901 441 läst · 9 285 svar
901k läst
9,3k svar
GAAAAHHHH!!!
GAAAAHHHH!!!
Blanka ("glossy") bildskärmar!
Vad betyder den absolut sista lilla skillnaden i skärpa när man ändå knappt ser ett jota p.g.a. alla reflexer?
Blanka ("glossy") bildskärmar!
Vad betyder den absolut sista lilla skillnaden i skärpa när man ändå knappt ser ett jota p.g.a. alla reflexer?
Kanske platsar bättre i humorhörnan... Men GAhhhh åt hantverkarna ändå! Å nu kan de inte säga att målaren fixar det.... Det var målaren som satte upp det där!
Kan själv!
· Trelleborg
· 15 633 inlägg
WAAAAAAGH!
Fick elmätaren bytt (yay!)
men då passade min sista datorskärm på att kasta in handduken! (Köpte två Dell 2012, den andra gav upp efter ett strömavbrott i höstas).
Och som lök på laxen ser jag att elmätaren inte kan strömförsörja exempelvis en Tibber pulse...
Fick elmätaren bytt (yay!)
men då passade min sista datorskärm på att kasta in handduken! (Köpte två Dell 2012, den andra gav upp efter ett strömavbrott i höstas).
Och som lök på laxen ser jag att elmätaren inte kan strömförsörja exempelvis en Tibber pulse...
Ursäkta skojandet om eländet. Fattar att det ibland är nog, brorsan har en liknande sits där bara vardagen är mer än nog.EddieHansson skrev:
...men är det verkligen en sådan glipa längs hela skarven, det kanske bara är i änden som det inte är fyllt ordentligt? Microlit är säkert en fungerande lösning.
Tyvärr en bubbla längs med flertalet av skarvarnaMathiasS skrev:
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 929 inlägg
Gaaaaahhhh vad det suger energi att jobba i offentlig verksamhet ibland
Så jävla märkligt när det finns hur mycket kompetens som helst men organisationen kväver nästan allt driv och all problemlösningsförmåga. Upptäcker en potentiellt verksamhetskritisk bugg i verksamhetssystemet alt. en brist i interna rutiner och i egenskap av vanlig användare försöker jag detaljerat & pedagogiskt eskalera ärendet men möts först av god dag yxskaft-respons och senare av att jag förväntas lägga tid & energi på felsökning.
Så jävla märkligt när det finns hur mycket kompetens som helst men organisationen kväver nästan allt driv och all problemlösningsförmåga. Upptäcker en potentiellt verksamhetskritisk bugg i verksamhetssystemet alt. en brist i interna rutiner och i egenskap av vanlig användare försöker jag detaljerat & pedagogiskt eskalera ärendet men möts först av god dag yxskaft-respons och senare av att jag förväntas lägga tid & energi på felsökning.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 929 inlägg
Det är bl.a. därför man ska undvika alla bildskärmar, laptops etc. av konsumentmodell och bara köpa sånt som ingår i businessegmentet. Och för byggkvaliteten förstås!snaggletooth skrev: