U Uffe A skrev:
Söker efter ett ljusrelä till en Volvo 850, 92 års modell.
Det är det stora vita märkt A E på bilden.
Har provat med andra ljusrelä men det fungerar inte så det måste vara samma typ.
Finns det någon här som har ett liggande så vill jag gärna köpa det.
Skicka PM.

Jag finns i skåne och kan hämta det om det inte är för långt bort från Svalöv eller Helsingborg.
Annars om du kan kan skicka det med med posten.

[bild]
Testat att öppna reläet och löda om kortet?
Väldigt vanligt med kallödningar i ljusrelän.
Vänligare än att själva reläerna är "slut" skulle jag säga.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Beror på om man kommer i det eller inte, en del är fyllda med nån gjutmassa, andra går det att peta av ett lock och ett litet kretskort visar sig...Volvo, ingen aning...
Går lätt att plocka av kåpan
Så inga problem att komma åt kretskort och spolar.
Ser ok ut när man ser på det vill inte mixtra för mycket med det pga risken att förstöra det totalt ;)
Bil el är inte mitt gebit.
Sådant överlåter jag till de som har kunskap :cool:
 
Huddingebo Huddingebo skrev:
Testat att öppna reläet och löda om kortet?
Väldigt vanligt med kallödningar i ljusrelän.
Vänligare än att själva reläerna är "slut" skulle jag säga.
Som jg skrev i mitt förra inlägg så är jag inte säker påom jag skulle lyckas med det
Risken att förstöra det totalt får mig att avstå innan jag fått tag på ett annat relä ;)
 
C Cjnilsson2 skrev:
Det är en VW Golf -07, vet inte riktigt vad den har för sorts länkage. Men man får hoppas att verkstaden vet vad dom gör och att det verkligen är kopplingen som behöver bytas.
Om dom tar ner lådan och byter koppling se till så dom byter allt annat där också. Urtrampningslager har redan nämnts men också packboxen till vevaxeln och ingående axeln på växellådan.
 
  • Gilla
Cjnilsson2
  • Laddar…
Mats-S
M mgranbom skrev:
Frågan är om det är färddatorns siffor eller verklig förbrukning. Jag hade en V70 2011 med 1.6 liters motorn och färddatorn visade 10-20% snålare än verklig förbrukning.
Hehe, där slog du huvudet på spiken!
Hur många sitter inte och skryter över hur snåla deras bilar är och när man frågar vad dom bygger sina siffror på så säger minst 90%; Färddatorn :rofl::crysmile::rofl:
Totalt ointressant, det enda som gäller är minst 10 mätningar på verklig förbrukning vid macken!
Jag har roat mig i typ 20 år att jämföra färddatorn mot verklig förbrukning, det finns riktiga skräckexempel bland mina bilar. Värst var nog Passaten, men mina Volvo var också glädjespridare angående förbrukningen, ett stort skämt om sanningen ska fram :)
Bäst hitintills är min nuvarande Merc 220d, den visar i snitt 0,015 liter/mil för lite, ganska imponerande med tanke på tidigare skräckexempel, typ ½ dl för lite/mil :)
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
galento
Patrik440 , kan du skicka ett pm . Din profilsida är begränsad så når inte funktionen.
Tänkte kolla några Chrysler grejer med dej , men det kan vi ju ta på pm.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
[bild]

[länk]
1,5 miljoner plus moms? :surprised::seenoevil:
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
1,5 miljoner plus moms? :surprised::seenoevil:
Visst är den billig! :seenoevil:
 
Med tanke på profilen så verkar den ju mer lämpad att bo i, snarare än arbetsbil, så det kanske är rimligt att den kostar som ett hus på landsbygden...
Bild av en pickup med måttangivelser för hytt och flak, inklusive lastutrymme och volym.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gillar att Exclusive cars anger ett minimi-mått på hur bred last måste vara... :rofl:
 
  • Haha
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Ja, det ser ju fånigt ut om man åker runt med för liten last.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Med tanke på profilen så verkar den ju mer lämpad att bo i, snarare än arbetsbil, så det kanske är rimligt att den kostar som ett hus på landsbygden...
[bild]
Gillar att Exclusive cars anger ett minimi-mått på hur bred last måste vara... :rofl:
Är det bränsletanken som rymmer 1495L?:thinking:
 
Nä, det är benutrymmet bak.
 
  • Haha
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
ap ap ap, inte klaga på komforten, man får vara glad att inte behöver klä på sig alla bilar för att få plats.

Nya batteriRAMen ser ut att få än större kupé med sina flyttbara stolar och få upp till 3 sittrader.

En man vid en uppvisning av en konceptbil med öppna dörrar och futuristisk design på en scen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Konceptbild av futuristisk bilinteriör med två silhuettillustrationer av passagerare, framåtblickande, minimalistisk design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


5.5meters lastlängd

Elbilens frunk med person som pekar, modern design, rymlig, ren, logotyp överst, metalliska och svarta nyanser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Futuristisk pickup-truck, belyst, mörkt, modern design, röda LED-ljus, skulpterade linjer, flakfordon, konceptbil, innovation, kraftfull.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
RoTe
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Med tanke på profilen så verkar den ju mer lämpad att bo i, snarare än arbetsbil, så det kanske är rimligt att den kostar som ett hus på landsbygden...
[bild]
Gillar att Exclusive cars anger ett minimi-mått på hur bred last måste vara... :rofl:
5,5 fots flak är ju knappt ett flak, pinsamt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.