F fribygg skrev:
GAAAAAAHH, tror du att telefonerande behöver ske sittande?
GAAAAHHH. Man är väl MAN! Hur ska man kunna hantera ett samtal när man exempelvis rör på sig?
Denna text hanterades för säkerhets skull stillastående då rörelsekapaciteten är begränsad pga den singulära simultationsförmågan. GAAAHHHH. Nu fryser jag om fötterna också. Också det på grund av den ofriheten som den manliga förmågan besitter.
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
GAAAAAAHH, tror du att telefonerande behöver ske sittande?
Ja! På jobbet får vi inte gå och prata i telefon.

(att stå vid sitt ståbord är också ok).
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Fick nyligen reda på att de justerat vår milersättning på jobbet, dock inte riktigt som jag förväntat mig.
En bekant till mig har milersättning, trots att han kör elbil. Han går i princip pluss på att köra i jobbet. Än så länge verkar inte avtal och regler hänga med här. Skaffa elbil?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
richardtenggren
B bakterie skrev:
En bekant till mig har milersättning, trots att han kör elbil. Han går i princip pluss på att köra i jobbet. Än så länge verkar inte avtal och regler hänga med här. Skaffa elbil?
Jo så funkar det ju. Har bara svårt att motivera att köpa en elbil för någon resa ibland även om jag på ersättningen skulle gå plus så förlorar jag nog mer på det totalt sett :p
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
engs
I Ironside skrev:
Mm jag funderar också över den biten, det var nämligen lärarna som var mest auktoritära som också hade de lugnaste och bästa lektionerna. Alternativt de lärare som faktiskt hade en personlighet som gick hem hos eleverna, d.v.s lite mer kompis anda men det var väldigt få som lyckades med det.

Hur fungerar försvarsmakten numera som annars varit väldigt auktoritär? Nu jobbar de förvisso med 18+ vilket kanske räcker till för att kunna få ett "rimlighet" i klimatet.

Grejen är väll att man har ett lagsystem som favoriserar brottslingar och bakbinder polisen, detta sänder i sin tur en tydlig signal till resten av samhället inkl skolan.
Bo vill ju kränga föreläsningar helt enkelt, media ger han glatt gratisreklam. (Inget orerande om att pengar till välfärden går till privata företag då plötsligt, antar det främst är skattepengar han lever på).

Såg nånstans (kanske det var här?) där de la ut en bild på hur omsättning och vinst i hans bolag fallit de senaste åren. Så det är nog där skon klämmer.
Samt varför han betonar att lärarna måste få utbildning. Av hans bolag naturligtvis.
 
G
richardtenggren richardtenggren skrev:
Fick nyligen reda på att de justerat vår milersättning på jobbet, dock inte riktigt som jag förväntat mig.
Istället för att bara öka den skattebefriade delen, så valde man att sänka den skattepliktiga delen motsvarande höjningen av den skattebefriade delen... Så klart att vi får något ut något öre mer, men höjningen var väl ändå avsedd att möta de ökade drivmedelskostnaderna.

Unionen rekommenderar 25+19,5 kr, Sveriges ingenjörer verkade inte ha någon info om vad de rekommenderar.

Tror det blir att boka hyrbil med utkörning nu...
Vi får bara den skattefria delen. Jag vägrar använda egen bil i tjänsten.
 
Noramasen Noramasen skrev:
GAAAAHHH. Man är väl MAN! Hur ska man kunna hantera ett samtal när man exempelvis rör på sig?
Denna text hanterades för säkerhets skull stillastående då rörelsekapaciteten är begränsad pga den singulära simultationsförmågan. GAAAHHHH. Nu fryser jag om fötterna också. Också det på grund av den ofriheten som den manliga förmågan besitter.
Men att vänta på att polisen ska svara i telefon kanske du kan utan att ha telefonbänk och apparat med fingerskiva, det går ju att sätta sig vid själva samtalet.
 
F fribygg skrev:
Men att vänta på att polisen ska svara i telefon kanske du kan utan att ha telefonbänk och apparat med fingerskiva, det går ju att sätta sig vid själva samtalet.
Ett ögonblick bara så ska jag sätta mig ner innan jag kan tänka ut en lämplig tankegång att senare skriva ner…..GGGAAAAAH!
 
richardtenggren
G OMathson skrev:
Vi får bara den skattefria delen. Jag vägrar använda egen bil i tjänsten.
Förstår det! Känns som ett hån att man bara flyttade över en del av den tidigare ersättningen till höjningen.

Tur det finns hyrbilar man kan få med hemkörning
 
H
Gaaahhhh!!! för att vi hamnade i diket igen. Smidig bil att ha i stan, kass bil på landet :mad:
Jaaaa!!! för att man har underbara grannar här ute vid stugan som kom med traktorn och drog upp oss inom 5 minuter. Tack och lov för dessa goa människor.
 
  • Gilla
  • Wow
Maria T och 3 till
  • Laddar…
H husdrommaren skrev:
Gaaahhhh!!! för att vi hamnade i diket igen. Smidig bil att ha i stan, kass bil på landet :mad:
Jaaaa!!! för att man har underbara grannar här ute vid stugan som kom med traktorn och drog upp oss inom 5 minuter. Tack och lov för dessa goa människor.
Ferrari, eller annan sportbil?
Var i landet och vad sitter de för däck på vad för bil?
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Även jag lutar (mindre finkänsligt än @FredrikR) åt att någon släppt ut en kass bilförare på landet. ;)
Om inte, skaffa dubbdäck!
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Dilato och 4 till
  • Laddar…
H
FredrikR FredrikR skrev:
Ferrari, eller annan sportbil?
Var i landet och vad sitter de för däck på vad för bil?
Denna bilen är nog så långt från en sportbil man kan komma :rofl: Toyota yaris med dubbdäck. Perfekt att fickparkera med och ta sig runt i Gbg’s centrum. Men när vi ska till stugan ja då är det inte lika roligt :rolleyes:
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
H husdrommaren skrev:
Denna bilen är nog så långt från en sportbil man kan komma :rofl: Toyota yaris med dubbdäck. Perfekt att fickparkera med och ta sig runt i Gbg’s centrum. Men när vi ska till stugan ja då är det inte lika roligt :rolleyes:
Toyota yaris ute på hal is! Nä förlåt. Borde kanske postat i annan tråd. Gaaahh!
 
  • Haha
husdrommaren
  • Laddar…
A
GAAAAAAAAAAAAHHH!!!
Önskar detta stått på förpackningen. Flytande algnäring i 4 stora självvattnande krukor inomhus var inte så bra…lukten är hemsk

Text med råd om sparsam vattning med näring för att undvika sur lukt.
 
  • Haha
  • Wow
  • Gilla
Dublin och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.