richardtenggren richardtenggren skrev:
Tvätt och diskmaskin är väl mest skönt med notis när det är färdigt, men ingen större vinning kanske :p
Ska man köra några tvättmaskiner i rad ser jag definitivt en nytta med det. Eller diskmaskiner i rad för den delen även om det hos oss är rätt ovanligt.
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
Alfredo Alfredo skrev:
Ska man köra några tvättmaskiner i rad ser jag definitivt en nytta med det. Eller diskmaskiner i rad för den delen även om det hos oss är rätt ovanligt.
Absolut, vi kör många maskiner per dag så absolut, även när man glömt slå på vattnet är trevligt :)
En serie notifikationer om avslutade tvättmaskinscykler på en mobiltelefon, speglande i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Wow
Alfredo
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Absolut, vi kör många maskiner per dag
Wow, driver min herre månne ett tvätteri? :surprised:
 
richardtenggren
Alfredo Alfredo skrev:
Wow, driver min herre månne ett tvätteri? :surprised:
Haha nja, är väl min fru som är ansvarig, men blir mycket när man har småbarn och renoverar :p
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
De kör väl oftast Wi-Fi dock ;)

Gillar att vår köksfläkt och häll har Wi-Fi, så vi kan styra fläkten med hällen, eller till och med så att hällen kan styra fläkten själv också :)

Tvätt och diskmaskin är väl mest skönt med notis när det är färdigt, men ingen större vinning kanske :p
richardtenggren richardtenggren skrev:
Alltså jag har ju driftsatt i olika etapper, sovrumsdelen med fem slingor, vardagsrum tre slingor och nu köket med två slingor.
Så provtryckte båda slingorna till köket ihop nu, men hade ju redan stängt de andra slingorna vid fyllningen så såg ingen fördel med att provtrycka dessa igen, då ska alla dessa metrar expandera också :D

Alla komponenter har ju som minst samma tryckklass , verkar vara PN6 för LK golvvärme:) Edit: Fördelaren har PN10, rören och anslutningskopplingarna PN6
Vår häll och fläkt har nått som heter Hob2Hood som e typ blåtand mellan fläkt och häll. Får se om det funkar eller är värdelöst :)
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Fräste in spår på 14mm i garderobsstommarna då dom enligt ritningen skulle jag just 14mm. Det var innan man lackade :/ var typ 14.6mm i verkligheten. Försökte panga in skenan med hammaren med resulterade bara i att man inte fick in locket så fick slipa ner spåren lite lätt
En tom hörna av ett rum med en ljusgrå vägg, vit list, och skador på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu gick det betydligt bättre. Tur man bara gjorde 8st.

Hörn i ett rum med ljus vägg, eluttag och några små hål eller märken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Med en ny ventilboll för 61:- borde toalettstolen från 1955 hålla i ytterligare 68 år.


Ett öronskydd och en grön bygel, troligen tillhörande hörselskydd, ligger på ett skrivbord bredvid ett tangentbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder





Som nytt.

Toalett med svart sits, hög spolcistern, svartvit kakel, ren och traditionell design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
fribygg och 28 till
  • Laddar…
Prima kvalitet! Vår IDO 36-53 från 1930-talet fick en genomgång för fyra år sedan.

useless useless skrev:
Med en ny ventilboll för 61:- borde toalettstolen från 1955 hålla i ytterligare 68 år.


[bild]




Som nytt.

[bild]
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Ett tegelhus med veranda, grönska, trädgård och molnig himmel. Trappa upp till entrén.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Före bild (ifrån i sommras dock)
Ett tegelhus i skymningen med snötäckt tak och upplyst entré.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Börjat fixa iordning altanen. Virket tog slut dock... Får köpa mer på lördag...
 
  • Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
useless useless skrev:
Med en ny ventilboll för 61:- borde toalettstolen från 1955 hålla i ytterligare 68 år.


[bild]

Som nytt.

[bild]
Har två toastolar frå 70-talet som jag borde skruva isär och kolla vad som kan vara felet för de står å smårinner hela tiden som en gammal gubbe...
Toaletterna ska renoveras om några år så jag vill inte byta toastolar ännu MEN vågar inte börja skruva isär dem för är rädd art jag aldrig får de täta igen. :thinking:
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Ikväll målar jag lite konsoler i källaren mellan öldrickandet...:D

Verkstadsinteriör med målade metallramar på bockar, cykel, verktyg och sprayburkar. Organiserat kaos.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Blodsoppen och 2 till
  • Laddar…
P-plats P-plats skrev:
Har två toastolar frå 70-talet som jag borde skruva isär och kolla vad som kan vara felet för de står å smårinner hela tiden som en gammal gubbe...
Toaletterna ska renoveras om några år så jag vill inte byta toastolar ännu MEN vågar inte börja skruva isär dem för är rädd art jag aldrig får de täta igen. :thinking:

När jag hade limmat fast stolen i golvet och kopplat in vattnet så insåg jag att det var en lång spricka i tanken.
Som tur var hade jag en stol till, så efter en snabb operation var problemet löst...

Toalett med svart sits, krossad porslinsstol, fläckar, behöver rengöring, svartvit klinkergolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den gamla tätningsmassan verkar ha varit kitt eller något liknande. Det smulades sönder till sand när man tittade på det, men höll tätt iallafall. Jag gjorde rent och la lite silikon i skarven och det funkar än så länge.
 
  • Gilla
Ursviken och 3 till
  • Laddar…
Jag har bytt fläktmotor i köksfläkten. Väldigt mycket fett var det. Dessutom var utbytesmotorn inte identisk så det blev lite extra arbete också.

Passade på att byta halogenlampor i den också, de har ändå en tendens att gå sönder i samband med rengöring.

Mycket har gått sönder denna julledighet, cirkulationspumpen är också bytt och bilen är på verkstad pga gnissel från hjullagret vänster fram (inget man gärna byter själv).
 
pacman42 pacman42 skrev:
Jag har bytt fläktmotor i köksfläkten. Väldigt mycket fett var det. Dessutom var utbytesmotorn inte identisk så det blev lite extra arbete också.

Passade på att byta halogenlampor i den också, de har ändå en tendens att gå sönder i samband med rengöring.

Mycket har gått sönder denna julledighet, cirkulationspumpen är också bytt och bilen är på verkstad pga gnissel från hjullagret vänster fram (inget man gärna byter själv).
Fortsatte med att byta högtalarelement på frugans noise-cancelling Bose-lurar. Det gick rätt snabbt, jag har gjort samma sak med mina för några år sedan så jag visste vad jag skulle göra.

Nu var detta iofs inte ett jobb på huset, men det var ett jobb för husfriden...
 
  • Älska
  • Gilla
  • Haha
David Wallin och 3 till
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Fortsatte med att byta högtalarelement på frugans noise-cancelling Bose-lurar. Det gick rätt snabbt, jag har gjort samma sak med mina för några år sedan så jag visste vad jag skulle göra.

Nu var detta iofs inte ett jobb på huset, men det var ett jobb för husfriden...
Happy spouse, happy house!
 
  • Älska
pacman42
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.