F
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Grejen är ju också att smaken är som baken, det kanske t.o.m. finns väldigt talangfulla, professionella arktitekter som inte tycker det är snyggt med hängande pooler.
Det kan ju hända att det är ett kundkrav och att det bara skall användas trä med? Har man bara lekt arkitekt så är man kanske inte medveten om sånt som kundkrav.
 
HOBBY ARCHITECT
F fsn skrev:
Det kan ju hända att det är ett kundkrav och att det bara skall användas trä med? Har man bara lekt arkitekt så är man kanske inte medveten om sånt som kundkrav.
Så bara för att man ritar hus på fritiden han man inte rätt till sin egen smak på detta forum alltså?
 
Minnie Mesola
T twoody skrev:
Jävligt korkad kommentar, byggbranschen är en av dom farligaste och många dör helt i onödan för att dom helt enkelt är korkade. Att inte tänka på säkerheten bevisar bara på att man inte är en bra hantverkare.
Allt handlar till sist om tyckte och smak. Om sedan huset ritats av en jetsetsuperduperakitekt eller vem som helst, spelar mindre roll. För faller det inte på läppen kan ingen titel i världen få ett hus att ändra karaktär.
Att det än behöver antydas att det nyfödda barnet slipper hugga in i bygget, säger en del om säkerhetstänket.
"Ayla tar hand om dottern Kerstin som föds under byggets gång, hon deltar inte i bygget."

Minnie
 
  • Gilla
  • Haha
Saltkar och 1 till
  • Laddar…
en fundering som jag kom på som kanske sades, men att jag missade: Varför var de tvungna att bo i attefallshuset när detta tog så lång tid att få deras andra hus att bli sålt?
 
Redigerat:
  • Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
trähandtag trähandtag skrev:
en fundering som jag kom på som kan sades, men att jag missade: Varför var de tvungna att bo i attefallshuset när detta tog så lång tid att få deras andra hus att bli sålt?
Ett husbygge på Onsala och ett hus till salu i Gbg?
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
trähandtag trähandtag skrev:
en fundering som jag kom på som kan sades, men att jag missade: Varför var de tvungna att bo i attefallshuset när detta tog så lång tid att få deras andra hus att bli sålt?
Och var det verkligen ett attefallshus? Det går inte att klämma in två våningar i ett attefallshus om det inte är i sutteräng, och jag kunde inte se att det var uppfyllt bakom
 
K kardborren skrev:
Ett husbygge på Onsala och ett hus till salu i Gbg?
men om det huset de bodde i inte var sålt så kan man ju lika väl bo i det vanliga huset tills det blir sålt. Om du tänker på avståndet så är det inte någon orimligt avstånd anser jag, men det fanns säkert något skäl, som möjligen inte klart redovisades.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Någon som vet var man kan köpa "kakeltapet" som de hade i badrummen?
 
S
LekrotH LekrotH skrev:
bergvärme faktiskt;)
Var kommer den kvistrena granen ifrån?
som båtbyggare hade man ju velat göra rundhult av den.
 
B b8q skrev:
Fullt så illa tror jag inte det är. Programmet heter ju ”Husdrömmar”, så låt oss anta att 50% av tittarna främst är intresserade av husen och 50% av drömmarna.;)
att man gillar hus betyder ju inte att man nördar på det tekniska
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
M maria01 skrev:
att man gillar hus betyder ju inte att man nördar på det tekniska
Och inte heller motsatsen. Eller varför tror du att 99% av tittarna är ointresserade av tekniken?

Jag tycker ju iaf att man ser fler följdfrågor av typen "Varför fick vi inte veta mer om uppvärmningssystemet/fönsterglasen/isoleringen/solpanelerna" än "Varför fick vi inte veta mer om barnpassningen/kärlekslivet"... ;)
 
  • Gilla
magiul och 4 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Och inte heller motsatsen. Eller varför tror du att 99% av tittarna är ointresserade av tekniken?

Jag tycker ju iaf att man ser fler följdfrågor av typen "Varför fick vi inte veta mer om uppvärmningssystemet/fönsterglasen/isoleringen/solpanelerna" än "Varför fick vi inte veta mer om barnpassningen/kärlekslivet"... ;)
vart då nån stans ser du det väldigt liten del av tittarna säger nåt på det här forumet så vart nån stans är det?
 
M maria01 skrev:
vart då nån stans ser du det väldigt liten del av tittarna säger nåt på det här forumet så vart nån stans är det?
Svara gärna på min fråga först du - på vad grundar du din åsikt att 99% av tittarna är ointresserade av tekniken i husbygget?
 
  • Gilla
twoody och 2 till
  • Laddar…
Otroligt många tråkiga personangrepp nu. Varför inte kommentera det fantastiska hantverk som framförallt möbelsnickaren åstadkommit istället?. Även om huset inte helt och hållet var i min smak är jag så imponerad av vad han byggt!
 
  • Gilla
Iggmo och 28 till
  • Laddar…
Sjukt fint bygge , mäkta imponerad!
Synd dock att han byggde tokigt med glasen. Måtten på glasen är 99% ok , hade han känt till feltoleranserna/godkända avvikelser i mått på så stora glas så hade han lämnat minst 5mm runt om i karmen som spel. Gissar tyvärr att flertalet glas kommer att spricka inom en tid när trä rör sig , torkar mm.

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.