Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
M mickef skrev:
Kanske dags för en egen tråd i det ämnet.
Det finns redan en tråd för konspirationsteorier runt covid, om det är sådana ”lögner” du menar.
Om du uppfattas som konspirationsteoretiker, men inte är det, får du uttrycka dig tydligare när du blir beskylld.

Vad tycker du 5 dagars inlägg om att du inte gillar att du blivit kallad konspirationsteoretiker tillför på forumet?

M mickef skrev:
Ja, jag menar "att det borde vara brott mot forumets regler att sprida lögner om någon genom att kalla dem konspirationsteoretiker eller liknande och därigenom förtala dem". Vad anser du?
Några teorier eller åsikter om forums reglerna behövs väl inte när man kan gå till källan och läsa reglerna?
https://www.byggahus.se/forum/threads/anvaendarvillkor-med-diskussionsregler.220278/

Har du åsikter om hur forumsreglerna borde vara får du kontakta ägarna, se reglerna.

Nu vet jag inte vad du menar med ”borde”?
Vill du ändra på reglerna eller du gissar och vill diskutera och att någon annan ska läsa reglerna åt dig?

M mickef skrev:
Jag tror inte att det finns utrymme i forumet för att diskutera dess regelverk, vilket jag heller inte har avsikt att göra.
I och med att man skall hålla sig till ämnet i en tråd och föra diskussionen framåt blir det ju svårt att diskutera forumsreglerna i en tråd. Det kan också få dig avstängd.

Visst går det att ha synpunkter pågreglerna. Läs dem!

Några specifika regler om konspirationsteoretiker och hur de får tilltalas finns förstås inte.
Har du blivit illa tilltalad eller beskylld för något som inte är sant får du anmäla inläggen, så de blir raderade, om det nu är så. Enklast vore väl att fråga skribenten varför han kallar dig konspirationsteoretiker och vilka konspirationsteorier skribenten anser du framfört.

Vi kan inte förvänta oss att forumets moderatorer är allvetare som kan allt, vet allt och läser allt.
Man kan heller inte radera inlägg hur som helst eftersom det då blir ännu svårare att följa vad som diskuteras.

Vad tycker du att du tillför som gör att du inte bör varnas eller stängas av?
 
  • Gilla
Abies koreana och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Tänk vilken trevligt tråd detta kunde varit om folk hade fått skriva sin anledning till "varför har du inte vaccinerat dig mot Covid-19". (som ju tråden faktiskt ska handla om.) Och det utan att ständigt bli påhoppade och förlöjligade. Tänk om det vore samma i alla trådar, vilket kasst forum bygga hus vore då. Tänk om alla som skrev i "vad blir det för mat" tråden skulle bli påhoppade för att dom äter onyttigt, eller liknande.
(y)

Det händer faktiskt att skribenter som ger dåliga eller rent av felaktiga råd i husrelaterade trådar blir avstängda till slut.

Jag tycker styrkan i Byggahus forum generellt är kommentarerna där felaktigheter inte får stå oemotsagda och att kompetensen är bred.
Man kan fråga om ett litet kryp, lite misstänkt svart eller vitt mögel, huskonstruktioner, juridik, dolda fel :rolleyes:, felsökning av en moped eller hjälp att laga en cykel, förutom hus och lägenhetsrelaterade problem.


Jag hoppas covid-19 trådarna på bygga hus skall hålla en högre nivå än de på tex Flashback.

Covid är ett delvis mycket uttjatat ämne, men okunskap och missförstånd vi rede ut för flera år sedan återkommer. Just den här tråden behövs väl inte längre.

Nu vore det mer intressant att fråga: Tänker du ta en bivalent boosterdos?
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Fairlane
Jag får lite känslan av att inte alla vet vad som menas med fas 3. Kanske tror de att det är samma sak som en tredje våg?
 
Blodsoppen
blackarrow blackarrow skrev:
(y)

Det händer faktiskt att skribenter som ger dåliga eller rent av felaktiga råd i husrelaterade trådar blir avstängda till slut.

Jag tycker styrkan i Byggahus forum generellt är kommentarerna där felaktigheter inte får stå oemotsagda och att kompetensen är bred.
Man kan fråga om ett litet kryp, lite misstänkt svart eller vitt mögel, huskonstruktioner, juridik, dolda fel :rolleyes:, felsökning av en moped eller hjälp att laga en cykel, förutom hus och lägenhetsrelaterade problem.


Jag hoppas covid-19 trådarna på bygga hus skall hålla en högre nivå än de på tex Flashback.

Covid är ett delvis mycket uttjatat ämne, men okunskap och missförstånd vi rede ut för flera år sedan återkommer. Just den här tråden behövs väl inte längre.

Nu vore det mer intressant att fråga: Tänker du ta en bivalent boosterdos?
Kan nog tycka att vissa flashbacktrådar har
bättre klass än denna. Låt folk ha sin åsikt här utan att idiotförklara . Det är väl upp till dom som läser tråden att själv välja vad dom ska tycka.
Eller det är devisen "du får tycka vad du vill, så länge du tycker samma som oss" som gäller?
 
  • Gilla
Texan och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Kan nog tycka att vissa flashbacktrådar har
bättre klass än denna. Låt folk ha sin åsikt här utan att idiotförklara . Det är väl upp till dom som läser tråden att själv välja vad dom ska tycka.
Eller det är devisen "du får tycka vad du vill, så länge du tycker samma som oss" som gäller?
De tår ju bra att du till slut insett att det du har inte är fakta utan åsikter. I grund och botten kan jag tycka folk får ha åsikter, som att jorden är platt om de vill. Problemet är när de låtsas att de har fakta och lurar i andra saker som gör att det kan skada andra människor, då måste man få reagera.

Om du är av åsikten att det inte gör inte att släppa ett bowlingklot på foten så får du för min del gärna ha den åsikten, men försök inte lura i andra lättlurade personer det så de testar själva.

Om en knäppgök är av åsikten att Clinton och andra ledande demokrater har en pedofilklubb på en pizzeria så.är det också en sak de kan få ha en åsikt om, men när de börjar sprida den så kommer till slut någon dåre tro på det och gå till handling med vapen, det måste man försöka förhindra.
 
  • Gilla
frasen_36 och 7 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Det finns redan en tråd för konspirationsteorier runt covid, om det är sådana ”lögner” du menar.
Om du uppfattas som konspirationsteoretiker, men inte är det, får du uttrycka dig tydligare när du blir beskylld.

Vad tycker du 5 dagars inlägg om att du inte gillar att du blivit kallad konspirationsteoretiker tillför på forumet?


Några teorier eller åsikter om forums reglerna behövs väl inte när man kan gå till källan och läsa reglerna?
[länk]

Har du åsikter om hur forumsreglerna borde vara får du kontakta ägarna, se reglerna.

Nu vet jag inte vad du menar med ”borde”?
Vill du ändra på reglerna eller du gissar och vill diskutera och att någon annan ska läsa reglerna åt dig?


I och med att man skall hålla sig till ämnet i en tråd och föra diskussionen framåt blir det ju svårt att diskutera forumsreglerna i en tråd. Det kan också få dig avstängd.

Visst går det att ha synpunkter pågreglerna. Läs dem!

Några specifika regler om konspirationsteoretiker och hur de får tilltalas finns förstås inte.
Har du blivit illa tilltalad eller beskylld för något som inte är sant får du anmäla inläggen, så de blir raderade, om det nu är så. Enklast vore väl att fråga skribenten varför han kallar dig konspirationsteoretiker och vilka konspirationsteorier skribenten anser du framfört.

Vi kan inte förvänta oss att forumets moderatorer är allvetare som kan allt, vet allt och läser allt.
Man kan heller inte radera inlägg hur som helst eftersom det då blir ännu svårare att följa vad som diskuteras.

Vad tycker du att du tillför som gör att du inte bör varnas eller stängas av?
Om du har följt diskussionen hade du inte lagt de här kommentarerna och om du har det, så har du anslutit dig till mobbarna. Citatet "borde" är inte mitt.
 
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Jo det måste det ha varit eftersom vi som hävdade motsatsen blev kallade för konspiratoriska.
Att vara konspiratoriskt lagd är absolut ett drag hos konspirationsteoretiker.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Vi får väl se om Blodsoppen börjar skriva i den tråden. Men han är kanske, liksom du, inte intresserad av att väcka upp gamla trådar utan vill ta allt i denna i stället.
Jag är väl inte särskilt intresserad av att följa några trådar. Anledningen att jag följer den här är att den vänder sig till mig, bland andra, varför ni hänger här kan man undra.
 
  • Gilla
Texan och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
M mickef skrev:
Jag är väl inte särskilt intresserad av att följa några trådar. Anledningen att jag följer den här är att den vänder sig till mig, bland andra, varför ni hänger här kan man undra.
Det var det bästa svaret på längre i denna tråd. Instämmer till fullo med dig Mickef(y)
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
Blodsoppen
Det var verkligen en bra fråga som Mickef ställde.
Varför är ni som tagit vaccinet så intresserade om vad som händer i denna tråd?
 
  • Gilla
EPG
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Jag är väl inte särskilt intresserad av att följa några trådar. Anledningen att jag följer den här är att den vänder sig till mig, bland andra, varför ni hänger här kan man undra.
Jag skrev inget om att följa trådar. Så varför svarade du mig med ovanstående?

Det är ju synnerligen konstigt att du fortfarande inte har förstått varför t.ex. jag skriver i den här tråden.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Det var verkligen en bra fråga som Mickef ställde.
Varför är ni som tagit vaccinet så intresserade om vad som händer i denna tråd?
Har du verkligen inte förstått det vid det här laget?
Har du inte ens några idéer om vad orsaken kan vara?

Tillägg:
Varför är du så intresserad av att tjata om vad du tror om covid och vaccin?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Det var verkligen en bra fråga som Mickef ställde.
Varför är ni som tagit vaccinet så intresserade om vad som händer i denna tråd?
Jag kan svara på det när du svarar på frågorna som riktas till dig...
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Har du verkligen inte förstått det vid det här laget?
Har du inte ens några idéer om vad orsaken kan vara?

Tillägg:
Varför är du så intresserad av att tjata om vad du tror om covid och vaccin?
Kan anledningen till att du skriver här vara att du ständigt tror dig veta bättre än alla andra. Och att du älskar uppmärksamhet?
BirgitS BirgitS skrev:
Har du verkligen inte förstått det vid det här laget?
Har du inte ens några idéer om vad orsaken kan vara?

Tillägg:
Varför är du så intresserad av att tjata om vad du tror om covid och vaccin?
BirgitS BirgitS skrev:
Har du verkligen inte förstått det vid det här laget?
Har du inte ens några idéer om vad orsaken kan vara?

Tillägg:
Varför är du så intresserad av att tjata om vad du tror om covid och vaccin?
 
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Kan anledningen till att du skriver här vara att du ständigt tror dig veta bättre än alla andra. Och att du älskar uppmärksamhet?
Nej, det var fel.

Var det för svårt att svara på sista frågan jag ställde?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.