150*210!

För att det hade varit magiskt att sova med dessa täcken, och det hade gjort mig så otroligt glad att kunna slänga ut våra platta till förmån för dessa magiska ✨
 
Storleken är 150x210cm

Något jag drömt om sedan ungdomen när jag upplevde österrikiska duntäcken för första gången.
Något så fluffigt, tjockt och omfamnande har jag inte upplevt sedan dess. Nu är drömmen verklighet!
 
  • Golden retriever ligger och sover bekvämt i en säng med gröna lakan.
Hej hopp i bingen!
Täcket passar alla påslakan som är 150 x 210 cm.
Ett sådant fluffigt och härligt täcke skulle sitta fint.
Då kanske jag kunde sova hela natten istället för att vakna med ojämna mellanrum.
Jag minns en bussresa med Undomens Röda Kors, till Geneve 1976 och vi stannade i Tyskland och sov.
Där var det ett fluffigt täcke och det kändes kanon att sova under.
Känslan finns kvar, men jag har ju inget sådant täcke.

Lycka till alla medtävlare.
 
1. Det passar i de flesta vanliga påslakan. Någon decimeter hit eller dit spelar ingen roll.

2. Två härligt fluffiga duntäcken skulle passa fint i vårt fina men kalla sovrum. Att det är ett duntäcke med bra tyngd i skulle vara perfekt för min fru som har svårt att ligga still i sängen.
 
150x210

Jag skulle ge min vinst till mina 2 pojkar, 15- och 16 år gamla!
De skulle bli överlyckliga att få ett varsitt sånt täcke...
Men... Jag brukar tyvärr aldrig ha turen att vinna något... Men skam den som ger sig! Det kanske är min tur nu!
 
Påslakan 150x210.
Vi har 6 barn och snart 13 barnbarn och många andra gäster. Vi vill att de ska längta till våra sängar och verkligen njuta där uppe på vinden i gästrummet!!!
 
Kan säkert trycka in täcket i ett 150x210 påsläkan.

Gillar att sova med öppet fönster med nästippen kall av den friska luften, och har letat efter fluffiga täcken sedan jag sov i en Bed and Breakfast i Österrike! Vinner jag inte, vet jag nu var jag äntligen kan köpa mina drömtäcken!
 
Täckena passar i de flesta påslakan.

Det är så svårt att hitta ett lagom varmt täcke, antingen blir det för varmt, så man inte kan använda dem, eller så ligger man och fryser trots att man har täcket på sig. Dessa dunbolster skulle kunna vara lösningen på mitt sökande!
 
1. 150 X 210 passar fint.

2. Jag vill sova på en moln! Är det inte allas dröm efter att som barn, sett mumin filmen med trollkarlen som ger alla var sin moln att flyta runt med. Bilderna har aldrig släppt min hjärna utan drömmer vidare :)

Dessutom har vi precis flyttat från vår lilla stuga till ett stort och gammalt hus, som känns lite stort och kallt med mycket att göra. Vi skulle behövs få drömma gott om nätterna för att orka fixa allt på dagarna.
 
Täcket mäter 150x210cm - passar till de flesta påslakan.

Önskar innerligt ge maken ett nytt duntäcke då han ”lagat” sitt befintliga med silvertejp. Trots lagning byter täcket dagligen fjäderdräkt och dammsugaren går varm.

#frustrationisovrummet
 
150x210 då täcket är helt underbart puffigt så beskrivs det att någon decimeter hit eller dit kvittar. Täcket puffar upp sig som en bra pizzadeg och fyller ut ändå.
Familj på tre och den fjärde på g så vore det underbart att mysa under dessa tecken.
 
150x210

Hon fick mig på grund av sin charm, kanon att ge tillbaka nått som håller henne varm.
 
Påslakan med måtten 150x210 cm passar.

Önskar mig ett varmt o skönt täcke med ordentlig tyngd men som inte gör mig blöt av svett som mitt nuvarande duntäcke gör.
 
I runda slängar 150x210, det passar även om decimetrarna diffar än hit, än dit.

För en notorisk fel-mätare skulle det vara en fröjd att kunna bädda ner sig utan att måtta rätt på lakanspassningen.
Tvillingarna flyttade med bästa våra vintertäcken under armen. Mamma o katterna kompenserar bäst det går med värmedynan. Men dunfluff saknas oss!
 
Det passar i dom flesta påslakan, men minst 210x150!
Jag bor i ett gammalt hus som är kallt nästan jämt, så att sova under detta täcker vore dunder!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.