig person, pågående renovering, bostad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael.S och 7 till
  • Laddar…
Är det entrén/hallen som oxå har matchande luckor (sista bild)?

om ni nu inte fyllt skåpen än.. så får du öppna upp nån skåpdörr nästa gång o visa vald inredning (y) lådor, utdragbara enheter, hyllor, om ni gjort nån egen fiffig lösning osv :)

Skafferilösningar is da shit :cool: nu finns fler möjligheter än ”då” (när vi gjort .. hm.. ja nått kök hehe)

Ah det var veckor, inte dagar kvar till bänken (y) ja..jo bänk är bra och ha, men samtidigt bra att den kommer på sluttampen så man inte riskerar att märka den för livet redan i byggstadiet… (hm kanske bara är sånt som händer mig haha)
 
Snigla Snigla skrev:
Är det entrén/hallen som oxå har matchande luckor (sista bild)?

om ni nu inte fyllt skåpen än.. så får du öppna upp nån skåpdörr nästa gång o visa vald inredning (y) lådor, utdragbara enheter, hyllor, om ni gjort nån egen fiffig lösning osv :)

Skafferilösningar is da shit :cool: nu finns fler möjligheter än ”då” (när vi gjort .. hm.. ja nått kök hehe)

Ah det var veckor, inte dagar kvar till bänken (y) ja..jo bänk är bra och ha, men samtidigt bra att den kommer på sluttampen så man inte riskerar att märka den för livet redan i byggstadiet… (hm kanske bara är sånt som händer mig haha)
Alla skåp och luckor är Bodbyn från Ikea.
Inredning i skåpen är inte klar än för vi saknar lite delar och måste till Ikea igen. Dröjer någon vecka till innan vi ska dit :)
 
Idag kom bänkskivan. Snabbt monterat på typ 30 min av killarna. Imorgon kommer nog stänkskydd upp (y)

Modernt kök med inbyggd mikrovågsugn och ugn, grå skåp, vita hyllor, omonterat arbetsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett ofärdigt kök under renovering med vita skåp, osatt golv och synlig elinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kök under renovering, omonterade skåpsstommar, soligt, fönster, grått golv, skyddstejp, ej färdigställt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kökshörna med skåp, öppna hyllor, bänkskiva, glas, muggar och ett papper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Bengt Larsson och 19 till
  • Laddar…
Snabbt jobbat av proffsen. Fogning imorgon och rörläggare på torsdag. Det närmar sig snabbt nu :)
 
  • Kök under renovering, grå skåp, mönstrad kakelvägg, oskyddad bänkskiva, skyddspapper, pall, inbyggd ugn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett pågående köksrenoveringsprojekt med mönstrade kakelplattor och omonterade skåpenheter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kök under renovering, mönstrade kakelplattor, osatt arbetsyta, tomma fönsterkarmar, byggarbetsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett fönster, öppet arbetsområde, dekorativt golv, skyltade områden för byggnadsarbete, ingen person synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En tom, vitbänk framför ett fönster med dekorativa kantband och reflektion av en person.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett ofärdigt kök under renovering med synliga verktyg, diskbänk och kakelserier på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett ofärdigt köksbänksområde med mönstrade kakel och mörka skåp, saknar vitvaror och bänkskiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Mikael.S och 28 till
  • Laddar…
Nu har vi vatten, avlopp och diskmaskin inkopplat. Blev riktigt fint tycker jag :)
 
  • Öppet underskåp med synlig diskmaskin, VVS-installationer och elektrisk kabeldragning. Oanvänt utrymme till vänster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mikael.S och 16 till
  • Laddar…
Snyggt!
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Nu har vi vatten, avlopp och diskmaskin inkopplat. Blev riktigt fint tycker jag :)
Det påminde mig om att vi lovat minst två st (försäkringsbolaget tror jag var den ena, men vem var den andra tro? Den som lagade vår diskmaskin sist kanske) att fästa upp vårt avloppsrör (?) till diskmaskinen under bänken..

Varför minns jag inte riktigt, rörelser o hål/läckage?

Nåja, nått var det - och nu när jag ser hur tjusigt ditt sitter uppe där under bänken.. så blev jag ju påmind om hur icke fint vår sitter (ligger i en snirklig hög)!

Har ni provdiskat i glädjeyran? (Antar att ni handdiskat ett tag..)
 
U
Snyggt!
På nått sätt känns det som en fröjd och ha det snyggt i ett skåp man aldrig kommer se in bakom. Typ ro för själen!
Ett tomt underskåp med synliga VVS-installationer som vattenledningar och avloppsrör, troligtvis i ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael.S och 7 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Det påminde mig om att vi lovat minst två st (försäkringsbolaget tror jag var den ena, men vem var den andra tro? Den som lagade vår diskmaskin sist kanske) att fästa upp vårt avloppsrör (?) till diskmaskinen under bänken..

Varför minns jag inte riktigt, rörelser o hål/läckage?

Nåja, nått var det - och nu när jag ser hur tjusigt ditt sitter uppe där under bänken.. så blev jag ju påmind om hur icke fint vår sitter (ligger i en snirklig hög)!

Har ni provdiskat i glädjeyran? (Antar att ni handdiskat ett tag..)
Min bättre hälft har varit utan diskmaskin sedan augusti -21 och har diskat i badrummet i snart 1 år så hon är nöjd. Första diskmaskinen redan körd trots att den inte sitter fast eller lucka monterad :crysmile::p
 
  • Gilla
  • Haha
Åsa Lund och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Min bättre hälft har varit utan diskmaskin sedan augusti -21 och har diskat i badrummet i snart 1 år så hon är nöjd. Första diskmaskinen redan körd trots att den inte sitter fast eller lucka monterad :crysmile::p
Hehe, tänkte nästan det (y):D .. behövs ingen front för det :cool:
(men det blir snyggare och snäppet tystare med en)
 
S
Ramnemark Ramnemark skrev:
Min bättre hälft har varit utan diskmaskin sedan augusti -21 och har diskat i badrummet i snart 1 år så hon är nöjd. Första diskmaskinen redan körd trots att den inte sitter fast eller lucka monterad :crysmile::p
Du verkar inte ha varit utan diskmaskin i alla fall… :thinking:

Jag skulle åka på stryk av min fru om jag sa så där.:rolleyes:
 
  • Haha
  • Gilla
John85 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.