K
nanowire nanowire skrev:
Använt den nya arbetsmaskinen till att fånga en julgran
[bild] [bild]
Man använder ju hagelbössan för att skjuta sig en gran, det är sen gammalt
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Hank_Ö och 4 till
  • Laddar…
K kniv skrev:
Man använder ju hagelbössan för att skjuta sig en gran, det är sen gammalt
Lite osportsligt kan jag tycka. Smyga fram och smeka av den med en Silky-såg däremot :ok:
 
nino nino skrev:
Har ni så mycket snö eller är du norröver
Norra Jämtland. Men inte speciellt mycket här heller tyvärr
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Norra Jämtland. Men inte speciellt mycket här heller tyvärr
Ok får hoppas att smhi har rätt för en gångs skull nu, då der verkar komma 15-20cm tills nyår
 
  • Älska
nanowire
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vad ARBETAR du med? :cool:
Jag vet inte så mycket om skotrar men den såg sportig ut.:ok:
Jag arbetar regelbundet i skogen (en gran varje julafton). Och nej då, det är en ren familje/arbetskoter. Har jag intygat för min fru.
 
  • Gilla
  • Haha
fribygg och 4 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Jag arbetar regelbundet i skogen (en gran varje julafton). Och nej då, det är en ren familje/arbetskoter. Har jag intygat för min fru.
Va var det för skjuts, 49ranger?
 
nino nino skrev:
Va var det för skjuts, 49ranger?
Xterrain pro 850. Har satt på böjda A-armar för bättre smyg i skogen. Nu saknas bara lite djup snö…
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Xterrain pro 850. Har satt på böjda A-armar för bättre smyg i skogen. Saknas bara lite djup snö…
Ja folk tycker ju man är galen som vill ha 1.5m snö :D
Här är det Boondocker DS 800 3900
 
  • Gilla
atomlab och 1 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ja folk tycker ju man är galen som vill ha 1.5m snö :D
Här är det Boondocker DS 800 3900
Pro är rätt lik en DS, 3900/64 mm med samma lössnöboggie. Men sedan är det kylfläkt, drag och dubbeldyna.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Pro är rätt lik en DS, 3900/64 mm med samma lössnöboggie. Men sedan är det kylfläkt, drag och dubbeldyna.
Drag och dubbeldyna har jag med, har enkeldyna också så klart
 
RMK 850 pro 155 här. Får mer än gärna vara över metern. Har mycket raviner i norrläge nära huset som man surfar runt i
 
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ja folk tycker ju man är galen som vill ha 1.5m snö :D
Här är det Boondocker DS 800 3900
Jag har också en Lynx 3900.


Snöskoter på vinterlandskap, snötäckt mark, träd i fjärran, solnedgång med solstrålar, klar himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Porsibygg och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag har också en Lynx 3900.


[bild]
Fina grejor, uppväxt sådana. Lynx har alltid gjort robusta maskiner vilket jag uppskattar. Minns att vi hade en Polaris ett år kring -90 men den blev inte långlivad tyvärr.
 
Inte idag men sista veckan, hann klart till julafton. En affär till barnbarnen.
Lekaffär med kassaapparat, varor, skylt "KLARA och CARLs AFFÄR", inomhus, barnmöbler, leksaker.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 27 till
  • Laddar…
Plockade hem den här tvätten nån vecka före julen, har inte haft tid å titta på den före idag.

Jag tycker jag förstår principen någorlunda, vattnet kommer in här under och går till alla fyra kolvar på undersidan. På översidan är högtryckssidan och de går alla ihop till en förgrening, där finns också en tryckmätare inkopplad.

h7PSI9y.jpg

MJ9RR1z.jpg

HxAviYl.jpg

Mässingskonstruktion ser det ut som.

8ut6HJD.jpg

ipJbgg5.jpg

Y6BdaYB.jpg

Saker jag inte förstår mig på:

-De två justerbara inställningarna på kontrollpanelen. Om man tittar på bilderna och följer slangarna ser man dom är inte inkopplade mot pumpsystemet nånstans, det är två slangar som går runt ramen och tar slut, finns inget att koppla dom mot. Bakom panelen på de två ventilerna går det ihop med en T-koppling till en kort slangbit. Jag tippar detta är nån sorts system för blandning av tvättmedel där alla delar inte längre finns. Jag tippade det är nån sorts venturi baserad injektion och googlade och hittade svar på byggahus. Baserat på det kommer jag inte att försöka fixa detta. Bättre att använda en skumspruta.

-Oljeknappen på kontrollpanelen, varför? Jag vet pumpen behöver olja, men ser inte vad kontrollen på panelen ska ha för syfte. Inte finns det väl nån orsak att vilja justera på smörjningen vid drift eller nåt. Hade fattat om det var typ en oljetrycksmätare.
 
  • Gilla
Garderobssnickarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.