MathiasS MathiasS skrev:
Lite fler delar till Fas 3. Små lådor för att montera Shelly Uni på DIN-skena….

[bild]
Är det 3-d modeller? Jag har en shelly uni som ska få styra min VP, men det är ju inte i elcentral den ska sitta, och printad plast lär väl inte dirkekt vara självsläckande, så egentligen är det nog inte så bra isåfall. Men jag har funderat på hur montera Unin, så vet du nåt billigt sätt att fixa bra case för dem så... Jag har 3d printer. men som sagt, ingen skena nära VP.
 
Det kanske finns något att printa för den som kan själv, jag köpte på shellyparts.de. Jag tror att de har printat dessa.
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
En gång till i samma projekt. Exakt 10cm för kort. Ett hörn av ett rum med en golvstående högtalare, väggventilation och en del av en tavla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggplats inomhus med verktyg, byggmaterial och en pågående glaspartiinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
one- och 3 till
  • Laddar…
Nu har vi äntligen tagit denna groventré i bruk vilket blir en stor förbättring för oss i vardagen. Hundprylar, mc-kläder, hjälmar osv har plötsligt en plats att vara på och behöver inte bli liggande lite här och där. Otroligt skönt att vi kommit dit nu men man blir också lite förfärad över hur lång tid saker tar. Här är tiden sedan länge förbi när renoverandet har högsta prioritet i livet så allting tar irriterande lång tid att färdigställa. Det hjälper ju inte heller att jag efter förmåga försöker nå nybyggnadsstandard på det som görs. Det tar tid i ett gammalt hus.

Ett litet perspektiv.

I maj 2020 sattes spaden i golvet för denna halva av källaren:

384959-5588c8214fc399e12bc066bb1110b6c8.jpg

I december 2020 var plattan klar:

447112-f2f4092cdda28d8d14c6d5dd7aa3c08a.jpg

Under första halvan av 2021 ägnades mycket tid åt att dra om el, larm, nätverk och vvs som i huvudsak hängde i taket. Det tog tid.

623792-55d8d70786880bfab881eaec59568617.jpg

Andra halvan av 2021 ägnades mest år MC-åka och jag körde först scooter och sedan tog jag mc-kort i september. Blev inte så mycket renoverat då eftersom det var roligare att åka hoj!

180455992_1131829187338475_5910294762466029827_n.jpg

Hos trafikverket....

242839089_1260835461104513_9188710746661530410_n.jpg

Och sedan blev det riktig hoj en liten stund senare:

296139199_1491919254662798_1559981671120451488_n.jpg


Under hösten 2022 var det dock mer fokus på att bli färdig med groventren, men det tog ändå fram till julledigheten innan det gick att börja använda rummet.

Först tak och väggar....

624085-c5ebc7339e15ba791f180718c4b395bc.jpg

.....sedan paus för värmesystemet som behövde byggas om helt innan det blev kallt. Det var också ett rätt omfattande projekt.

624894-b1dd124e41b9e5e4475eab4d5bac687a.jpg



I november/december byggdes sidoväggar till garderoberna och sedan var det dags för golvet runt Jul. I mellandagarna kunde sedan inredningen börja monteras och vi kunde börja använda rummet som groventre.

Delvis lagd mörk kakelgolv, verktyg spridda, pågående arbeten, inomhus renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hall med ytterkläder, skor, hylla, kroklist, matta, dörr och fönster. Modern, välorganiserad entré.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu återstår inredning i garderober samt skjutdörrar, men det får komma efter ett par andra kortare aktiviteter.
 
  • Gilla
one- och 11 till
  • Laddar…
Grattis till mc-kortet. (y)
och tigern går bra??

//AA
 
S saiter skrev:
Grattis till mc-kortet. (y)
och tigern går bra??

//AA
tack! Tigern går svinbra. Hann med 600 mil förra året, använder den som daily driver istället för bil så ofta det går. Hojen har dock mycket mer förmåga än jag har så den är ju ute å söndagsåker oavsett vad jag hittar på. Funderar på en FTR 1200 som komplement på korta lokala åkturer…..
 
  • Älska
saiter
  • Laddar…
Har velat ha en Tiger 800 läääänge, men jag är för snål. :crysmile:
Kör xj900 Diversion som jag köpte 2014.
Uppe på 11.500 mil nu.

sorry för of topic.

//AA
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
S saiter skrev:
Har velat ha en Tiger 800 läääänge, men jag är för snål. :crysmile:
Kör xj900 Diversion som jag köpte 2014.
Uppe på 11.500 mil nu.

sorry för of topic.

//AA
Har insett att livet är för kort för att inte köra hoj nu så annat får stå tillbaka lite till förmån för denna själavård.....så, go for it!
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Även jag gratulerar till mc-kortet! Det är avkoppling och ett riktigt trevligt nöje som tillför ny energi och nya bekantskaper! :) Hälsningar från en som kör BMW R 1200 RT.
On topic! Bra jobbat, snyggt resultat!(y)
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Fel av Åke Fel av Åke skrev:
Även jag gratulerar till mc-kortet! Det är avkoppling och ett riktigt trevligt nöje som tillför ny energi och nya bekantskaper! :) Hälsningar från en som kör BMW R 1200 RT.
On topic! Bra jobbat, snyggt resultat!(y)
Tack! Hoppas hinna med en boxer-BMW jag med, de är jäktigt feta! Lite stora för jobbpendling i storstan bara så det får vänta några år. :)
 
Framgick det någonstans om takhöjden blev samma eller större efter nya golvet?
 
M -MH- skrev:
Framgick det någonstans om takhöjden blev samma eller större efter nya golvet?
Det är ungefär samma som tidigare. Kanske ett par centimeter lägre nu än original. Golvet är någon centimeter lägre men jag har också 28x70läkt + gips i taket men råsponten i undertaket är borta så färdighöjd mellan klinker och gipstak är 213cm. Funkar bra för oss som inte är längre än 181cm iallafall och känslan är ju att det är högre i tak än tidigare eftersom taket är vitt, slätt och med mycket ljus.
 
  • Gilla
-MH-
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.