richardtenggren richardtenggren skrev:
Inte TRX, den låg väl på runt 35 kkr? :p
Man får ha den som arbetsbil, perfekt med 702hk när snöhögarna ska byggas :cool:

TRX-Plow-Truck-Hero-1.jpg
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Men det var fortfarande billigt, den släpper ju ut ganska mycket co2 .. men det kanske inte är så illa nuförtiden, de hade ju tom. fått den EURO6-certifierad ...
Importörerna har Etanolkonverterat dom, därför de fått ner årsskatten :cool: Min gamla 2015 med likadan motor reggad som ren bensinmotor ligger på 5.700kr (euro5)

Och ang priset på 632" så är det högt, men man får se det från en annan sida. Hur många biltillverkare levererar ens i närheten? Tror 3års garanti och 16.000mil (kan blandat ihop det med annan crate engine)

Mopar har ju iofs. sina trälådsmotorpaket, men eftersom folket här inne är med riktat åt ett annat håll när det gäller motorer så går jag inte närmare än att säga 1.500hk för $56.995 De fuskar iofs. med överladdning på deras 426" block

1500HEMI1_IMG006.jpg
 
  • Gilla
RoTe och 1 till
  • Laddar…
Var det här det pratades om begränsning på tankning?
Här tog det stopp nyss, när jag fyllde bilen och SHTF-dunkarna på en Ingo-station ...
 
  • En bränslepump visar priset 1995,00 kronor för 88,63 liter diesel, pris per liter 22,50 kr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Var det här det pratades om begränsning på tankning?
Här tog det stopp nyss, när jag fyllde bilen och SHTF-dunkarna på en Ingo-station ...
kan staten inte bara sänka skatten på soppan och höja skatten på tobaken så hade det gått jämt ut
 
  • Gilla
Peter_Bromma
  • Laddar…
Tja, för min del får de gärna behålla skatten på drivmedel och höja den på tobak...
 
Rökning och tankning går inte ihop.
 
  • Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Var det här det pratades om begränsning på tankning?
Här tog det stopp nyss, när jag fyllde bilen och SHTF-dunkarna på en Ingo-station ...
När jag tankar med Apple-pay, så får jag en notis om att det reserveras 2 kkr.
 
på tal om tankning har svenska pumphantag kvar spärren så man slipper stå och hålla i den?

jag bara sett en i södra europa som har kvar den ofta är stiftet borta så det inte går att släppa handtaget
 
galento
M maria01 skrev:
på tal om tankning har svenska pumphantag kvar spärren så man slipper stå och hålla i den?

jag bara sett en i södra europa som har kvar den ofta är stiftet borta så det inte går att släppa handtaget
Har kunnat låsa handtaget när man tankat , tror inte man har varit med om att
man måste hålla inne handtaget.
 
wildeside
Jag har en metalpinne i bilens nyckelknippa som passa i hålen för låsningen av handtaget.
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Jag har en metalpinne i bilens nyckelknippa som passa i hålen för låsningen av handtaget.
smart
 
M maria01 skrev:
kan staten inte bara sänka skatten på soppan och höja skatten på tobaken så hade det gått jämt ut
De höjde nyligen skatten på tobak. Tror de höjde på alkohol med, mer lönsamt att köra till tyskland då.
galento galento skrev:
Har kunnat låsa handtaget när man tankat , tror inte man har varit med om att
man måste hålla inne handtaget.
Vi har en sån i byn, sjukt drygt om man ska fylla en tank. Förvisso blev de av med bensinen så de tappade alla kunder och diesel lär de inte sälja så mycket =)
 
galento
R Rkarlsson skrev:
De höjde nyligen skatten på tobak. Tror de höjde på alkohol med, mer lönsamt att köra till tyskland då.


Vi har en sån i byn, sjukt drygt om man ska fylla en tank. Förvisso blev de av med bensinen så de tappade alla kunder och diesel lär de inte sälja så mycket =)
Tycker det är bra att kunna låsa handtaget
så man inte behöver stå och hålla i det.
 
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Tycker det är bra att kunna låsa handtaget
så man inte behöver stå och hålla i det.
Just när man tankar diesel med. Ofta är handtaget äckligt och man luktar diesel om händerna sen. Vidrigt att få det på sig då det knappt försvinner heller :p
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
De höjde nyligen skatten på tobak. Tror de höjde på alkohol med, mer lönsamt att köra till tyskland då.


Vi har en sån i byn, sjukt drygt om man ska fylla en tank. Förvisso blev de av med bensinen så de tappade alla kunder och diesel lär de inte sälja så mycket =)
glöm inte köpa med dig cigg från sverige till tyskland och sälja där

tror inte dom har höjt mycket

https://www.numbeo.com/cost-of-living/country_price_rankings?itemId=17&displayCurrency=SEK
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.