AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ett utepåliggande skåp är inte en lösning.
Det tyckte ju inte frågeställaren heller eftersom hon ville ha det inne i en låda. Men hennes lösning för att få det infällt var billigare än din. Alla har vi olika förutsättningar och prioriteringar.

Det kanske är svenskens inneboende rädsla för att bila som är orsaken till att så många småhus i Sverige är byggda i trä.
 
Redigerat:
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du vet va att varje grupp ska gå i eget VP rör om det ska vara rätt gjort. Mao 378 VP-rör.
Är du rädd för att borra?
 
Baserar du observationen att "svenskar" är rädda för att bila på två tanters inlägg i en Facebooktråd? Borde ju snarare ha gjorts när elcentraler och dylikt installerats vilket vi inte kan klandra lägenhetsinnehavarna för. Hon efterfrågade ju en enkel lösning och inte en lösning som kostar en månadslön men jag gissar att det mesta är en enkel lösning för dig. :rofl: Bara att betala eller ta lite ledigt från jobbet en vecka. Detta efter att barnen är lämnade på dagis och vinlunch inmundigats förstås. :cool:

Mdf-lösningen såg riktigt snygg ut förövrigt. Är det inte lite väl mörkt där ditt skåp är? Knappt så att din fina lösning syns.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Lite OT men jag gillar bilden när TS åker kollektivtrafik med barnet!
 
Fario Fario skrev:
Lite OT men jag gillar bilden när TS åker kollektivtrafik med barnet!
Tror inte du kan åka SS Mariefred på SL-kortet
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
Siggelito3000 Siggelito3000 skrev:
Baserar du observationen att "svenskar" är rädda för att bila på två tanters inlägg i en Facebooktråd? Borde ju snarare ha gjorts när elcentraler och dylikt installerats vilket vi inte kan klandra lägenhetsinnehavarna för. Hon efterfrågade ju en enkel lösning och inte en lösning som kostar en månadslön men jag gissar att det mesta är en enkel lösning för dig. :rofl: Bara att betala eller ta lite ledigt från jobbet en vecka. Detta efter att barnen är lämnade på dagis och vinlunch inmundigats förstås. :cool:

Mdf-lösningen såg riktigt snygg ut förövrigt. Är det inte lite väl mörkt där ditt skåp är? Knappt så att din fina lösning syns.
Det är ju inte första gången jag ser dessa genvägar. Det är mer regel än undantag
 
S
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nästan så att man kan misstänka att någon bara ville visa upp sig ... ;)
med tanke på vem trådskaparen är så kan jag med 100% säkerhet säga att det finns två anledningar

1 - visa vad duktig han är som lyfte fram plånboken och lät någon annan renovera åt han.

2 - trycka ner de som inte har råd
 
  • Gilla
erik_83
  • Laddar…
Instämmer, fokus verkar vara på billigt istället för bra i regel, till och med svårt att hitta hantverkare som fokuserar på kvalitet för de är så vana vid att alla vill ha billiga lösningar
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
S SueCia skrev:
med tanke på vem trådskaparen är så kan jag med 100% säkerhet säga att det finns två anledningar

1 - visa vad duktig han är som lyfte fram plånboken och lät någon annan renovera åt han.

2 - trycka ner de som inte har råd
I detta fallet var det faktiskt hantverkare som bilat. Vilket jag ångrar. För de skötte det inte med finnes

https://www.byggahus.se/forum/threa...-20-talslaegenhet.229497/page-25#post-2178009
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är ju inte första gången jag ser dessa genvägar. Det är mer regel än undantag
För dig är det väl en genväg att någon som är tunnhårig rakar av håret istället för att göra en transplantation.

Det blir ju en klar förbättring av att dölja fula centraler och dylikt, vad är så fel med det? Det måste väl få existera olika nivåer när det kommer till lösningar där inte bara den dyraste och snyggaste är bra nog.
 
S SueCia skrev:
med tanke på vem trådskaparen är så kan jag med 100% säkerhet säga att det finns två anledningar

1 - visa vad duktig han är som lyfte fram plånboken och lät någon annan renovera åt han.

2 - trycka ner de som inte har råd
inte har råd jag köpte mig en spårfräs för några hundra funka skit bra sen bara lägga in kablarna
 
M
Fatta att ta in en snickare för att bygga en låda i mdf..
 
Redigerat:
O
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ett utepåliggande skåp är inte en lösning.
Ja det tycker ju du. Jag kanske tycker att sätta upp ett plåtskåp som skriker tandläkarmottagning eller annan offentlig verksamhet kanske är en sämre lösning. Men kritiserar jag din lösning för det?
 
Siggelito3000 Siggelito3000 skrev:
För dig är det väl en genväg att någon som är tunnhårig rakar av håret istället för att göra en transplantation.

Det blir ju en klar förbättring av att dölja fula centraler och dylikt, vad är så fel med det? Det måste väl få existera olika nivåer när det kommer till lösningar där inte bara den dyraste och snyggaste är bra nog.
Det jag irreterar mig på är att det är normen. Likadant med utepåliggande el.
 
  • Gilla
ajn82 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.