Funkar bra
 
  • Tvättstuga med tvättmaskin och torktumlare under arbetsyta, diskho bredvid och en krukväxt på fönsterbrädan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
moonsire och 3 till
  • Laddar…
Det viktiga, enligt mitt tycke, är inte om stommen håller för vertikala trycket för det gör den bevisligen.
Det viktiga är att man säkrar upp så inte maskinerna kan röra skåpen i sidled. T.ex. med vägg på ena sidan och skåp på andra sidan som många här gjort.
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Hur mycket väger en eller två ugnar, inbyggnadskylskåp osv? ;)
Jag tror jag förstärkte svärmors skåp med ett rejälare bakstycke bara för att :)
Hur förstärkte du bakstycket? Som sagt 2.8mm masonit, hade varit bättre med nått lite rejälare:D
 
richardtenggren
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Hur förstärkte du bakstycket? Som sagt 2.8mm masonit, hade varit bättre med nått lite rejälare:D
Som sagt minns jag inte riktigt och hade du frågat igår hade jag kunnat svara exakt då jag var förbi på ett besök igår :D
Men jag gissar att jag sågade till ett hyllplan istället för masoniten :)
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Som sagt minns jag inte riktigt och hade du frågat igår hade jag kunnat svara exakt då jag var förbi på ett besök igår :D
Men jag gissar att jag sågade till ett hyllplan istället för masoniten :)
Tänkte just det, men då blev det inte sticka in skåran utan dra fast med skruv från utsidan då?
Kan kolla hur långt lådan gå in och sätta nått innanför masoniten
 
richardtenggren
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Tänkte just det, men då blev det inte sticka in skåran utan dra fast med skruv från utsidan då?
Precis, lim och dyckert eller skruv :)
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Hej alla!

Ni som har byggt in era maskiner så tätt ihop och mellan väggar.
Har ni nån form av dämpning mellan maskinerna och mellan maskin och vägg?
Tänkte att det kanske skulle bli vibrationer och skrammel.

Ska göra vid min tvättstuga nu i vinter och gillar verkligen hur ni har gjort,
Tänkte göra nått liknande efter att ha sett era fina byggen.
 
Äntligen är våran tvättstuga strax klar, tack för alla tips och inspiration
 
  • Nyrenoverad tvättstuga med tvättmaskin, torktumlare, skåp och upphängda kläder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
TickyNucker och 4 till
  • Laddar…
S Speady skrev:
Hej alla!

Ni som har byggt in era maskiner så tätt ihop och mellan väggar.
Har ni nån form av dämpning mellan maskinerna och mellan maskin och vägg?
Tänkte att det kanske skulle bli vibrationer och skrammel.

Ska göra vid min tvättstuga nu i vinter och gillar verkligen hur ni har gjort,
Tänkte göra nått liknande efter att ha sett era fina byggen.
Maskinen skall ju stå stilla, annars får du sätta gummi under fötterna så dom inte vandra.

Jag satte ett vinkelbeslag längst upp på bänkskivan ovanför maskinerna, då blir sidorna som är dom som kan vibrera mest helt stumma.
 
  • Gilla
Speady
  • Laddar…
A
detta blir inlägg 100!
 
The devil is in the detail...
 
  • IKEA UTRUSTA instruktionsmanual med illustrationsbilder och nyckel bredvid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Illustration av en väggmonterad möbeldetalj med en viktgräns på 18 kg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
johansen2 och 14 till
  • Laddar…
En fråga. Har ni gjort det enkelt att demontera över skivan på tork/tvätt maskinerna? Tänkte för om man behöver plocka ut en maskin:D inte mycket rum för fingrar eller dylikt. En annan fråga avloppsslang från torktumlare hur har ni fått tag i en längre än den som levereras med? Om den inte räcker till avloppet dvs
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
En fråga. Har ni gjort det enkelt att demontera över skivan på tork/tvätt maskinerna? Tänkte för om man behöver plocka ut en maskin:D inte mycket rum för fingrar eller dylikt. En annan fråga avloppsslang från torktumlare hur har ni fått tag i en längre än den som levereras med? Om den inte räcker till avloppet dvs
https://www.amazon.se/dp/B08HQ5MQ3P/ref=cm_sw_r_cp_apa_i_C7T6340GZA1BX5KKA52M

https://www.alsens.com/sv/articles/...forlangning-avloppsslang-torktumlare-12013784

https://quickparts.se/reservdelar/torktumlare/avloppslangar/
 
  • Gilla
aarana och 3 till
  • Laddar…
D Dimitris76 skrev:
[länk]

[länk]

[länk]
Ingen av dessa tror jag, den som sitter där nu är av denna typ. Den är ca 1,5m men behöver ytterligare ca1m. Den är 8 samt 10 invändigt. Har inte sett en förlängning typ som t ex avlopp från tvättmaskin som har en utdragbara typ. Jag har en värmepumpstumlare från Samsung men det sitter även en kondensslang som skall dras till avlopp. Kanske får skifta plats på maskinerna då räcker slangen :)
En person håller i avskurna rör närbild, grå golv, beige vägg, hemmareparation eller underhållskontext.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En person håller i avskurna rör närbild, grå golv, beige vägg, hemmareparation eller underhållskontext.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



https://www.elgiganten.se/product/v...VR0CRBR1PbAopEAQYAyABEgKvV_D_BwE&gclsrc=aw.ds
 
Redigerat:
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Ingen av dessa tror jag, den som sitter där nu är av denna typ. Den är ca 1,5m men behöver ytterligare ca1m. Den är 8 samt 10 invändigt. Har inte sett en förlängning typ som t ex avlopp från tvättmaskin som har en utdragbara typ. Jag har en värmepumpstumlare från Samsung men det sitter även en kondensslang som skall dras till avlopp. Kanske får skifta plats på maskinerna då räcker slangen :)
[bild] [bild]


[länk]
Det finns tunnare förlängningsslang till torktumlare på länken nedan
https://quickparts.se/reservdelar/torktumlare/avloppslangar/

alternativt köper man slang som metervara
https://verktygsboden.se/garage-ver...ar-slangklammor/pvcslangar/pvc-slang-oarmerad
 
  • Transparent, lila avloppsslangset med kopplingar för kondenstumlare. Märkt "Original". Artikelnummer: 103372.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.