Hej!

nu är det dags att byta ut den gamla varmvattenberedaren. Frågan är hur stor ska man ha? Den vi har idag är på 300 liter. Vi är två vuxna och ett litet barn i familjen, Duschar 1 gång om dan, badar sällan och tvättar nån maskin tvätt per dag. Klarar man sig på en 200 liters eller behöver vi en större? Hur mycket vatten kan vi tänkas göra av med på en dag? Lite svårt o svara på kanske men berätta gärna vad ni själva har för storlek på beredaren o hur ni klarar er med den.

Enligt förklaring så klarar ni nog er på en 100 liters. Men jag hade inte satt in under 150 liter.

Tvätt? Är inte den kopplad på kallvattnet?

W
Vi har en 300 liters extern samt en 160 liters i bergvärmepumpen så totalt 460 liter. Detta är kanske lite i överkant men vi har ett stort bubbelbad. Vi e iförsig bara 2 pers men rätt mycket varmvatten går det åt. Prisskillnaden på en 200 litare mot en 300 litare är ju försummbar så jag råder i att ta en 300 litare. Man vet ju aldrig vad för grejjer ni kan tänkas installera i framtiden. Sedan kostar det ju inte så mångr kronor att hålla varmvatten uppvärmt så det e väll dumt att snåla på detta tycker jag.

hehe !hjärnsläpp där, klart man tvättar med kallvatten =)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.