Vilket hemlarm tycker ni är bäst? Svår fråga absolut. Det är verkligen en djungel. Skulle vara intressant att veta vilket hemlarm ni föredrar tillsammans med för och nackdelar. Skulle också vara intressant att veta vad tjuven är mest rädd för? Skyltar, hundar osv?
 
Redigerat:
E Elnovis skrev:
Vilket hemlarm tycker ni är bäst? Svår fråga absolut. Det är verkligen en djungel. Skulle vara intressant att veta vilket hemlarm ni föredrar tillsammans med för och nackdelar.
Förlåt mig i förskott, men det bästa larmet är det man inte behöver. :seenoevil:
Om försäkringsbolaget initierat saken är det deras krav som gäller, utan massa krusiduller, annars skulle jag nöja mig med försäkring och utan larm.
 
E Elnovis skrev:
Vilket hemlarm tycker ni är bäst? Svår fråga absolut. Det är verkligen en djungel. Skulle vara intressant att veta vilket hemlarm ni föredrar tillsammans med för och nackdelar.
"Smaken är som baken" inkl plånbok
https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.637625/test-hemlarm
 
Egenköpt från Ajax, kör fristående till egen telefon, med grannsamverkan, eller till larmcentral. Välj själv!
 
  • Gilla
Mattias_Jo1 och 5 till
  • Laddar…
Jag hade tidigare Alert alarm och vad nöjd. Bytte sedan till Sector eftersom jag fick bra deal på ett modernare larm än det jag hade. Hade även en bra deal från Verisure som jag avböjde. Det som avgjorde var att Verisure inte gör utryckning om de inte kan se i någon kamera man har att det verkligen är inbrott eller brand. Att väktare kommer oavsett tycker jag är en förutsättning. Likaså att man har fria utryckningar.
 
  • Gilla
jonas.o
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Jag hade tidigare Alert alarm och vad nöjd. Bytte sedan till Sector eftersom jag fick bra deal på ett modernare larm än det jag hade. Hade även en bra deal från Verisure som jag avböjde. Det som avgjorde var att Verisure inte gör utryckning om de inte kan se i någon kamera man har att det verkligen är inbrott eller brand. Att väktare kommer oavsett tycker jag är en förutsättning. Likaså att man har fria utryckningar.
Jag har haft Alert länge och det tuffar på och min huvudorsak är två branddetektorer som är igång 24/7, sen min sambos huvudskäl är inbrott... sen har jag då två egna kameror om larmet går för att kolla vad som händer.
Väktaruttryckningar har vi diskuterat flera gånger om det värt pengarna och det vete tusan?
 
Står oxå i fundering på att byta har verisure idag men hade hellre haft ett egen
 
  • Gilla
McHolm
  • Laddar…
A
Hur snabb inställesetid har de olika bolagen? På jobbet har vi Securitas och det är skrattretande, securitasvakten ringer oss och ber att vi ska kolla på olika larm.

En gång såg vi tjuvarna, varken securitas eller polisen dök upp.
 
  • Haha
jonas.o
  • Laddar…
A Achren57 skrev:
Hur snabb inställesetid har de olika bolagen? På jobbet har vi Securitas och det är skrattretande, securitasvakten ringer oss och ber att vi ska kolla på olika larm.

En gång såg vi tjuvarna, varken securitas eller polisen dök upp.
Senast för något år sedan tog det 45 minuter....större stad.
Jag kollade i min egen kamerainspelning när vakten anlände.
 
  • Gilla
Achren57
  • Laddar…
Väktaren är nog mest att tejpa nån ruta inte för ingripande
 
  • Gilla
jonas.o och 3 till
  • Laddar…
A
P paralun skrev:
Senast för något år sedan tog det 45 minuter....större stad.
Jag kollade i min egen kamerainspelning när vakten anlände.
Ja vad är det för mening då gällande tjuvlarm, tjuvarna kan ju ta en bastu innan någon dyker upp.

Vi har haft Verisureförsäljare ett otal ggr vid dörren, några ggr har de varit så fräcka att de påstått att de har fått uppdrag av kommunen för att informera om larm, allt för att nästla sig in i huset.
 
  • Gilla
Anna G Waldenström och 2 till
  • Laddar…
H
E Elnovis skrev:
Vilket hemlarm tycker ni är bäst? Svår fråga absolut. Det är verkligen en djungel. Skulle vara intressant att veta vilket hemlarm ni föredrar tillsammans med för och nackdelar. Skulle också vara intressant att veta vad tjuven är mest rädd för? Skyltar, hundar osv?
Rottweiler
 
  • Haha
  • Gilla
kuwi och 3 till
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Väktaren är nog mest att tejpa nån ruta inte för ingripande
Jovisst, sen Verisure erbjuder ju en kamera men varken jag eller min sambo tycker det är särskilt trevligt att någon annan har tillgång till vårt hem via kamera, så jag kör två egna kameror.
Sen skyllde man på en serie omständigheter som gjorde att vakten blev försenad. Jag kunde själv inte kolla kamerorna eftersom jag var ute på E4 motorväg och det tog ett tag innan jag kunde stanna och kolla kamerorna.
Hursomhelst så funkade larmcentralen bra och deras kommunikation. Men om det är värt pengarna med väktartjänst vete tusan?
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
H HEM2121 skrev:
Rottweiler
Ja en sån har jag men prion är brandlarm sen kan det ju va skönt att veta om nån går in
 
  • Haha
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Vi har securitas home och det funkar bra. Man köper dom delarna man vill ha och installerar själv och betalar en avgift på 299 kr i månaden
 
  • Gilla
Maveric77 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.