År 2000.

Jag står inför två renoveringsprojekt i mitt hus så att vinna en kraftfull skruvdragare vore perfekt.
 
Svaret på frågan är år 2000.

Motivering:
Jag har faktiskt aldrig ägt något verktyg utan skruvat "för hand" med mina mejslar jag ärvt av min morfar. Nu har jag bland annat sex garderober med inredning att skruva ihop och har lyckats med en halv. Det är såå tungt så jag har gett upp....Har ingen förhoppning om att vinna, brukar aldrig vinna något men mitt motto har alltid varit att åtminstone försöka, så det gör jag nu!
 
2000
Skulle passa perfekt till mitt sommarprojekt.
Vem vill inte ha det bästa
 
U Ulrika M.M skrev:
Vi startar årets tävlingsomgång med ett riktigt fint pris; nu har du chans att vinna skruvdragaren C 18 från Festool!


Kombinationen av Li-HighPower-batteri och borstlös, underhållsfri EC-TEC-motor gör skruvdragaren C 18 stark och uthållig. C-formen ger ergonomisk skruvning och borrning i alla lägen. Tack vare den starka snabbchucken byts olika bitshållare, bits och borr med ett enkelt klick istället för med borrchuckens långsamma upp-/inspänning.
Utöver skruvdragaren medföljer tillhörande batterier, laddare och förvaringsväska.

Värde: ca 6 900 kr


Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna skruvdragaren, i ett inlägg i den här tråden.



Vinnaren utses fredagen den 27 januari.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Festool som sponsrar den här tävlingen.
 
2000

Villhöver en för att komplettera min gamle gröne troslagare och för att den ser jävligt frän ut
 
H Höjlind skrev:
År 2000
Håller på med lägenhetens renovering och ser att det skulle underlätta mitt arbete med renoveringen, då man kan snabbt kan byta mellan verktyg
 
Svar:

År 2000

"Festo Tooltechnic blir det självständiga märket Festool och befäster sin lojalitet mot fackhandeln."

Motivering: Jag har tröttnat på att borra sönder skruv för att vår skruvdragare inte orkar med. Kanske orkar man själv arbeta lite mer effektivare när den erbjuder en ergonomisk skruvning i alla lägen.
 
Svar: År 2000

Motivering: Hur häftigt vore det inte att få prova det bästa, kanske ger det en sån kraftig mersmak så andra verktyg måste bytas ut. Det vore ju kanske inte helt optimalt i dagens marknadsekonomi men habegäret är på topp!
 
År 2000 bytte de namn till Festool
Min motivering:
Jag älskar att prova nya saker inom olika områden. Men så är det det där med verktyg. De är många gånger dyra och ibland kompromissar man med kvaliten och köper något billigt som får en att ångra att man ens påbörjade projektet. Det blir bara inte bra.

När jag såg reklam för Festool så läste jag det som Fest-tool.
Och jag tror faktiskt det är skillnaden mellan Festool och många andra billiga produkter; Det blir lekande lätt med bra verktyg. Som att vara på Fest! Fest tool. FESTOOL. Därför önskar jag att vinna. Tänk att läsa Fest tool varje gång man jobbar med den och va enkelt att komma ihåg företagets namn.
 
Jag går på vad alla andra säger: 2000.

Varför? Varför inte?

-J
 
År 2000.

Tre barn som blivit stora har inneburit ett stort antal timmars skruvande. Nu när de flyttat ut behövs pappan helt plötsligt ännu mer för att fixa i fågelungarnas nya boningar. Hyllor, krokar och gardiner ska monteras - och därför vore det en dröm att få göra det med proffsverktyg från familjeföretaget Festool som också levlat upp:)
 
År 2000

den skulle passa perfekt för sommarens garage och altanbygge då gamla trotjänaren gav upp under sluttampen av husbygget.
 
År 2000
Skulle vara fantastiskt bra då renoveringen hemma precis har kört slut på min gamla skruvdragare den har varit en trotjänare men har valt att gå till de sälla jaktmarkerna RIP
 
Svar: År 2000

Som nybliven husägare med tummen mitt i handen skulle det vara bra om jag faktiskt hade en skruvdragare så jag kan påbörja allt jag lovat min sambo jag ska göra klart innan vi blir tre i familjen
 
År 2000

En perfekt skruvdragare till alla kommande projekt. Både egna och de som vännerna behöver hjälp med. Framförallt när döttrarnas rum ska uppdateras, då kan de hjälpa till med riktigt bra grejer :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.