J johmi skrev:
2:a sortering? Kanske en förklaring till det bra priset?
Men i så fall ska det väl inte vara samma "artikel" nu är det ju samma säljare och samma länk men med pris som kraftigt varierar, har för mig priset låg på ca 2800 i början av veckan men är nu nere på 1600, trillar säkert ner mot 1200 snart igen, vad avgör att den som köper för 2800 får ett bättre paket än den som köper för 1200... men märkligt med så varierande kvalité från Bessey. Estetisk andrasortering kan jag förstå, men att de skulle sälja andrasortering som ger ett dåligt resultat köper jag inte, det känns mest negativt för varumärket.
 
  • Gilla
Lilllen och 1 till
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Men i så fall ska det väl inte vara samma "artikel" nu är det ju samma säljare och samma länk men med pris som kraftigt varierar, har för mig priset låg på ca 2800 i början av veckan men är nu nere på 1600, trillar säkert ner mot 1200 snart igen, vad avgör att den som köper för 2800 får ett bättre paket än den som köper för 1200... men märkligt med så varierande kvalité från Bessey. Estetisk andrasortering kan jag förstå, men att de skulle sälja andrasortering som ger ett dåligt resultat köper jag inte, det känns mest negativt för varumärket.
det säljs ju kopior med säkert som med allt annat
 
M maria01 skrev:
det säljs ju kopior med säkert som med allt annat

I detta fallet så är Amazon säljaren, Och dem varken accepterar eller säljer kopior från tillverkare.
Jag vill påstå att dem tvingar vi har köpt definitivt är äkta.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
H Handhyveln skrev:
Härligt, jag fick hem 4 till igår.

Var uppmärksamma och kolla era Bessey tvingar för jag upptäckte att några av dem hade fel vinkel på den fasta käken. Den ska luta lite inåt skenan (toe-in) mot den röliga delen för att tvingen ska vara helt parallell när man spänner ihop. Vissa av dem var i 90 grader och en del mer än 90. Jag mailade bessey och fick till svars att dem hade haft problem med kvalitetskontroller.
Hur är det med fasta käken, är den lite konisk? Tvingarna går ju använda både för att klämma ihop och spänna isär, borde man inte vilja ha lite lutning inåt av fasta delen i båda fall?
Tänkte aldrig på att mäta hur fasta delen såg ut när jag var och mätte vinkeln...
 
J JFrisk skrev:
Hur är det med fasta käken, är den lite konisk? Tvingarna går ju använda både för att klämma ihop och spänna isär, borde man inte vilja ha lite lutning inåt av fasta delen i båda fall?
Tänkte aldrig på att mäta hur fasta delen såg ut när jag var och mätte vinkeln...
Jag ställde den frågan till Bessey över mail, men tysken som svarade verkade inte vara särskilt bra på engelska, så jag fick aldrig något riktigt svar på det.
Och nej jag tror inte den är konisk? Jag har faktiskt inte kollat själv.
Men jag håller med dig, den borde vara det för att uppnå samma funktion vid spridning.
 
  • Gilla
JFrisk
  • Laddar…
H Handhyveln skrev:
I detta fallet så är Amazon säljaren, Och dem varken accepterar eller säljer kopior från tillverkare.
Jag vill påstå att dem tvingar vi har köpt definitivt är äkta.
amazon är fult med kopior googla så ser du

har du en länk för amazon själva säljer inte mycket själva dom syslar med drop shipping från deras lager och dom kollar inte om det är äkta eller inte
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
M maria01 skrev:
amazon är fult med kopior googla så ser du

har du en länk för amazon själva säljer inte mycket själva dom syslar med drop shipping från deras lager och dom kollar inte om det är äkta eller inte
Det som säljs av Amazon ska vara äkta. Vad andra säljare på Amazon säljer är en annan sak.

Samma länk som tidigare i tråden https://www.amazon.se/Bessey-Apriet...&qid=1673738513&sprefix=bessey,aps,151&sr=8-3
 
H Handhyveln skrev:
Det som säljs av Amazon ska vara äkta. Vad andra säljare på Amazon säljer är en annan sak.

Samma länk som tidigare i tråden [länk]
dom har haft problem med det med dom jobbar ju såklart med det men det händer en då

varför kontakta tyska bolaget såna dyra saker brukar ha worldwide warranty jag har köpt skruvdragare från fein på ebay tyskland och fick garantin i sverige en då
 
M maria01 skrev:
dom har haft problem med det med dom jobbar ju såklart med det men det händer en då

varför kontakta tyska bolaget såna dyra saker brukar ha worldwide warranty jag har köpt skruvdragare från fein på ebay tyskland och fick garantin i sverige en då
Jag fyllde i kontaktformuläret på deras svenska sida och fick tillbaka svar från tyskland. Trodde också att det borde finnas någon svensk representant som kunde svara på mina frågor
 
H Handhyveln skrev:
Jag fyllde i kontaktformuläret på deras svenska sida och fick tillbaka svar från tyskland. Trodde också att det borde finnas någon svensk representant som kunde svara på mina frågor
ingen på forumet som vett en svensk återförsäljare?
 
  • Gilla
Handhyveln
  • Laddar…
Att ni orkar. Oavsett vinkeln på anslagsytorna så borgar Bessey för det som verkligen är viktigt. Att skruvarna inte är gjorda av mjukost och att det andra anslaget tål tryck utan att glida.

Felet går att rätta till genom att lägga till kilade ytor. För den som är lagd åt det mer pedantiska hållet går det att mäta upp exakta brickor för olika längder och olika åtdragningsmoment. På det sättet går det att få tvingarna parallella på riktigt.

Reservation: Om kvalitetsproblemen beror på att tvingarna numera produceras av flinka barnfingrar i låglöneländer. Då finns inget hopp.

Mvh Findus
 
  • Gilla
Chentin och 2 till
  • Laddar…
Jag har köpt 3 par och blev såklart orolig för det jag läste ovan då jag inte planerat att använda dem den närmsta tiden. Mycket riktigt så kunde jag skönja att de inte var 90 grader när jag började mäta dem. Men så fort jag börjat spänna med lite mothåll med ett finger så rätar de upp sig och blir 90 grader.
En hand håller metallstycke vid bandslipmaskin i verkstad. Säkerhet, precision och hantverk framhävs i arbetsmiljön.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller mätverktyg mot tjockt smidesstycke på arbetsbänk med verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
findus42 findus42 skrev:
Att ni orkar. Oavsett vinkeln på anslagsytorna så borgar Bessey för det som verkligen är viktigt. Att skruvarna inte är gjorda av mjukost och att det andra anslaget tål tryck utan att glida.

Felet går att rätta till genom att lägga till kilade ytor. För den som är lagd åt det mer pedantiska hållet går det att mäta upp exakta brickor för olika längder och olika åtdragningsmoment. På det sättet går det att få tvingarna parallella på riktigt.

Mvh Findus
Ja det gör dem, men om man tillverkar en tving som man kallar för parallelltving vars syfte är att klämma helt parallellt, då är det väl vad produkten ska åstadkomma?

Jag tror visserligen att många gånger har det mindre betydelse om dem verkligen klämmer parallellt men det är trots allt vad dem är designade att göra. Om jag då köper dessa till ett ganska högt pris så förväntar jag mig att dem fungerar som utlovat.
 
  • Skärmdump av en FAQ-sida som förklarar vad "parallel clamp" betyder, mobilvisning, med märkeslogo och betygsikon.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Dagens Loot.
Dels lidl prylarna men även en mask med filter från biltema
[bild]
Hur känns masken? Var inne på att köpa ett sundström kit för 600, men ser att man kan komma undan för halva priset med biltemas. Och verkar ju vara ett kvalitetsmärke i grunden (climax)
 
M maglin skrev:
Jag har köpt 3 par och blev såklart orolig för det jag läste ovan då jag inte planerat att använda dem den närmsta tiden. Mycket riktigt så kunde jag skönja att de inte var 90 grader när jag började mäta dem. Men så fort jag börjat spänna med lite mothåll med ett finger så rätar de upp sig och blir 90 grader.
[bild] [bild]
Det är fixa käften du ska kolla, inte den rörliga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.