3 271 läst · 7 svar
3k läst
7 svar
Bygga om garage till bostad
Jag har ett fristående oisolerat garage på ca 35 kvadrat. Jag går i tankarna på att bygga om garaget till en bostad att hyra ut till en släkting. Jag har tidigare funderat på alternativet att bygga ett attefallshus. Nackdelarna är att det blir för dyrt, samt att det kan se för mycket ut på min lilla tomt.
Min förhoppning är att bygga om garaget blir en billigare historia. I garaget finns el indraget. Är det någon som har erfarenhet av något liknande projekt? Vad bör jag tänka på, hur går jag tillväga? Hur gör man med VA? Hoppas att någon kan hjälpa mig!
Min förhoppning är att bygga om garaget blir en billigare historia. I garaget finns el indraget. Är det någon som har erfarenhet av något liknande projekt? Vad bör jag tänka på, hur går jag tillväga? Hur gör man med VA? Hoppas att någon kan hjälpa mig!
L Lilakrakan skrev:Jag har ett fristående oisolerat garage på ca 35 kvadrat. Jag går i tankarna på att bygga om garaget till en bostad att hyra ut till en släkting. Jag har tidigare funderat på alternativet att bygga ett attefallshus. Nackdelarna är att det blir för dyrt, samt att det kan se för mycket ut på min lilla tomt.
Hej, jag funderar också på att göra om garaget till lägenhet, hur gick det för dig? Är du klar? Hur blev det?
Vårt garage är nu en liten villa på 50kvm. Det enda som är kvar från garaget är betongplattan och väggarna. Det blev nytt tak så att det är öppet invändigt i tak, badrum och kök och öppenplanlösning.A Ancilla skrev:
Wow så roligt. Skulle jag kunna maila dig för att ställa lite fler frågor om hur ni gjorde?Lizzy78 skrev:
Ulrika
Liknande trådar
-
Är det värt att bygga garage vid sidan om totalentreprenad?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Bygga om del av garage till sovrum
Grund & Markarbeten -
Att bygga om carport till varmgarage
Byggmaterial & Byggteknik -
Bygga om carport till garage - Hur gör jag?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Bygga om litet garage på prickad mark?
Bygglov