H hydrolift skrev:
Tigersåg.
DJR183 (185) och nya modellen DJR189 som har fått handtaget på rätt ställe och större slaglängd.
Är det någon som provat nya 189an och är det någon som är nöjd med 183an, fungerar den eller alldeles för svag?

Hade för längesedan vad jag tror var föregångaren till 186an tidigare men den var slö om man jämför med en sladd, vet inte om det berodde på små batterier 3 ah.
Dessutom inte så förtjust i formatet på en vanlig tigersåg, onödigt jobbiga att hålla uppe med en hand om man jämför med 189an och Bosch motsvarigheter.
189 är inte vad du söker om du vill ha kraft och slaglängd.
Tigersåg för mig är grovjobb, rivning osv.
189an och liknande enhands kanske är för att kapa ett litet rör i tight utrymme?
 
  • Tre olika 18V sticksågar med specifikationer: kapacitet, längd, vikt, ljudnivå och effekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
hydrolift
  • Laddar…
Själv kör jag 188:an, där får man nå mellanting. Lite lägre slaglängd men också mycket kompaktare och lättare i övrigt samma kapacitet,
 
  • Gilla
LoweW och 2 till
  • Laddar…
Härligt med grejer som är gjorda för att laga, jag behöver byta kol.
Japantillverkad BHP440 från 2010.
Elektrisk apparat, antagligen en borrmaskin, demonterad med synliga ledningar, kolborstar och kullager.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Någon som har erfarenhet av makitas batteridrivna gräsklippare? Har runt 100 kvm som inte roboten kan klippa och har idag en bensindriven som börjar sjunga på sista varvet. Så det är inte mycket som behöver klippas men ibland behöver hela gräsmattan om ca 700 kvm klippas.
 
T tpsoft skrev:
Någon som har erfarenhet av makitas batteridrivna gräsklippare? Har runt 100 kvm som inte roboten kan klippa och har idag en bensindriven som börjar sjunga på sista varvet. Så det är inte mycket som behöver klippas men ibland behöver hela gräsmattan om ca 700 kvm klippas.
jag köpte DLM432 på amazon för dryga 2000:- för ett par år sen, är mer än positivt överraskad, den klarar min gräsmatta om ca 7-800kvm med en laddning av 2x 5h, har dock dubbla uppsättningar av 5Ah batterier så blir aldrig nå stopp. Det som är bra är att den väger en bråkdel av en bensindriven, då den såklart saknar bensinmotorn och chassit är i plast, så skulle inte vara till någon hjälp om det var drivning på hjulen.
 
K
Vad kan det vara som inte stämmer.
1020:- för en DUR368 låter nästan för bra för att vara sant.
Bild på skärm visar webbutik med Makita-verktyg, priser, leveransdatum och fraktkostnader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dsundet och 1 till
  • Laddar…
LoweW
K K. L skrev:
Vad kan det vara som inte stämmer.
1020:- för en DUR368 låter nästan för bra för att vara sant.
[bild]
Händer ibland att säljarna ändå släpper varorna till det priset trots att de gjort fel (y)
 
K
LoweW LoweW skrev:
Händer ibland att säljarna ändå släpper varorna till det priset trots att de gjort fel (y)
Jag kan ju alltid hoppas.
Jag tryckte på köp och har fått orderbekräftelse men samtidigt så undrar jag nu om det var en bluff och att hela mitt konto töms. :rofl:
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
K
K K. L skrev:
Vad kan det vara som inte stämmer.
1020:- för en DUR368 låter nästan för bra för att vara sant.
[bild]
Det var visst för bra för att vara sant.
Min order är nu avbruten av säljaren.
Undrar varför.:thinking:. :D
 
  • Gilla
TCG och 1 till
  • Laddar…
K K. L skrev:
Det var visst för bra för att vara sant.
Min order är nu avbruten av säljaren.
Undrar varför.:thinking:. :D
Vad säger Amazon (för ser ut att vara Amazon) om avbrutna köp? De är ju generellt väldigt duktiga på att vara på kundens sida?


/Jocce
 
K
Jocce81 Jocce81 skrev:
Vad säger Amazon (för ser ut att vara Amazon) om avbrutna köp? De är ju generellt väldigt duktiga på att vara på kundens sida?


/Jocce
Jag fick ett mail där det står:

"Avbruten beställning
Beställningsnummer:....
Beställningen gjordes 19 mars 2023
31JbHK5b0WL._SY115_SX115_.jpg
Säljs av E-stock Electronics
Orsak till avbrytande: Säljaren avbröt beställningen."

Det hade varit kul om det hade gått igenom, men som sagt, för bra för att vara sant.
 
K
K K. L skrev:
Jag fick ett mail där det står:

"Avbruten beställning
Beställningsnummer:....
Beställningen gjordes 19 mars 2023
[bild]
  • Makita DUR368AZ Borstskärare, 36 V
Säljs av E-stock Electronics
Orsak till avbrytande: Säljaren avbröt beställningen."

Det hade varit kul om det hade gått igenom, men som sagt, för bra för att vara sant.
Vad säger Amazon om att säljaren avbröt beställningen?
 
K kniv skrev:
Vad säger Amazon om att säljaren avbröt beställningen?
Varför skulle Amazon säga något?
Konsumentköplagen säger att säljare får avbryta order bland annat om priset är uppenbart fel.
Säljare på Amazon har skitavtal och anställda behandlas bland de sämsta av världens företag.
Visst är man glad att hitta något till riktigt bra pris men ibland kan man försöka tänka sig in i situationen att man själv driver företag.
 
  • Gilla
tank77 och 1 till
  • Laddar…
K
K kniv skrev:
Vad säger Amazon om att säljaren avbröt beställningen?
Amazon har inte sagt något om det mer än att köpet var avbrutet av säljaren.
Men jag fick det här mailet av säljaren.

"Meddelande från säljaren E-stock Electronics:

430 / 5 000
Vertimo rezultatai
Vertimo rezultatas
Kära kund.
Vi är ledsna att meddela dig att vi var tvungna att annullera din beställning.
Vi kontrollerade lagret och märkte att ett misstag inträffade på vår leverantörs lager. För närvarande har vi inget förråd för denna produkt, det är därför vi måste annullera din beställning.
Vi ber om ursäkt för denna situation. Om du vill köpa något annat ur vårt produktsortiment är det bara att meddela oss så ger vi dig en rabatt.
vänliga hälsningar
Rolandas
----------------
 
T TCG skrev:
Varför skulle Amazon säga något?
Konsumentköplagen säger att säljare får avbryta order bland annat om priset är uppenbart fel.
Säljare på Amazon har skitavtal och anställda behandlas bland de sämsta av världens företag.
Visst är man glad att hitta något till riktigt bra pris men ibland kan man försöka tänka sig in i situationen att man själv driver företag.
Amazon skulle kunna säga något, då vissa säljare använder metoden att sätta för lågt pris för att locka in kunder i deras "butik" på Amazon...

I övrigt är ju Amazon extremt duktiga på att hjälpa oss konsumenter/kunder, reklamationer etc är ju i princip aldrig ifrågasatta osv, så teoretiskt kanske de skulle kunnat haft något att tycka även här.

Gällande de anställda: Behandlas de dåligt även i Sverige? Här har vi väl ganska tydliga lagar om hur man får behandla anställda?


/Jocce
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.