Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Nissens Nissens skrev:
Kan du säga att vaccinet är farligare än någon covid mutation menar du?

Visa gärna någon trovärdig källa på det.
Den lär ju inte komma….
Ett enkelt ja eller nej räcker.
Nissens Nissens skrev:
Kan du säga att vaccinet är farligare än någon covid mutation menar du?

Visa gärna någon trovärdig källa på det.
Den lär ju inte komma….
Jag frågade vad du menade, ett enkelt ja eller nej räcker.
 
  • Wow
Fairlane
  • Laddar…
R Rolle691 skrev:
Men om fortsatt forskning visar att den första forskningen var fel eller inte visade hela bilden?
Som rökning ([länk]) där till och med läkare gör reklam för rökning.
Finns andra exempel som asbest, en stor diskussion sker kring hur bra socker är för hälsan nu eller rättare sagt hur skadligt det är för människan (innan visade forskning att det var fett som var farligt och inte socker.
Vad jag menar är att saker kan förändras när man lär sig mer om det.
Absolut. ”Skillnaden mellan en vis man och en envis, är att den vise kan ändra sig”. (När nya bevis finns).

Så jag är öppen för att tro på att covidvaccin är farligare än Covid när vi bevisligen har fler döda pga vaccination än vad vi har pga Covid. Du då?
 
  • Gilla
pegr och 6 till
  • Laddar…
Fairlane
B B-coy skrev:
[länk]
Om det inte passar i någons masspsykos så är det bara att hänvisa till trovärdiga Aftonbladet.
Ja jösses. Google på ansvarig utgivare så kommer direkt fram en massa spännande, Falungong, Trump, Qanon etc. Härligt med dessa "oberoende". Man framför inte heller några åsikter utan redovisar neutralt, exempelvis att naturlig smitta av Covid ger ett "överlägset" skydd ... Synnerligen neutralt...

Snart kommer väl referenser till "En ding ding värld"
 
  • Gilla
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Ja jösses. Google på ansvarig utgivare så kommer direkt fram en massa spännande, Falungong, Trump, Qanon etc. Härligt med dessa "oberoende". Man framför inte heller några åsikter utan redovisar neutralt, exempelvis att naturlig smitta av Covid ger ett "överlägset" skydd ... Synnerligen neutralt...

Snart kommer väl referenser till "En ding ding värld"
Efterforskning som baseras på "oberoende" media typ ETC har säkert öppningar för En ding ding värld.
 
BirgitS
B B-coy skrev:
Försent, tog alla sen jag föddes till nu.
Du missförstår mig en aning. Jag är inte antivaxxer generellt. Jag är selektiv antivaxxer. Man kan nog säga en antimRNAvaxxer.
Då får du väl ta det traditionellt tillverkade covidvaccinet Nuvaxovid som inte är baserat på mRNA-tekniken.
Problem solved!
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Det är ju du/ni som stämplar allt som inte passar in i er värld som konspirationsteorier.
Jag börjar nästan ta det som en komplimang att bli kallad konspirationsteoretiker ;)
Nej, det tycker vi inte.
En konspirationsteori är en teori som inte är baserad på fakta utan på rena påhitt. Dina inlägg igår om att vaccinet kunde framkalla ALS var just inte fakta utan bara ett rent påhitt av dig.
 
  • Gilla
frasen_36 och 7 till
  • Laddar…
BirgitS
B B-coy skrev:
Också, enligt forskningen, hjälper vaccin som mest dem som säljer det.
Fel, vaccin räddar inte livet på någon som säljer det utan på en del av alla som vaccinerar sig.
 
  • Gilla
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
R Rolle691 skrev:
Men om fortsatt forskning visar att den första forskningen var fel eller inte visade hela bilden?
Som rökning ([länk]) där till och med läkare gör reklam för rökning.
Finns andra exempel som asbest, en stor diskussion sker kring hur bra socker är för hälsan nu eller rättare sagt hur skadligt det är för människan (innan visade forskning att det var fett som var farligt och inte socker.
Vad jag menar är att saker kan förändras när man lär sig mer om det.
Nu var väl den enda forskning som kom fram till att rökning var bra sån forskning som var betald av tobaksbolagen så det är ju inte jämförbart alls med all oberoende forskning som kommit fram till att covidvaccinet har räddat liv och skyddat från sjukhusinläggningar.

Men precis som då finns det enstaka läkare som hävdar att oberoende forskning kommer fram till ett felaktigt resultat.

Fanns väl ingen forskning som kom fram till att asbest var bra för människors hälsa.

Du framför argument som är till fördel för den forskning som har kommit fram till att covidvaccin är bra.
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Fel, vaccin räddar inte livet på någon som säljer det utan på en del av alla som vaccinerar sig.
BirgitS, min ögonsten, hade du inte funnits så vore man tvungen att uppfinna dig.❤️
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Då får du väl ta det traditionellt tillverkade covidvaccinet Nuvaxovid som inte är baserat på mRNA-tekniken.
Problem solved!
Tycker du, ja. Den är pausad, pga biverkningar. Hur kunde du ha missat det? Eller, var det så att du egentligen visste det, men den info och anledningen passar inte i din verklighetsuppfattning? Blir liksom syntax error i hjärnan.
Du ser, du har fått biverkningar och så försöker du dra ner i fallet så många som möjligt med dig.
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Det är en i sammanhanget viktig skillnad på oinformerad och aktivt felinformerad.

Oinformerad: har inte eftersökt information
Aktivt felinformerad: vägrar ta till sig korrekt information när den serveras. Slår ifrån sig vetenskapligt beprövad kunskap med "hemgjorda" (från någons youtubekanal, oftast redan motbevisade) påståenden.
 
  • Gilla
vanpire och 6 till
  • Laddar…
BirgitS
B B-coy skrev:
Tycker du, ja. Den är pausad, pga biverkningar. Hur kunde du ha missat det? Eller, var det så att du egentligen visste det, men den info och anledningen passar inte i din verklighetsuppfattning? Blir liksom syntax error i hjärnan.
Du ser, du har fått biverkningar och så försöker du dra ner i fallet så många som möjligt med dig.
Varför ska jag förutsätta att du är yngre än 30 år?
Särskilt när det står i din profil att du är 47.

Dessutom var den rekommenderad även för de yngre än 30 år i mer än ett halvår så du hade ju gott om tid att vaccinera dig.

Du tramsar ju bara.
Eller är det så att du har missat informationen om att den ändrade rekommendationen bara gäller 30 år och yngre?
Eller, var det så att du egentligen visste det, men den info och anledningen passar inte i din verklighetsuppfattning? Blir liksom syntax error i hjärnan.
Du ser, du har fått skador av covid och så försöker du dra ner i fallet så många som möjligt med dig.
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
Nissens
B B-coy skrev:
Hur många doser fick du i dig?
Doser av vad?
Av covidvirus?
 
Nissens
R Rolle691 skrev:
Ett enkelt ja eller nej räcker.

Jag frågade vad du menade, ett enkelt ja eller nej räcker.
Vaccinerna är självklart betydligt ofarligare än att få infektionen, det är liksom därför de finns.

Hur ofarliga de mildaste varianterna av covid är vet jag inte, men det vet kanske du?

Om man skulle bortse från all fakta och tro på att någon mutation av covid skulle vara ännu ofarligare än vaccinet så vet jag inget sätt man skulle kunna välja vilken mutation man skall bli smittad av. Vet du?

Nu är det din tur att ge enkla svar. :)
 
  • Gilla
frasen_36 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.