Varför inte en tråd där man kan dela med sig av något som gått bra eller som man är jäkligt nöjd med eller någonting annat positivt från livet som man vill dela med sig av eller som jag.


Jag "vann" på triss!
Delvis skrapad Trisslott med olika vinstsummor synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Älska
Snigla och 21 till
  • Laddar…
Och jag som trodde att "Plötsligt händer det" var en bluff.

Du är ju nu det levade beviset på motsatsen!!
 
  • Gilla
Frunihuset20 och 2 till
  • Laddar…
Ett lyckopiller i arbetsdagen, chefens två nya kattungar som jag inte sett tidigare bestämde sig för att uppvakta mig under lunchen:love:
Var visst någon som sagt att om djuren uppskattar dig är du en bra människa, känner mig utvald, och lite kär!

Två kattungar sitter på en persons knän vid ett träbord med en kaffekopp och matförpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Två kattungar sitter och myser på en persons knä under ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Dortmunder DAB och 20 till
  • Laddar…
En till mig och en till min kära hustru, två bra skäl till dessa, firar att Sverige idag fått en ny statsminister och en ny regering är i vardande, förhoppningsvis kan man i elfte timmen få något slags ordning på landet innan det är för sent.
Ett annat skäl är att om det inte botar min begynnande förkylning så blir det i alla fall ett lyckopiller så här på måndagskvällen.
En flaska Bulleit Bourbon och två halvfulla whiskyglas på ett träbord som firande av Sveriges nya regering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
STB och 11 till
  • Laddar…
galento
mikethebik mikethebik skrev:
En till mig och en till min kära hustru, två bra skäl till dessa, firar att Sverige idag fått en ny statsminister och en ny regering är i vardande, förhoppningsvis kan man i elfte timmen få något slags ordning på landet innan det är för sent.
Ett annat skäl är att om det inte botar min begynnande förkylning så blir det i alla fall ett lyckopiller så här på måndagskvällen.
[bild]
Man kan ju alltid hoppas på att det blir mindre av såna saker , man borde hyra
fängelseplats i nåt land med vidriga förhållanden :

Kvinnan i gruvhålet i Norberg: Taher Amini döms – det blir straffet (aftonbladet.se)
 
  • Gilla
Blodsoppen och 4 till
  • Laddar…
Är servicetekniker och har 10% på sålda reservdelar.
Men på dyrare saker, som jag säljer in, men kunden först vill ha en offert på, går procenten till säljaren som gav offerten.
Klagade lite på chefen och tyckte även jag borde få del av det.
Chefen lyssnade, och det visade sig i lönebeskedet som kom idag :)
 
  • Gilla
4774 och 9 till
  • Laddar…
Gick igenom samtliga våra försäkringar i våras och kunde sänka månadskostnaden med nästan 1200 kr utan att tumma på villkoren.
I samband med detta blev något fel och vi blev dubbelförsäkrade på ett fordon. Idag dök åter dessa pengar, 1600 kr, upp på kontot utan att ha behövt tjafsa.
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
galento
Bytte försäkring på två bilar från Svedea till Folksam och det blev ca 1300 billigare men även villaförsäkringen i Folksam sänktes 800 kr per år.
 
  • Gilla
4774 och 3 till
  • Laddar…
Yeeeeeeesss :)

Brev med information om kompensation för upprepade strömavbrott på Ekerö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Patrik440 och 3 till
  • Laddar…
galento
P Pappa1986 skrev:
Varför inte en tråd där man kan dela med sig av något som gått bra eller som man är jäkligt nöjd med
Har haft pension nu i 1 1/2 år och fasen va gött det har varit ( och är ) (y)
 
  • Gilla
4774 och 5 till
  • Laddar…
YEEESSS!

Födelsedag och husköp idag :D (kontraktskrivning i veckan men räknar in det som klart):D
Härligt avslut på veckan, få ta en tårtbit till :ok:
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 13 till
  • Laddar…
galento
P Pappa1986 skrev:
Varför inte en tråd där man kan dela med sig av något som gått bra eller som man är jäkligt nöjd med eller någonting annat positivt från livet som man vill dela med sig av eller som jag.
Jag "vann" på triss!
En sak man som pensionär är " jäkligt nöjd med " är att man band elpriset i höstas
och har detta till hösten -24 och vi kan ha en bra komfort i huset och inte behöver
frysa p.g.a de höga elkostnader som är nu.
 
  • Gilla
Tokslut och 9 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
En sak man som pensionär är " jäkligt nöjd med " är att man band elpriset i höstas
och har detta till hösten -24 och vi kan ha en bra komfort i huset och inte behöver
frysa p.g.a de höga elkostnader som är nu.
Jag lyfter på hatten och gratulerar :D(y)
 
  • Gilla
TinFe och 1 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
En sak man som pensionär är " jäkligt nöjd med " är att man band elpriset i höstas
och har detta till hösten -24 och vi kan ha en bra komfort i huset och inte behöver
frysa p.g.a de höga elkostnader som är nu.
Jag band hösten 2021, gäller till oktober 2024, är också nöjd och har bergvärme.
Något ännu bättre är att nu när det varit -18 eller kallare några dagar så eldar jag i pannan varannan dag för att spara lite el för laget och boosta borrhålet med 15-20 timmars vila innan pumpen kickar in igen.

Och som grädde på moset i kylan så eldar jag vedspisen på kvällarna och med min öppna planlösning innebär det att alla element i kåken förutom badrum och källarvåning stänger av...
18 grader kallt ute och 25 inne...
Spisvärmen är fantastiskt skön, varmt men inte obehagligt varmt, och så luktar det gott och sprakar lite mysigt:D
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 6 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Jag band hösten 2021, gäller till oktober 2024, är också nöjd och har bergvärme.
Något ännu bättre är att nu när det varit -18 eller kallare några dagar så eldar jag i pannan varannan dag för att spara lite el för laget och boosta borrhålet med 15-20 timmars vila innan pumpen kickar in igen.

Och som grädde på moset i kylan så eldar jag vedspisen på kvällarna och med min öppna planlösning innebär det att alla element i kåken förutom badrum och källarvåning stänger av...
18 grader kallt ute och 25 inne...
Spisvärmen är fantastiskt skön, varmt men inte obehagligt varmt, och så luktar det gott och sprakar lite mysigt:D
Galet avundsjuk...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.