Hej!
Jag har idag en Viking bio 20 som kör mot en Albin-panna. Det funkar katastrofalt dåligt. Hur jag än ställer in så stannar brännaren, ibland flera gånger på ett dygn. Jag har bra drag i skorstenen, bra pelletskvalitet och tillräckligt insug. Jag gissar dock att något på kretskortet är felkopplat för "luft hög effekt"-reglaget styr startfördröjningen . Vet dock inte hur fanken man ska koppla rätt.
Brännaren har massor av nya delar (fläkt, gavel, fotomotstånd, tändelement, roster) men det hjälpte lika mycket som alvedon mot benbrott.
Askan blir svartbrun och på rostret samlas mycket aska.
Är det någon som har ideer?
Jag har idag en Viking bio 20 som kör mot en Albin-panna. Det funkar katastrofalt dåligt. Hur jag än ställer in så stannar brännaren, ibland flera gånger på ett dygn. Jag har bra drag i skorstenen, bra pelletskvalitet och tillräckligt insug. Jag gissar dock att något på kretskortet är felkopplat för "luft hög effekt"-reglaget styr startfördröjningen . Vet dock inte hur fanken man ska koppla rätt.
Brännaren har massor av nya delar (fläkt, gavel, fotomotstånd, tändelement, roster) men det hjälpte lika mycket som alvedon mot benbrott.
Askan blir svartbrun och på rostret samlas mycket aska.
Är det någon som har ideer?
Om programvaran blivit uppdaterad till en version där KONV ingår i kretsens märkning så är funktionen för ratten "luft hög effekt" ändrad till "startfördröjning". Samtidigt är antagligen fläkten bytt från TORIN till EBM-PABST och denna fläkt är ansluten via en aktiv adapter för att fungera. (Det beror antagligen lite på vilket serienummer du har på brännaren.