M maria01 skrev:
inget mot vad orginalet kostar
Detta är original, sen att de på nått sett kommit runt licensgrejen då jag heter Dealer 123456 kan jag inte svara på. För ~10år sedan när denna skaffades var det snack om att en Australisk handlare användes på nått sett, mer än så vet jag inte. senast jag pynta licensen kosta den 1.000kr/år
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Här är ju ett tydligt exempel på hur autodoc dribblar med priser..
Skärmbild av online varukorg med bildelar, totalt belopp 3677,77 kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skärmdump av en varukorg från en bilreservdelsbutik med produkter på rea, totalpris, och säkra betalningsikoner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dagen innan var det 41% rabatt, och då var slutsumman runt 2700 kr, men jag missade att spara den screenshot-en...
 
  • Haha
  • Gilla
Blodsoppen och 1 till
  • Laddar…
Silverfärgad minibuss parkerad på asfalt, träd i bakgrunden, ljus dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

opel zafira
1999 – 2005

den är bilen som har fåt kult status nästan i hela europa man ser otroligt många på vägarna fortfarande måste ha vart en deras bästa sålda bilar jag vett flera familjer som har dom som andra bilar hantverkare som har dom som jobb bilar väldigt lite strul med och att dom är små fast endå rymliga
 
M maria01 skrev:
[bild]
opel zafira
1999 – 2005

den är bilen som har fåt kult status nästan i hela europa man ser otroligt många på vägarna fortfarande måste ha vart en deras bästa sålda bilar jag vett flera familjer som har dom som andra bilar hantverkare som har dom som jobb bilar väldigt lite strul med och att dom är små fast endå rymliga
Vill minnas en kompis hade en sån och fick byta ett styrdon av nått slag för 11.000kr och fanns inga beggade någonstans pga. ett vanligt fel tydligen. Allt jag vet om den bilmodellen :oops:
 
Tokslut Tokslut skrev:
Vill minnas en kompis hade en sån och fick byta ett styrdon av nått slag för 11.000kr och fanns inga beggade någonstans pga. ett vanligt fel tydligen. Allt jag vet om den bilmodellen :oops:
styrdon? model som kom efter hade otroligt mycket problem vet jag
 
richardtenggren
Tokslut Tokslut skrev:
Vill minnas en kompis hade en sån och fick byta ett styrdon av nått slag för 11.000kr och fanns inga beggade någonstans pga. ett vanligt fel tydligen. Allt jag vet om den bilmodellen :oops:
Du känns inte som en som kör Opel så oroa dig inte :geek:
 
  • Haha
Tokslut
  • Laddar…
M maria01 skrev:
styrdon? model som kom efter hade otroligt mycket problem vet jag
Känns som om det var ~10år sedan och bilen var inte värd såvärts mycket redan då, så det drog sig för att handla digitalboxen pga. det. Men det kan ha varit en anna modell helt klart :seenoevil:
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
M maria01 skrev:
[bild]
opel zafira
1999 – 2005

den är bilen som har fåt kult status nästan i hela europa man ser otroligt många på vägarna fortfarande måste ha vart en deras bästa sålda bilar jag vett flera familjer som har dom som andra bilar hantverkare som har dom som jobb bilar väldigt lite strul med och att dom är små fast endå rymliga
Otroligt praktiskt förpackad bil med en genialisk fällning av alla stolar.
Men långt från strulfri och svårmekad i motorrummet, dvs trångt som satan. Sålde vår när den gått 17" mil, för då kändes det som hela bilen höll på att ge upp.
 
Rivit bort ventilkåpan på dotterns BMW 120 i kväll.
Borde varit ett väldigt enkelt jobb, om det inte vore för en idiotisk dragen kabelhärva runt motorn och dåligt konstruerade kontaktstycken......det var inte en Japan som ritade den härvan.
Den bilen har en väldigt fin servicebok. Förutom första servicen som gjordes på BMW efter 2.400 mil, så har den servats på mindre verkstäder med som högst 1.200 mil mellan oljebytena. Det syntes under kåpan, rent o fint, inget glapp/slitage alls i kamkedjan (vanligt fel på dessa motorer) Bilen är 18 år och har varit på service 17 gånger och gått 17.700 mil.
 
  • Gilla
Peter_Bromma och 4 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Otroligt praktiskt förpackad bil med en genialisk fällning av alla stolar.
Men långt från strulfri och svårmekad i motorrummet, dvs trångt som satan. Sålde vår när den gått 17" mil, för då kändes det som hela bilen höll på att ge upp.
skrev aldrig att den helt strulfri och det är ju ingen bil en då
 
Igår kväll fick jag en notis om tillfälligt 37% på Autodoc, men när jag gick in och kollade min varukorg var det hela 41% igen!
Men det blev ändå 6 spänn dyrare än med 40% häromdagen...

Vill man handla på Autodoc bör man lägga saker i varukorgen och hålla koll på slutsumman, för att slå till när den är lägst...

(och ja, jag har ett klonkande och ett vinande ljud i bakvagnen på Fiestan, som jag inte orkar felsöka... :rofl:
)
Skärmdump av kundvagn i fordonsdelar webbutik med rabatter och totalbelopp för köp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Rabatterna på autodoc är som sagt bara rena hittepå och enbart för att locka kunderna. De justerar priserna hela tiden så i slutändan skulle jag tro att det man betalar i verkligheten inte skiljer jättemycket oavsett rabatt de skyltar med.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Rabatterna på autodoc är som sagt bara rena hittepå och enbart för att locka kunderna. De justerar priserna hela tiden så i slutändan skulle jag tro att det man betalar i verkligheten inte skiljer jättemycket oavsett rabatt de skyltar med.
fast oftast otroligt mycket billigare än alla andra ändå så för mig spelar det ingen roll
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
M maria01 skrev:
fast oftast otroligt mycket billigare än alla andra ändå så för mig spelar det ingen roll
Fast det finns många andra som ibland är billigare än autodoc också...........Skiljer ganska mycket ibland. Jag handlar mest på Trodo men även Mister auto om det inte är bråttom. Där kan man verkligen göra fynd.
 
  • Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
Svärmor har problem med sin bil, ibland så fastnar backen och det krävs ganska mycket övertalning för att få ur den. Förutom det så fungerar växellådan perfekt så min tanke var att det kunde vara synkringen på backväxeln eller kanske något växellänkage.

Nu har hon lämnat in den på en liten verkstad mitt i ingenstans som säger att det är kopplingen som behöver bytas. Kan det verkligen vara problemet när växellådan fungerar perfekt i övrigt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.