Problemet löst, ett av stiftet i kontakten hade vikt sig, såg det inte förens jag räknade stift i kontakt och hållare..
 
  • Närbild på kontaktdon med markerad detalj, kanske skada eller avvikelse.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
JFrisk och 1 till
  • Laddar…
P Perkylainen skrev:
Hej, jag har inte testat Yale-lås under flera år så vet inte om jag är kvalificerad att svara ;-) men kan dock meddela att jag förra veckan köpet ett Yale Doorman L3 och integrerade det med mitt smarta hem (Home Assistant) via August-integrationen. Gick hur smidigt som helst, var bara att installera integrationen och logga in med Yale-kontot (i August) och låset dök upp i HA direkt. Fungerar perfekt. Jag får in följande:

Door: Dörrens status: Öppen/Stängd
Lock: Låsets status: Låst/olåst
Operator: Vem som låste/öppnade senast (Användare)
Battery: Batterinivå (procent)

Kan även integrera låset i automationer.
Hej,

Funderar själv på att köpa ett Yale Doorman L3 som jag vill kunna koppla ihop med Home Assistant.
Kan dock se på sidan för August-integrationen att just Yale Doorman L3 ligger med under under Known Unsupported Devices. Med det sagt, fungerar din integration trots detta?

En annan fundering jag har är om ringklockan även fungerar med Home Assistant via August-integrationen? Doorbell står ju med under:

There is currently support for the following device types within Home Assistant:
  • Doorbell
  • Binary Sensor
  • Button
  • Sensor
  • Camera
  • Lock

Tacksam för svar! :)
 
A aleqs skrev:
Hej,

Funderar själv på att köpa ett Yale Doorman L3 som jag vill kunna koppla ihop med Home Assistant.
Kan dock se på sidan för August-integrationen att just Yale Doorman L3 ligger med under under Known Unsupported Devices. Med det sagt, fungerar din integration trots detta?

En annan fundering jag har är om ringklockan även fungerar med Home Assistant via August-integrationen? Doorbell står ju med under:

There is currently support for the following device types within Home Assistant:
  • Doorbell
  • Binary Sensor
  • Button
  • Sensor
  • Camera
  • Lock

Tacksam för svar! :)
Det fungerar prima fortfarande men får tyvärr inte in ringklockan i HA. Har inte lagt nån energi på det heller dock, men det skulle va smutt att ha ringklockan som en trigger tex. Men som det är nu kan jag inte få in ringklockan tyvärr.
 
Svaret kanske redan finns i tråden men:

Har en fjällstuga som vi har börjat hyra ut.
Doorman måste vara perfekt till detta.

Men hur klarar låset att stå med -20 på utsidan och +10 på insidan (troligen betydligt kallare vid dörren då den är dåligt isolerad...)?
Dessutom oanvänt ibland i månader? Kommer jag skaffa mig mer problem än jag löser ?


/Jocce
 
P Perkylainen skrev:
Det fungerar prima fortfarande men får tyvärr inte in ringklockan i HA. Har inte lagt nån energi på det heller dock, men det skulle va smutt att ha ringklockan som en trigger tex. Men som det är nu kan jag inte få in ringklockan tyvärr.
Tack för att du tog dig tid att svara, bra att veta att det fortfarande fungerar. Får väl ta och investera i en och testa. :)
 
Hej!
Funderar på att sätta Yale Linus i vårt gamla hus för att inte förstöra utsidan.
Har frågat Verisure angående framtida support, men de kunde inte säga något. Någon som vet om det kan komma i framtiden?

Mvh
Markus
 
MrPlow
Jocce81 Jocce81 skrev:
Svaret kanske redan finns i tråden men:

Har en fjällstuga som vi har börjat hyra ut.
Doorman måste vara perfekt till detta.

Men hur klarar låset att stå med -20 på utsidan och +10 på insidan (troligen betydligt kallare vid dörren då den är dåligt isolerad...)?
Dessutom oanvänt ibland i månader? Kommer jag skaffa mig mer problem än jag löser ?


/Jocce
Kör på V2N. Den nyare verkar tyvärr inte mogen än.
 
MrPlow MrPlow skrev:
Kör på V2N. Den nyare verkar tyvärr inte mogen än.
mogen?
 
  • Gilla
mickelindkvist
  • Laddar…
AnnaB82 AnnaB82 skrev:
mogen?
Mycket krångel då produkten inte är riktigt färdig.
 
X xdigger skrev:
Mycket krångel då produkten inte är riktigt färdig.
vi har haft vårt i snart två år och inget krångel *peppar peppar*
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
Svaret kanske redan finns i tråden men:

Har en fjällstuga som vi har börjat hyra ut.
Doorman måste vara perfekt till detta.

Men hur klarar låset att stå med -20 på utsidan och +10 på insidan (troligen betydligt kallare vid dörren då den är dåligt isolerad...)?
Dessutom oanvänt ibland i månader? Kommer jag skaffa mig mer problem än jag löser ?


/Jocce
Kommer fungera prima!
 
AnnaB82 AnnaB82 skrev:
vi har haft vårt i snart två år och inget krångel *peppar peppar*
Nu har ju låset som dom pratar om(L3) bara funnits ett år ungefär. Du har säkert ett V2N vilket är en beprövad produkt.
 
X xdigger skrev:
Nu har ju låset som dom pratar om(L3) bara funnits ett år ungefär. Du har säkert ett V2N vilket är en beprövad produkt.
jag köpte mitt lås den 25/1-21 från Bauhaus så ganska precis två år ☺️
 
Hur länge håller batterierna åt er?
6mån åt mig sist med Varta
 
AnnaB82 AnnaB82 skrev:
jag köpte mitt lås den 25/1-21 från Bauhaus så ganska precis två år ☺️
Det är ju nästan bara ett år. :rofl:
Aha! Det har varit extremt mycket krångel med dom i alla fall. Det har pratats en del om det bland mina branchkollegor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.