Mjaääää...tack, men nej tack...!:sick:
 
A Alfons3301 skrev:
[bild]
Har inte provat varken mjuice eller pilk, får bli en regnig dag
Påminner mig om nåt vi drack på tidigt 80- tal och kallades colafloat. Det bestod av coca- cola som man la ner vaniljglass i. Snakar bättre än nan kunde tro.
 
  • Gilla
ReginB och 2 till
  • Laddar…
A
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Relief-maskinerna tror jag försvann i början av 90-talet. Då kom onlineköpen istället.

Chip (och med dem kod) kom i slutet av 00-talet. Såg en artikel om att handlarna skulle ta över bankernas skadeståndsansvar vid skimning av magnetkort 2009, så gissningsvis kom väl de första runt 2005 (minns att jag först såg det i London, men minns inte när; bara att jag upplevdes som konstig och svårservad som hade kort utan chip).

Blippkorten kom 2015.

Så 10–15 år per tekniksteg. Och undantaget det kort jag bara har i Apple pay så har alla mina kort nu stöd för alla fyra betalformerna.

Gammal teknik dör aldrig!
Relief-maskin körde vi med på jobbet år 2000 nåt. Kan ha varit att man endast hade dom kvällstid. Dagtid tror jag vi hade EN kortläsare bakom disk (till 5 kassor kanske). Kunde kortläsare endast vara igång dagtid när bankerna var öppna kanske? Minns inte.

Cash-kort hade jag ett tag någon gång mellan -96 och -99 vad jag minns
 
Blodsoppen
Maria T Maria T skrev:
Minns också den där färdiga juice-mjölk-blandningen, oväntat god och jag var så förvånad över att drycken nte skar sig. Namnet minns jag inte, ej heller årtal men som du @Fario gissar jag tidigt 80-tal när jag ännu var tonåring.
Kan det vara Naturens under ni tänker på?
 
  • Gilla
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
hsd
Jag glömt tiden då inga telefonförsäljare fanns :thinking:
Nu ringer dessa jäkla lottförsäljare trots nix, bingolottos skitstövlar GAAAAAH
 
  • Ledsen
  • Gilla
Fjällgossen och 2 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Påminner mig om nåt vi drack på tidigt 80- tal och kallades colafloat. Det bestod av coca- cola som man la ner vaniljglass i. Snakar bättre än nan kunde tro.
Ja men för tusan. Det minns jag nu.
 
  • Gilla
Myckling och 1 till
  • Laddar…
Maria T
Fario Fario skrev:
Ja men för tusan. Det minns jag nu.
Ja så var det (y)
 
Intressant, blir aldrig uppringd. Kan inte minnas sist en telefonförsäljare ringde mig faktiskt
 
Jonas Persson
M Myckling skrev:
Påminner mig om nåt vi drack på tidigt 80- tal och kallades colafloat. Det bestod av coca- cola som man la ner vaniljglass i. Snakar bättre än nan kunde tro.
Coke float fanns om jag minns rätt bland efterrätterna på Hard Rock Café under 80-talet.
 
  • Gilla
Myckling
  • Laddar…
Jonas Persson
Tyskarna hade något de kallade Spätzi, Fanta och Coka Cola 50/50.
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Tyskarna hade något de kallade Spätzi, Fanta och Coka Cola 50/50.
Black orange. Finns att köpa på en butik nära dig.
Drack det ibland på den gamla goda tiden. Fortfarande blandar jag i en rejäl skvätt fanta i colan på snabbmatsrestaurang.
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Maria T
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Tyskarna hade något de kallade Spätzi, Fanta och Coka Cola 50/50.
Här hette den väl Fanta Black Orange?
 
Maria T Maria T skrev:
Här hette den väl Fanta Black Orange?
Reklambild för Fanta drycker med is, citroner och apelsiner, introducerar "Black Orange" smak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(y)
 
  • Gilla
  • Älska
HSP och 1 till
  • Laddar…
Saknar den "äkta" Fanta citronen
Det finns en i dag men det är fanta citron zero...
 
  • Gilla
Roga1337
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.