T ToRy skrev:
Åh, stiligt! Den hade man ju velat ha! Det kanske inte är helt omöjligt ändå, det är ju bara att hoppas att pensionsåldern hinner höjas ett par gånger innan bilan faller...
Notera att förordningen säger:

Utmärkelsen "För nit och redlighet i rikets tjänst" tilldelas den som har visat nit och redlighet såsom anställd hos staten under minst 30 år.

Det enda prestationskravet är alltså att man har varit anställd.
 
  • Gilla
mnils
  • Laddar…
richardtenggren
useless useless skrev:
Det enda prestationskravet är alltså att man har varit anställd.
Det där fick man lära sig i tidig ålder, går att applicera på hela den offentliga sektorn :geek:
 
  • Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
Och helst inte redlös...?
 
Klarar man inte sitt jobb på fyllan så klarar man det inte nykter heller.
 
  • Haha
  • Gilla
hapazard och 6 till
  • Laddar…
M
useless useless skrev:
[länk]

[länk]
Den består av 11gram 23 karat guld, med dagens pris på ca 640kr/g så blir värdet 6750kr, det vill säga 4,30kr i veckan för att ha stått ut i 30år!
 
  • Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
Har man riktig tur får man ta knugen i hand på bankett med.. Blå hallen... ;)
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
M mnils skrev:
Den består av 11gram 23 karat guld, med dagens pris på ca 640kr/g så blir värdet 6750kr, det vill säga 4,30kr i veckan för att ha stått ut i 30år!
Klart värt.
 
Ingen NOR men nästan.
I statliga bolag får man guldklocka efter 25 år. Kvitterade ut min för några månader sedan.
Certina-klocka med guldtonat fodral och svart läderarmband i box.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det som skiljer från statlig tjänst, vad gäller förmåner som någon räknade upp här ovan, är att i statliga bolag har vi bara 25 semesterdagar. GAAAAHH! säger jag om det.

Fast vi har möjlighet till 80-90-100, vilket jag fick möjligheten att ta den här veckan. Fast jag ska vänta lite med det
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
B Bästerortarn skrev:
Men men, är i planeringsstadiet för en 360-vändning så med lite flyt är jag på en helt annan plats snart. Både privat, yrkesmässigt och emotionellt :heart:
Jag tror du kommer fortsätta i precis samma riktning.;)
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Jag tror du kommer fortsätta i precis samma riktning.;)
Fan vad jag hade hoppats att ingen gjort den reflektionen än.
 
  • Haha
Myckling och 1 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Jag tror du kommer fortsätta i precis samma riktning.;)
Höhö :p Antingen är det jag som massuppfittat uttrycket eller så är det bara ett konstigt uttryck! Hur som helst .... Jämtland :heart:
 
useless useless skrev:
Ett annat plus är att man inte kan få sparken... Tar man sönder nåt så får man en klapp på axeln när man lagat det.
Jodå, det kan man faktiskt.
Iallafall från skatteverket i Karlstad:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/mrLmnv/man-som-ringde-sig-sjalv-i-55-timmar-far-behalla-jobbet

Vi får se hur det går med kalsongmannen:
https://www.expressen.se/nyheter/anmalan-skattehandlaggare-bar-enbart-kalsonger-pa-jobbet-/
https://www.publikt.se/nyhet/skattehandlaggare-jobbade-i-kalsonger-kan-sparkas-24990
 
T ToRy skrev:
GAAAAHHHH!!! Jag har tydligen missat något i alla dessa år! Är det för sent att börja jobba i den ofantliga sektorn vid 51?
Nejdå, det är inte för sent, jag är 54 och har sökt på Arbetsförmedlingen som utvecklare. Är du fullt frisk kan du söka till polisen om du har rätt bakgrund. Jag har tyvärr artros i en stortå så jag är inte välkommen.

NOR är för sent för mig även om jag började i statlig tjänst 1997. Men 7 veckor semester, blodgivning och läkarbesök på betald arbetstid och betalda avgifter för sjukvård och läkemedel är ju inte fel när man börjar bli till åren. (andra intervju och referenstagning på AF, och jag räknar med att referenserna ger goda betyg)

Det är många myndigheter som söker handläggare och utvecklare med olika bakgrunder.
 
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
tommib
Anna_H Anna_H skrev:
Jodå, det kan man faktiskt.
Iallafall från skatteverket i Karlstad:
[länk]
Hur menar du nu? Artikeln, och faktiskt själva länken, säger ju att karln fick behålla jobbet. Ja, det kommer någon liten blänkare på slutet att det är senaste tidens insatser som gör att han behåller jobbet men allvarligt talat.
 
  • Haha
mnils
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
blodgivning /…/ på betald arbetstid
Jag gillar att känna mig god när jag lämnar blod. Att ge blod på arbetstid (eller ta emot pryttlarna man kan få) skulle motverka det. Det är roligt hur olika man är där.

Med det sagt tog jag som student gladeligen emot de pengar man på den tiden kunde få för att lämna blod, och i synnerhet plasma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.