Jo, jag vet inte om GM kör på samma hål in i kupen som Ram verkar ha, men det är ju en nödlösning för "soccer moms" snarare än något för en arbetsbil...

Men men.. Det väl inte jänkarnas fel att vi använder pickuperna annorlunda här....
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jo, jag vet inte om GM kör på samma hål in i kupen som Ram verkar ha, men det är ju en nödlösning för "soccer moms" snarare än något för en arbetsbil...

Men men.. Det väl inte jänkarnas fel att vi använder pickuperna annorlunda här....
Jag kan nog lova att det finns alla sorters användare här med lika som att jänkare numera går att svänga med fast folk här tror de inte kan det för de har hört det av någon som hade en granne med en 50-talsjänkare ;)

 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
1,5 miljoner plus moms? :surprised::seenoevil:
den firman har haft ockerpriser på allt dom säljer sen starten
 
Tokslut Tokslut skrev:
Jag kan nog lova att det finns alla sorters användare här med lika som att jänkare numera går att svänga med fast folk här tror de inte kan det för de har hört det av någon som hade en granne med en 50-talsjänkare ;)

[media]
Cadillac från det här årtusendet är väl bara förklädda Oplar?
 
useless useless skrev:
Cadillac från det här årtusendet är väl bara förklädda Oplar?
Pass, helt klart trevlig Opel isf.

(2008) "Cadillac CTS-V Breaks Nurburgring Record! Sub-8-minute lap in production trim and on street tires."
 
M maria01 skrev:
man undrar ju om man kan gå in på en PSA handlare och få samma priser i butiken som kan oss Mister auto
nej det tror jag inte. Inte priserna iallafall........Tror inte det är utbyggt på det viset i sverige även om jag tror katalogstrukturen finns där datamässigt.
 
Tokslut Tokslut skrev:
Jag kan nog lova att det finns alla sorters användare här med lika som att jänkare numera går att svänga med fast folk här tror de inte kan det för de har hört det av någon som hade en granne med en 50-talsjänkare ;)

[media]
en dröm bil för mig
 
Tokslut Tokslut skrev:
Pass, helt klart trevlig Opel isf.

(2008) "Cadillac CTS-V Breaks Nurburgring Record! Sub-8-minute lap in production trim and on street tires."
V8 med stötstänger... Modernt så det förslår.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Jag kan nog lova att det finns alla sorters användare här med lika som att jänkare numera går att svänga med fast folk här tror de inte kan det för de har hört det av någon som hade en granne med en 50-talsjänkare ;)

[media]
Jo, det är klart det finns folk här med alla typer av användningsområden, men i USA är det ju ganska vanligt att man har minst en bil per person i hushållet, och en av dem är en pickup...

Och det där med att svänga.. Tja, det lever nog kvar.. Tycker jänkarna spottat ut sig en hel del roliga bilar på det senaste, mid engine Corvette tex.
Men det är konstigt att de gör konstgjord andning på den där V8-an med stötstänger....
 
useless useless skrev:
V8 med stötstänger... Modernt så det förslår.
Kunde köra min 80-tals Corvette på 0.7liter milen, gör det med en Volvo från samma era (275/40-17" runt om som var original tillval -88) Och motorn härstamma från 1955. Fram till 1991 var den typ oförändrad i grunden. Jag vet ju vilken av de två bilarna jag valde (kört Volvo 2ggr i mitt liv)

varför hänga upp sig vart ventilstyrningen kommer ifrån? Båda är bensinmotorer, bara det att en är bra mycket billigare och har lägre tygnpunk.
 
  • Gilla
Huddingebo och 3 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Kunde köra min 80-tals Corvette på 0.7liter milen, gör det med en Volvo från samma era (275/40-17" runt om som var original tillval -88) Och motorn härstamma från 1955. Fram till 1991 var den typ oförändrad i grunden. Jag vet ju vilken av de två bilarna jag valde (kört Volvo 2ggr i mitt liv)

varför hänga upp sig vart ventilstyrningen kommer ifrån? Båda är bensinmotorer, bara det att en är bra mycket billigare och har lägre tygnpunk.
synd att 80-tals Corvette inte hade hade några hästar att prata om
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
M maria01 skrev:
synd att 80-tals Corvette inte hade hade några hästar att prata om
375hk, vad har du in din bil idag?
 
Tokslut Tokslut skrev:
Kunde köra min 80-tals Corvette på 0.7liter milen, gör det med en Volvo från samma era (275/40-17" runt om som var original tillval -88) Och motorn härstamma från 1955. Fram till 1991 var den typ oförändrad i grunden. Jag vet ju vilken av de två bilarna jag valde (kört Volvo 2ggr i mitt liv)

varför hänga upp sig vart ventilstyrningen kommer ifrån? Båda är bensinmotorer, bara det att en är bra mycket billigare och har lägre tygnpunk.
Det är ju inte bara bensinförbrukning det handlar om, främst så är ju mängden rörliga delar betydligt färre i ventilsystemet..

Framförallt så är det ju tråkigt att de inte leder utvecklingen (som de faktiskt gjorde en bit in på 60-talet) för det hade ju varit bra för bilindustrin generellt....
 
Tokslut Tokslut skrev:
Kunde köra min 80-tals Corvette på 0.7liter milen, gör det med en Volvo från samma era (275/40-17" runt om som var original tillval -88) Och motorn härstamma från 1955. Fram till 1991 var den typ oförändrad i grunden. Jag vet ju vilken av de två bilarna jag valde (kört Volvo 2ggr i mitt liv)

varför hänga upp sig vart ventilstyrningen kommer ifrån? Båda är bensinmotorer, bara det att en är bra mycket billigare och har lägre tygnpunk.
Jag Googlade lite snabbt... Förväntad förbrukning för Corvette C3 är runt 1,5 liter per mil om man inte gasar för mycket. Det verkar finnas några som har kommit ner i 0,9 med en extremt asketisk körstil.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.