H
Anna_H Anna_H skrev:
Liknar ju detta hus på Museigatan i Karlstad:
[bild]
wow, snyggt! Förmodar ej till salu?
 
M maria01 skrev:
det tror jag inte
Då får du kolla upp priser på färjan och jämföra med topprestaurangen
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Exakt. Men Fidonet fanns. Jag var moderator i R20-Amiga, R20-Mat och R20-Krukväxter.
Ah, Amiga. Trevligt. Jag programmerade spel på första halvan av 90-talet. Hade email och internet på universitetet, men likförbaskat så skickade vi brev med handskrivna lappar och disketter, faxade och skickade kompilerade filer till testarna i England via modem.

Men de vackra husen var troligen precis lika vackra då, trots att få var uppkopplade. Bara ett par år senare fick jag fiber i studentlägenheten (måste varit slutet på 90-talet). Tyvärr tillbaka till adsl under väldigt många år därefter. :)
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Tider det när man var courier och slangade wares från amerikanska BBSer pga att farsan hade betald telefon av jobbet :crysmile:
 
  • Haha
Anna_H
  • Laddar…
M maria01 skrev:
blir ju dyrare en att gå på nån av sveriges dyraste krogar
I så fall hade jag inte haft råd. Men har turat några gånger, det kostar inte särskilt mycket.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
H Haget skrev:
wow, snyggt! Förmodar ej till salu?
Nej, tyvärr inte. Ett av de bästa lägena i stan, mellan älven och Biskopsgården. Mycket folk på gatan utanför på somrarna förståss, men gatan är enkelriktad för bilar och gångfart är det som gäller. Men det var inte så många år sedan ett hus i kvarteret såldes.
 
  • Gilla
Haget
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
I så fall hade jag inte haft råd. Men har turat några gånger, det kostar inte särskilt mycket.
Den enda gången jag har turat kostade det 40 kr. Körde dock udda antal turer eftersom vi skulle från Malmö till Köpenhamn, det var långt innan bron byggdes. Fanns de som turade Göteborg-Fredrikshamn också, men det tror jag är väldigt dyrt numera.
 
Redigerat:
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 2 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Inte jättegammalt, bara 40 år. Men för den som gillar 70-tal är detta ett kap. Allt är i väldigt bra skick, huset har bara haft en ägare.

[länk]

Det "fantastiska" badrummet (likadant badrumsskåp som svärmor hade):
[bild]

Allrummet med bardisken:
[bild]

Köket:
[bild]
Det satt två sådana badrumsskåp när vi flyttade in, dock ej medaljongtapet men väl brunt kakel i spännande mönster.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag bara förklarar varför Sollentuna är billigt :) det är mycket större skillnad på Sollentuna och Bromma än Bromma och Djursholm. Bromma är tom dyrare per kvadrat, bara det att husen är mindre.
Sollentuna är ju billigt för att det är längre från stan, och därav mer blandad bebyggelse. Såg att huset ovan gick för 11,3. Känns fortfarande ganska billigt. Med sjöutsikt på andra sidan vägen och kanske bättre parkering etc. hade inte 50% mer förvånat.
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
K Kallens skrev:
Sollentuna är ju billigt för att det är längre från stan, och därav mer blandad bebyggelse. Såg att huset ovan gick för 11,3. Känns fortfarande ganska billigt. Med sjöutsikt på andra sidan vägen och kanske bättre parkering etc. hade inte 50% mer förvånat.
glöm inte närheten till malvägen :rofl:
 
M maria01 skrev:
glöm inte närheten till malvägen :rofl:
Närhet är naturligtvis relativt. Det är ungefär en halvmil mellan den där delen av Norrviken och Malmvägen.
 
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Närhet är naturligtvis relativt. Det är ungefär en halvmil mellan den där delen av Norrviken och Malmvägen.
Dock ganska nära Edsberg som också har endel stök. Men det är ett par km och både vatten och en stor väg imellan... bor ju själv i närheten.

Det är för övrigt ungefär lika långt mellan "fulbromma" och Rinkeby centrum som mellan Norrviken och Malmvägen. :) Det är inte många områden i Storstockholm som inte ligger en halvmil från ett utanförskapsområde. Jag känner folk som bor både i fulbromma och angränsande spånga som är jättenöjda och trivs bra. Alla kan inte köpa i Äppelviken.

Egentligen skulle jag själv faktiskt vilja bo nån annanstans än Stockholm... Jag trivdes bättre i Uppsala, men min fru är inte sugen på att flytta tillbaka dit... när jag blir pensionär skulle jag kunna tänka mig Täby kyrkby, eller nåt ännu längre ut som är ännu mer "lantligt".
 
  • Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.