A Alfons3301 skrev:
GAAAAAAAAAAAAHHH!!!
Önskar detta stått på förpackningen. Flytande algnäring i 4 stora självvattnande krukor inomhus var inte så bra…lukten är hemsk

[bild]
Kör på konstgödsel nästa gång
 
GAAAAHHHH!!!
Blanka ("glossy") bildskärmar!
Vad betyder den absolut sista lilla skillnaden i skärpa när man ändå knappt ser ett jota p.g.a. alla reflexer?
 
  • Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
EddieHansson
Kanske platsar bättre i humorhörnan... Men GAhhhh åt hantverkarna ändå! Å nu kan de inte säga att målaren fixar det.... Det var målaren som satte upp det där!
 
  • En vit vägg med skadad tapet och en kontaktdosa nära golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En oavslutad vägg med spackel, elektrisk dosa och öppet golv utrymme syns; byggarbete pågår.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit vägg med sprickor och avflagning, grön dörr i bakgrunden, inomhus, slitet utseende, behov av renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Arg
  • Wow
Drömtroll och 3 till
  • Laddar…
EddieHansson
Mera Gahhhhhhhhhhh ska man inte fylla skarvar/glipor mellan gipsskivorna innan man remsar?
 
  • Skadad kant på en blåmålad dörr eller panel, med exponerad inre struktur och avskalad färg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Mörk bild av ett skadat eller ofärdigt golv med synlig rörinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jo, först fyller man och sen spacklar man in remsan vått i vått…
 
..och använder pappremsor. Inte glasfiber...
 
Kan man inte köra tre lager färg över skarvarna istället?
 
  • Gilla
Dublin
  • Laddar…
EddieHansson
MathiasS MathiasS skrev:
Kan man inte köra tre lager färg över skarvarna istället?
Tydligen är lösningen Microlitväv enligt målaren.... Fan jag orkar bara inte längre. Jävligt deppig just nu. Dessutom med familj med funktionshinder så att vardagen är skitjobbig ändå.... gahhhhuuuu snyft:cry:
 
  • Ledsen
Maria T och 2 till
  • Laddar…
WAAAAAAGH!

Fick elmätaren bytt (yay!)
men då passade min sista datorskärm på att kasta in handduken! (Köpte två Dell 2012, den andra gav upp efter ett strömavbrott i höstas).

Och som lök på laxen ser jag att elmätaren inte kan strömförsörja exempelvis en Tibber pulse...
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
EddieHansson EddieHansson skrev:
Tydligen är lösningen Microlitväv enligt målaren.... Fan jag orkar bara inte längre. Jävligt deppig just nu. Dessutom med familj med funktionshinder så att vardagen är skitjobbig ändå.... gahhhhuuuu snyft:cry:
Ursäkta skojandet om eländet. Fattar att det ibland är nog, brorsan har en liknande sits där bara vardagen är mer än nog.

...men är det verkligen en sådan glipa längs hela skarven, det kanske bara är i änden som det inte är fyllt ordentligt? Microlit är säkert en fungerande lösning.
 
Ibland behöver man bara en sån här...
Men poängen går nog förbi iaf :crysmile::rolleyes:
Meme med Yoda-figur från Star Wars; texten hänvisar till Dunning-Kruger-effekten. Humoristiskt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jonatan79 och 1 till
  • Laddar…
EddieHansson
?
 
EddieHansson
MathiasS MathiasS skrev:
Ursäkta skojandet om eländet. Fattar att det ibland är nog, brorsan har en liknande sits där bara vardagen är mer än nog.

...men är det verkligen en sådan glipa längs hela skarven, det kanske bara är i änden som det inte är fyllt ordentligt? Microlit är säkert en fungerande lösning.
Tyvärr en bubbla längs med flertalet av skarvarna :(
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Gaaaaahhhh vad det suger energi att jobba i offentlig verksamhet ibland :mad:

Så jävla märkligt när det finns hur mycket kompetens som helst men organisationen kväver nästan allt driv och all problemlösningsförmåga. Upptäcker en potentiellt verksamhetskritisk bugg i verksamhetssystemet alt. en brist i interna rutiner och i egenskap av vanlig användare försöker jag detaljerat & pedagogiskt eskalera ärendet men möts först av god dag yxskaft-respons och senare av att jag förväntas lägga tid & energi på felsökning.
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Wow
Kustvägen och 4 till
  • Laddar…
snaggletooth snaggletooth skrev:
GAAAAHHHH!!!
Blanka ("glossy") bildskärmar!
Vad betyder den absolut sista lilla skillnaden i skärpa när man ändå knappt ser ett jota p.g.a. alla reflexer?
Det är bl.a. därför man ska undvika alla bildskärmar, laptops etc. av konsumentmodell och bara köpa sånt som ingår i businessegmentet. Och för byggkvaliteten förstås!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.