M maria01 skrev:
glöm inte köpa med dig cigg från sverige till tyskland och sälja där

tror inte dom har höjt mycket

[länk]
Ja det är väl toppen.
En dosa general är väl uppe på 70 spänn nu och mycket mindre i dosan. Ett paket cigg ligger på 62 och upp och har mindre pinnar i sig än innan.
Typiskt krympflation =)

Samma med spriten, en flaska vodka räcker att köpa på bordershop så har jag tjänat igen hela resan från skåne dit jämfört med om jag köper den på bolaget. (inte billig piss då)
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Men frågan är lite intressant ... (dvs. om det går att bygga en effektiv stötstångsmotor)

Jag har försökt hitta den "mest moderna" stötstångsmotorn i "rak 4"-variant, men det var inte enkelt ..
Inte en rak 4a, men nog en av de modernaste och fräckaste stötstångsmotorerna:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_500I_engine

/Andreas
 
galento
R Rkarlsson skrev:
Just när man tankar diesel med. Ofta är handtaget äckligt och man luktar diesel om händerna sen. Vidrigt att få det på sig då det knappt försvinner heller :p
Man kommer ihåg hur dieseln på 80 talet luktade :sick:
 
galento galento skrev:
Man kommer ihåg hur dieseln på 80 talet luktade :sick:
Ja, då luktade den diesel :)
 
wildeside
M maria01 skrev:
smart
Japp. Nåt va man tvungen att komma på när man ska tanka 400-500 liter diesel i lastbilen
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Idag var det nytt upplägg på skärmen i bilen, Android Auto via sladd.
Boken jag lyssnar på hoppade igång automatiskt som den brukar, men det kom inte upp nån spelare.
Tryckte jag på ikonen för Storytel kom jag till mitt bibliotek, men där ifrån gick det inte att komma nån stans.
Det gick inte att stänga av boken på telefonen, så jag fick rycka ur sladden för att få tyst på den. Märklig uppdatering.
 
galento galento skrev:
Man kommer ihåg hur dieseln på 80 talet luktade :sick:
Jag var liten då =)
Men i fredags höll jag på med en hjullastare som trilskades. Och vi har blankdiesel i den. Blev otroligt otrevligt att få det på händerna då det gick genom handskarna :p
Jag fick ändå inte den att gå ordentligt så det får utbildat folk hålla på med :D
 
Isakare Isakare skrev:
Idag var det nytt upplägg på skärmen i bilen, Android Auto via sladd.
Boken jag lyssnar på hoppade igång automatiskt som den brukar, men det kom inte upp nån spelare.
Tryckte jag på ikonen för Storytel kom jag till mitt bibliotek, men där ifrån gick det inte att komma nån stans.
Det gick inte att stänga av boken på telefonen, så jag fick rycka ur sladden för att få tyst på den. Märklig uppdatering.
Jag hade ett annat konstigt "biltelefonproblem" idag, vart tyst i högtalarna och kollade ner på telefonen och ser detta. Provade inte nödsamtal, men skärmdump fungerade och inget mer

pkGxvBQ1vKENJLhQBB1C1us7D_k5Ix25tiStxUzvQlBW__TPMWGxNhzYr4erDqMB72OsZiMVNS0Oa5mvD8Iow3LOeYX4CO6YqkFZLedU6miPWS8-JkIvCIVoE4kb7XjZ5gkmY7snuQFSIxceMPydi0tamAtL9ZMXiZ1u15wX0wMBMrCTJh-ApGrQ0xSQPr3ISVluqriZcbveXZJc940I3tHcyruoKpPVNFGBp2Pu-RAPlt7yDJhDcZTewBEFRK-WLLo6Z50PTmr3lSTLNANCHQQrzlqSmqrng12VKAiLabkFG0zM2FlR6AdXeFyRjV6CtMGH9HAU7Ad2K2BEnHntaG-8GsuAqN2V3f-aSYeDVH9WupSdCGpi2hOAeFGPH3ge9ERhdCJNv3OY6PxVO3XVRwPBa2zAzuj1t-EFMyblTFI5-SxFbjw_3oLn-ViJahBSyhNKiipx1cKU2SxlPR9YaDdtS0Ak44STMJfHww5Z-SCR-5tCPlUMLq83DfQysa87SiBS0VWgBl3rpdbBt1u8qIDlTJH1DpgICLQrSe8hQP1JRJ1ldGaEPnA-h2CFE9LW_aXh6NYAxUsoWPdGkVeeJYGNB3SbB686iRKSWJPvcKGez3FnG2hfrq3vcX6LseTLse8OYxJ_4izy5SgUQJkOdo3hOJDx1uSLVb4uu8_fVd8XHWymV2y8NFrICxTihSvAViAlGAF1jj-eylS2jZn3ffpM1qRQU1ryn-WgZ8M1GxLlbev6DsBidSyVaq546NN-RBuJh_ZbpJWXLRNBu638SnyK6fKr5clPX2TDmr-WmShs-wLs7s6Zm3fVy1AhKb7SCB5RMs5MoUekEktYD9g-iTSRhI0p47XrOP1VB4XSWdKE6WvLCBmEC8qsx3cKaWnX7kOtiguPXw8Xs2a01-NwwpeAJI-FCfj3G_E2JL1ZJNrabzcL1mPLOjqmu4ko_IsRZYHh0MpPg8Wq5tazGb28poT_OElWM6tPD1z0bFrkHVuH30uBTI83Z5IbGw=w433-h937-no
 
richardtenggren
Tokslut Tokslut skrev:
Jag hade ett annat konstigt "biltelefonproblem" idag, vart tyst i högtalarna och kollade ner på telefonen och ser detta. Provade inte nödsamtal, men skärmdump fungerade och inget mer

[bild]
Du har knappat in fel kod flera gånger :p
 
Här är mitt problem i bild.
Tidigare, tills igår, var det en spelare längst ner på skärmen när man lyssnar på nått.
Trycker jag på Storytel ikonen får jag bara upp det som finns på bild 2, och där finns inget tillbaka eller liknande.
Boken jag lyssnar på är igång på bilderna, villket inte syns alls.
När man pratade i telefon låg en ruta nere till vänster över naviskärmen där man såg samtalet i tid, röd lur (lägga på) och parkera, men nu under samtal är det bara en blå prick på telefonikonen som knappt är synbar.
GPS-navigator i bil visar karta, trafikinformation och ikoner för tjänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärm visar digitala böcker, användargränssnitt för ljudboksapp, tidsangivelse, anslutningsstatus, tre bokomslag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Du har knappat in fel kod flera gånger :p
Åfan, har jag haft fingret mot skärmen då tro medans jag körde, avståndet kan göra det möjligt :thinking:
 
Tokslut Tokslut skrev:
Importörerna har Etanolkonverterat dom, därför de fått ner årsskatten :cool: Min gamla 2015 med likadan motor reggad som ren bensinmotor ligger på 5.700kr (euro5)

Och ang priset på 632" så är det högt, men man får se det från en annan sida. Hur många biltillverkare levererar ens i närheten? Tror 3års garanti och 16.000mil (kan blandat ihop det med annan crate engine)

Mopar har ju iofs. sina trälådsmotorpaket, men eftersom folket här inne är med riktat åt ett annat håll när det gäller motorer så går jag inte närmare än att säga 1.500hk för $56.995 De fuskar iofs. med överladdning på deras 426" block

[bild]

Den skulle jag haft i coroneten :D
Funderat på en modern hemi men verkar i vara så bara även om jag tror lådan passar direkt på.

Bytte startmotor och den passade från typ 60taket till 00, eller nåt åt det hållet.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
galento
nino nino skrev:
Den skulle jag haft i coroneten :D
Funderat på en modern hemi men verkar i vara så bara även om jag tror lådan passar direkt på.

Bytte startmotor och den passade från typ 60taket till 00, eller nåt åt det hållet.
Vad har du för motor i bilen nu ?
 
galento galento skrev:
Vad har du för motor i bilen nu ?
Sitter en 360 från mitten 70 kanske, så bromsarna bak är lite för bra... :D
 
  • Gilla
  • Haha
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
galento
nino nino skrev:
Sitter en 360 från mitten 70 kanske, så bromsarna bak är lite för bra... :D
Man undrar vilken motor som satt i bilen när den var ny :thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.