D Daniel 109 skrev:
Nej, det är inte ordklyveri. Företag har en ledning som driver företaget. Ägarna driver inte företaget, men godkänner större saker.
Men nu genomdrev ju ägarna affärer mot experternas inrådan.
Du menar att ägare aldrig genomdriver något med eller mot styrelsen
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
D djac skrev:
Ja, den här fanatiska hållningen i energifrågan kan nog, som väntat, bli dyr för oss alla, lite klassisk svensk pragmatism hade varit mer är välkommet: [länk]
Klimatgranskaren... är det en vindkraftslobbyorganisation? Verkar ju så när man läser på den sidan.
 
D
V videopac skrev:
Klimatgranskaren... är det en vindkraftslobbyorganisation? Verkar ju så när man läser på den sidan.
Medger att jag inte är bekant med dem, det som står i det jag länkade till är publika kända uppgifter, inga ny fynd.
 
D Daniel 109 skrev:
Argumentet att vi inte ska bygga kärnkraft för att det tar för lång tid är extremt kortsiktigt. Vi måste se längre än 5-10år i framtidsplaneringen.
Tänk vad bra att det var du som framförde det som argument @Daniel 109 , jag framstår ju kanske som lite tjatig om jag påminner dig om hur kort tid det tog att bygga O3an jämfört med OL3
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
K kortis skrev:
Miljöpartister
Det innebär ju inte att de har fel utan oftast att de ha rätt. Men det går oftast för fort och vi på gräsrotsnivå blir ju lite fattigare.
[länk]
Miljöpartister, oftast rätt? I vilket universum då? :crysmile:

Lorentz Tovatt har väl aldrig haft något rätt.
 
  • Gilla
  • Haha
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
V videopac skrev:
Miljöpartister, oftast rätt? I vilket universum då? :crysmile:

Lorentz Tovatt har väl aldrig haft något rätt.
Jag känner inte till henne har aldrig hört henne.
Jo tänker man efter så har ju deras åsikter oftast stämt i slutändan i bland blir det ju lite extremt men på det hela taget så är ju en hel del faktiskt införts och blivit accepterat av det som vi betraktade som stolligheter på sjuttiotalet.
Vad de själva har tappat är väl den miljö som är nära inpå oss. Som gifter i mat, ihälvattnade grönsaker o potatis
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
D
K kortis skrev:
Jag känner inte till henne har aldrig hört henne.
Jo tänker man efter så har ju deras åsikter oftast stämt i slutändan i bland blir det ju lite extremt men på det hela taget så är ju en hel del faktiskt införts och blivit accepterat av det som vi betraktade som stolligheter på sjuttiotalet.
Vad de själva har tappat är väl den miljö som är nära inpå oss. Som gifter i mat, ihälvattnade grönsaker o potatis
De är väl den enda politiska gruppering som kan något i en sakfråga, detta uppnås ju genom att man är profilerade mot något specifikt.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
Jag känner inte till henne har aldrig hört henne.
Jo tänker man efter så har ju deras åsikter oftast stämt i slutändan i bland blir det ju lite extremt men på det hela taget så är ju en hel del faktiskt införts och blivit accepterat av det som vi betraktade som stolligheter på sjuttiotalet.
Vad de själva har tappat är väl den miljö som är nära inpå oss. Som gifter i mat, ihälvattnade grönsaker o potatis
Tyvärr är det så att om man skulle genomföra deras politik så skulle det bli etter värre, illa nog att de varit med och påverkat (i stort sett i rent negativ riktning). Skulle man gå på deras agenda så hamnar vi tillbaka i stenåldern tillslut. Sedan om det är bra eller dåligt får någon annan avgöra, för min del så gillar jag framsteg.
 
harry73
Frågan är snarare var man hamnar om man inte följer deras politik
 
  • Gilla
  • Älska
13th Marine och 3 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Frågan är snarare var man hamnar om man inte följer deras politik
I verkligheten kanske?

Deras politik har ju inte i första hand varit inriktat på miljön utan på andra saker. Kärnkraftsmotstånd och massinvandring tycks ligga dem varmast om hjärtat. Och det är väl ok, men att sedan påstå att man bryr sig om miljön i första hand är ju rent bedrägeri.

Men många går på den lätta, tydligen.
 
  • Gilla
MultiMan och 4 till
  • Laddar…
V videopac skrev:
I verkligheten kanske?

Deras politik har ju inte i första hand varit inriktat på miljön utan på andra saker. Kärnkraftsmotstånd och massinvandring tycks ligga dem varmast om hjärtat. Och det är väl ok, men att sedan påstå att man bryr sig om miljön i första hand är ju rent bedrägeri.

Men många går på den lätta, tydligen.
Nu är det inte många numera och efter deras politiska harakiri från Löfvens regering pga deras ovilja att kompromissa så kommer de aldrig att bli trovärdiga igen. Sannolikt blir det samma sak för de gröna i Tyskland!
TN har en artikel om hur Sverige väljer den extrema linjen för alla beslut som tas i Bryssel gällande miljö
https://www.tn.se/naringsliv/25322/...st-extrema-miljopolitik-ett-stort-experiment/
 
  • Gilla
gone_fishing och 1 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
Men nu genomdrev ju ägarna affärer mot experternas inrådan.
Du menar att ägare aldrig genomdriver något med eller mot styrelsen
Jag menar att det är skillnad på att ”genomdriva” och ”inte stoppa”.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
V videopac skrev:
Tyvärr är det så att om man skulle genomföra deras politik så skulle det bli etter värre, illa nog att de varit med och påverkat (i stort sett i rent negativ riktning). Skulle man gå på deras agenda så hamnar vi tillbaka i stenåldern tillslut. Sedan om det är bra eller dåligt får någon annan avgöra, för min del så gillar jag framsteg.
Nu talar jag historia och de tidiga maskrosbarnen
tog tidigt upp om kvicksilver och försurning i i sjöar och hav och om bilarnas utsläpp
ingen kan väl förneka i dag att det var bra och bara att de drev och driver frågor gör ju att andra partier vaknar.
I dag tycker jag att de bara tar upp det storskaliga och glömmer den lilla människan och det ofta på dess bekostnad. Och ja deras politik är i bland åt skogen men det är väl alla partiers politik på olika områden. Såg Föresten den hör i forumet så hyllade Ebba i Agenda och är nu av en del högerpress utsedd till Sveriges i dag sämsta minister,
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
K kortis skrev:
Nu talar jag historia och de tidiga maskrosbarnen
tog tidigt upp om kvicksilver och försurning i i sjöar och hav och om bilarnas utsläpp
ingen kan väl förneka i dag att det var bra och bara att de drev och driver frågor gör ju att andra partier vaknar.
I dag tycker jag att de bara tar upp det storskaliga och glömmer den lilla människan och det ofta på dess bekostnad. Och ja deras politik är i bland åt skogen men det är väl alla partiers politik på olika områden. Såg Föresten den hör i forumet så hyllade Ebba i Agenda och är nu av en del högerpress utsedd till Sveriges i dag sämsta minister,
Ja, så lätt folk glömmer de tidigare rejält inkompetenta ministrar vi haft (svårslagna, om man säger så). Men jag ser du skriver "idag" så det räddar väl upp det hela lite. Nu såg jag inte Agenda så jag vill inte uttala mig om det, kanske hon inte var så förberedd som hon borde varit?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.