L lbgu skrev:
Man kan ju se det tvärtom. Med så många sålda så kommer ett säljstopp att behöva vara välmotiverat. Att tro att någon svensk myndighet hittar på ett fel för att kunna okynnessäljstoppa är inte troligt då det skulle avslöjas tämligen omgående.
Nej men det kan ju bero på en svensk "streber" som till varje pris ska ha rätt.
Det finns ingen logik i det här när man ser volymen på vad Easee levererat till världen.
Om det varit en "kinaprodukt" så bryr sig ingen annan eläkerhetsmyndighet eftersom alla är eniga om att det ska vara en "blåslampa" mot skiten.
Men här är det ju utan logik!?
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
P paralun skrev:
Nej men det kan ju bero på en svensk "streber" som till varje pris ska ha rätt.
Det finns ingen logik i det här när man ser volymen på vad Easee levererat till världen.
Om det varit en "kinaprodukt" så bryr sig ingen annan eläkerhetsmyndighet eftersom alla är eniga om att det ska vara en "blåslampa" mot skiten.
Men här är det ju utan logik!?
Fast vad är problemet? Har de fuskat och inte följt standarden så är det väl rätt att de straffas? Eller tycker du att det ska vara OK att strunta i standarden? Det har väl ingen betydelse hur stor volym de sålt. Snarare borde det ges strängare straff ifall de sålt större volymer då risken de utsätter folk för är större samt att de gjort större förtjänst på sitt fuskande.
 
  • Gilla
  • Älska
te95mne och 5 till
  • Laddar…
Men snälla sluta, det är ingen akedemisk streber eller konkurrent sommar försöker sätta käppar i hjulen... ESV är kontrollorgan och de har gjort en stickprovskontroll på ett antal laddboxar! Det är så de jobbar! Sen har ju laddboxar varit en het marknad senaste åren med många nya aktörer, varför en stickprovskontroll kan vara relevant nu!
 
  • Gilla
te95mne och 4 till
  • Laddar…
S swirve skrev:
Men snälla sluta, det är ingen akedemisk streber eller konkurrent sommar försöker sätta käppar i hjulen... ESV är kontrollorgan och de har gjort en stickprovskontroll på ett antal laddboxar! Det är så de jobbar! Sen har ju laddboxar varit en het marknad senaste åren med många nya aktörer, varför en stickprovskontroll kan vara relevant nu!
Jo i Sverige....en liten perifer marknad i det stora hela.
Så jag tror mer på en "akademisk streber" eftersom jag stött på dessa orakel i mitt yrkesliv.
 
MultiMan
Varför detta förakt för elsäkerhetsverket? Menar ni att det varit bättre utan ett kontrollorgan för elprodukter?
 
  • Gilla
te95mne och 3 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Varför detta förakt för elsäkerhetsverket? Menar ni att det varit bättre utan ett kontrollorgan för elprodukter?
Nej jag har inget förakt för det svenska elsäkerhetsverket mer än en stor misstro.
Inom varje organisation så finns det "strebrar" som till varje pris ska ha rätt.
Sen ligger vi inte på topp avseende konstruktion/tillverkning som på goda tider när ABB tillverkade komponenter.
Det förefaller ju mycket märkligt att bara det svenska elsäkerhetsverket skulle ha något att erinra.
Mycket mysko!
 
P paralun skrev:
Jo i Sverige....en liten perifer marknad i det stora hela.
Så jag tror mer på en "akademisk streber" eftersom jag stött på dessa orakel i mitt yrkesliv.
Du är patetiskt i dina försök att få det till något annat än vad det är. Föreslår att du skummar jag genom ESV nyhetsarkiv så ser du lite vad de granskar... https://www.elsakerhetsverket.se/om-oss/press/nyheter/
 
  • Gilla
te95mne och 2 till
  • Laddar…
S swirve skrev:
Du är patetiskt i dina försök att få det till något annat än vad det är. Föreslår att du skummar jag genom ESV nyhetsarkiv så ser du lite vad de granskar... [länk]
Jo men vad ESV lägger fram som nyheter har ju mindre betydelse för andra europiska elmyndigheter.
Så jag spekulerar även i att Sverige har dålig kontakt med mer betydande myndigheter inom EU.
Plus någon svensk "streber" som löper amok....
 
P paralun skrev:
Jo men vad ESV lägger fram som nyheter har ju mindre betydelse för andra europiska elmyndigheter.
Så jag spekulerar även i att Sverige har dålig kontakt med mer betydande myndigheter inom EU.
Plus någon svensk "streber" som löper amok....
Suck....
 
S swirve skrev:
Suck....
Jo jag vet inte vad du "suckar" över? Tror du att Sverige har någon som helst betydelse i det stora hela?
Sen att en enskild tjänsteman som löper amok med akademiska rätt har ju mindre rätt i det stora hela.
 
Kanske för att du går på som en skiva med hack i om att det skulle vara en enskild tjänsteman när du har exakt noll belägg för det?
 
  • Gilla
te95mne och 4 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Kanske för att du går på som en skiva med hack i om att det skulle vara en enskild tjänsteman när du har exakt noll belägg för det?
Jo nu har jag tyvärr varit med om det IRL.
Den här historien är bara för mycket!
 
P paralun skrev:
Jo jag vet inte vad du "suckar" över? Tror du att Sverige har någon som helst betydelse i det stora hela?
Sen att en enskild tjänsteman som löper amok med akademiska rätt har ju mindre rätt i det stora hela.
Har du något ekonomiskt intresse i bolaget? Eller varför detta intresse att de ska verka oskyldiga.
Hade du varit lika upprörd ifall ESV hade granskat en kinesisk skruvdragare som de menade inte följde standarden?
 
P paralun skrev:
Jo nu har jag tyvärr varit med om det IRL.
Den här historien är bara för mycket!
Och jag har varit med om en polis som brände hemma. Betyder det att handläggaren på ESV är hembrännare också?
Eller vad skulle din anekdotiska historia ha för bäring på det här annars menar du? Har du något belägg för att just den här handläggaren inte uppför sig? Annars kanske vi kan släppa det, helt oberoende på vad just du upplevt på andra myndigheter i andra tider.
 
tveksamt tveksamt skrev:
Och jag har varit med om en polis som brände hemma. Betyder det att handläggaren på ESV är hembrännare också?
Eller vad skulle din anekdotiska historia ha för bäring på det här annars menar du? Har du något belägg för att just den här handläggaren inte uppför sig? Annars kanske vi kan släppa det, helt oberoende på vad just du upplevt på andra myndigheter i andra tider.
Jo men du måste ju förstå att vad EVS säger/föreslår är av mindre betydelse.
Sen vad exakt du gör är en annan sak.
EVS är sedan bara en massa rög/gönt bullshit.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.