gol gol skrev:
Kan du inte lägga till enhet i din Grupp Källare genom att klicka på kugghjulet?
Jo men jag kan inte aktivera "zonläget" trots att jag har lagt till enheter. Får meddelandet
 
J Joe Bräck skrev:
Jo men jag kan inte aktivera "zonläget" trots att jag har lagt till enheter. Får meddelandet
Du måste lägga in alla dina enheter i någpn zon/grupp.
 
  • Gilla
Joe Bräck
  • Laddar…
ALLA enheter måste läggas in i olika zoner
 
  • Mobilskärmdump av zoninställningar för smart hem-kontroll med optioner för Basement, Ute, och Hemma.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Joe Bräck
  • Laddar…
Tack!
Hade uppfattat att det som inte läggs i en zon, tillhör "huvudzonen"
 
Måste hubben ligga i en zon också?
 
J Joe Bräck skrev:
Måste hubben ligga i en zon också?
Den var inte valbar, så Nej
 
  • Gilla
Joe Bräck
  • Laddar…
En fråga till. Är det inte möjligt att ställa så alla magnetkontakter (utom entré) måste vara stängda för att aktivera larmet? Nu kan jag aktivera larmet trots att fönster är öppna.
 
J Joe Bräck skrev:
En fråga till. Är det inte möjligt att ställa så alla magnetkontakter (utom entré) måste vara stängda för att aktivera larmet? Nu kan jag aktivera larmet trots att fönster är öppna.
Det finns en inställning för just ”övervakning”, men om du har magnetkontakter ”plus” och fönster som vippar uppåt och som kan ställas delvis öppna, så aktiverar du lutning istället.
Da kan du lämna fönstren delvis öppna och kontakten reagerar på rörelse.
Obs, själva kontakten monteras på på den rörliga delen av fönstret.
 
K Klp65 skrev:
Det finns en inställning för just ”övervakning”, men om du har magnetkontakter ”plus” och fönster som vippar uppåt och som kan ställas delvis öppna, så aktiverar du lutning istället.
Da kan du lämna fönstren delvis öppna och kontakten reagerar på rörelse.
Obs, själva kontakten monteras på på den rörliga delen av fönstret.
hittar ingen sådan inställning. Inte kan det väl bara gälla plus?
 
J Joe Bräck skrev:
hittar ingen sådan inställning. Inte kan det väl bara gälla plus?
J Joe Bräck skrev:
hittar ingen sådan inställning. Inte kan det väl bara gälla plus?
Jo, Stöt och Tilt finns bara på PLUS
Sätter man PLUS enheten på fönstret så fungerar dessa utmärkt även vid öppet fönster.
Här har du inställningarna för vanliga DoorProtect och DoorProtectPlus
 
  • Mobilapp-skärmdump av dörrsensorinställningar, batteristatus, fördröjningsalternativ och systeminformation på svenska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmdump av säkerhetssystemapp som visar sensorstatus: uppkopplad, batteri fulladdat, låst och sensorer aktiverade.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit magnetkontakt för larm monterad på fönsterkarm, med kabel som leder ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Joe Bräck
  • Laddar…
Angående Larma på när någon dörr/fönster är öppen.
Kolla Användarhanboken i appen (längst ner) och sök efter System Integrity så hittar du följande…
Jag använder det inte, sägs att det drar mer batteri…
Alla mina enheter ligger fortfarande på 100% efter srygt 1 år.
DoorProtect på mina dörrar och DoorProtectPlus på alla fönster, MotionProtectPlus i källaren och på den inglasade altanen, Nest Protect brandvarnare samt ArloPro både inne och ute.
Lite blandad kompott men fungerar bra tillsammans
 
  • Skärmdump av en artikel om systemintegritetstest för säkerhetssystem, innehåller text och en grafisk representation av en detektor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Joe Bräck
  • Laddar…
Aj fan. Ser det som en grundfunktion att man inte kan larma på om någon sektion är öppen.
Där gick man på en nit
 
J Joe Bräck skrev:
Aj fan. Ser det som en grundfunktion att man inte kan larma på om någon sektion är öppen.
Där gick man på en nit
Om du använder system integrity så kan du välja om du ska kunna overrida och larma på även om någon sektion är öppen eller om det inte ska vara tillåtet.
 
  • Skärmdump av säkerhetssysteminställningar med val för kontroll av systemets integritet och armeringstillstånd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JustDoIt och 2 till
  • Laddar…
Det är en sak jag blir tokig på!

Om jag larmar på helt, går hemifrån och sedan kommer tillbaka, så piper det från högtalaren att larmet är aktivt i samband med att man öppnar ytterdörren. Detta är bra.

Om jag däremot slår på nattläget (varför heter det inte "skalskydd"?!), som vi ofta gör eftersom vi har en stor hund hemma, så piper det INTE när man kommer hem och låser upp dörren. Det innebär att det händer att det glömmer larmas av, och efter 40 sekunder så går larmet istället igång... Superirriterande!

Har meckat med lite olika varianter, men det närmaste jag har kommit är att det också piper när man slår på nattläget via fjärrkontrollen, vilket man ju gör när man vill sova. Och då vill man jag inte ha en pipande varning om att larmet nu är aktiverat...

Alltså:
- Gå hemifrån, aktivera nattläge, inget pip. Bra.
- Kommer hem, öppnar ytterdörren, inget pip. Dåligt.

Finns det någon vettig lösning?
 
Du behöver göra inställningar i både Dörrkontakten och i Sirenen
Med dessa får jag bara ett kort pip när jag aktiverar nattläget och 20s fördröjning när dörren öppnas
 
  • Skärmdump av mobilapp för hemautomation, visar inställningar för dörr, tid fördröjning, aktivering av nattläge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inställningsmeny på en skärm som visar alternativ för pipjud i ett säkerhetssystem eller larm, inkluderande volym och fördröjningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.