Ville bara hjälpa till på ett pedagogiskt sätt, men får direkt massa negativ kritik och tillrättavisningar.
Men p.g.a detta petitessgnälkande så blir det inget mer hjälp av mig.
 
  • Gilla
Mrjayser
  • Laddar…
Den negativa "kritiken" kanske har lite att göra med det faktum att ditt inlägg ger en felaktig "upplysning".
Och då får man ta "uppläxningen" och svälja förtreten samt inse att man kanske inte visste riktigt vad man pratade om.
 
  • Haha
Mrjayser
  • Laddar…
Det finns faktiskt fortfarande lite 220 VAC-nät i Sverige, i vissa industrier, det kan tex vara batterisäkrade nät som var byggda på tex 70-talet.

På jobbet har vi några olika 220 VAC-nät, dessa får komponenter utbytta samt även byggs ut.
 
E elmont skrev:
Den negativa "kritiken" kanske har lite att göra med det faktum att ditt inlägg ger en felaktig "upplysning".
Och då får man ta "uppläxningen" och svälja förtreten samt inse att man kanske inte visste riktigt vad man pratade om.[/QUOTE

Lägg av.
Frågan var ju hur man kopplade stickkontakten.
Se äv3n clas olso ,jula mm så specar man ju 220 volt +.
 
Ö FRANKIES GARAGE skrev:
Lägg av.
Frågan var ju hur man kopplade stickkontakten.
Se äv3n clas olso ,jula mm så specar man ju 220 volt +.
Jag har precis gjort lite stickprov på lite olika siter på stickkontakt, uttag & lampproppar om vilken spänning som anges.
INGEN anger lägre spänning än 230V vissa (bl.a. Clas Olsson) anger 250V.
 
  • Haha
Mrjayser
  • Laddar…
Ah, byggahus...
 
  • Älska
  • Haha
  • Gilla
JustDoIt och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ah, byggahus...
En tecknad bild som skämtsamt illustrerar någon som inte kan gå och lägga sig eftersom någon har fel på internet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Vardon och 9 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
[bild]
Hade varit ännu mer träffsäkert om det stog "someone is meta discussing on the internet" :crysmile:
 
BirgitS BirgitS skrev:
Så vitt jag ser är det inte 120 cm från duschmunstycket till dosan och då får det inte vara ett uttag där.
Har du observerat duschväggen?
 
  • Haha
Mrjayser
  • Laddar…
F
Tom Barkström Tom Barkström skrev:
Vilken färg är N, PE och L?
  • L är en fasledare – Oftast brun.
  • N är en neutral ledare – Oftast blå
  • PE är jord – Oftast gul eller grön.
Fel!
Som redan tidigare påpekats.
Jord är gul/grön.
PE är gul/grön med märkhylsa
Gul eller grön används ej.
(I äldre inst. var jord röd)
 
Redigerat:
Demmpa Demmpa skrev:
Det finns faktiskt fortfarande lite 220 VAC-nät i Sverige, i vissa industrier, det kan tex vara batterisäkrade nät som var byggda på tex 70-talet.

På jobbet har vi några olika 220 VAC-nät, dessa får komponenter utbytta samt även byggs ut.
Varför byta komponenter. Nätägaren har ju +/- 10% i anslutningspunkten. Sedan tillkommer det max 4% spänningsfall i installationen. Spänningen kan således vara från 199V-253V i en godtycklig punkt.
 
BirgitS
E Eloffen skrev:
Har du observerat duschväggen?
Jag och andra tycker det ser ut som en skjutdörr. Du är lite sen på bollen.
 
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Bäste Bo. Dina två fel blir inte ett rätt. Så ...
Men, kulle du råka snubbla över något, vad som helst som styrker dina fantasier, är du välkommen att återkomma.

Minnie
Vi har redan kommit fram till att du saknar ryggrad för att stå för vad du skriver när det kommer till kritan, och du är (tyvärr) långt ifrån ensam om det. Dina försök att slingra dig sätter dig inte i bättre dager, tvärtom. Men jag tror att du innerst inne förstår nu att elsäkerheten är extra kritisk i badrum och att det därför inte är riktigt så enkelt att ansluta en TM som du skrivit i vissa inlägg. Det är det enda jag bryr mig om. Så kan vi gå vidare?
 
  • Gilla
  • Haha
Mrjayser och 1 till
  • Laddar…
U umit1990 skrev:
Bild från kopplingen i badrummet
Om det sitter en kopplingsdosa som fast installation är det så det ska vara. Oavsett om det är 220v eller 380v..(kolla det först). Sedan har föreningen garanterat en elkille som hjälper boende med att koppla in tvättmaskin i rätt volt..
 
  • Haha
Mrjayser
  • Laddar…
BirgitS
J linangen skrev:
Sedan har föreningen garanterat en elkille som hjälper boende med att koppla in tvättmaskin i rätt volt..
Det är verkligen inte garanterat.
 
  • Gilla
Mrjayser och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.