nino nino skrev:
Blir för dåligt med sån handhållen gasolvärmare antar jag? Induktion kanske funkar om man kommer åt
jo antagligen men troligen lär det gå bra utan. Har nog aldrig värmt nån sån där...Oftast lär de ju gå lätt innan det går att få isär dem också så hur man än gör lär man ju börja i den ändan.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Gasolvärmare brukar fungera till mindre delar tar lite längre tid. Det behöver oftast inte värmas upp till rödglödande för att få delarna att börja löpa.

Ett litet trick som hjälper ibland är att först värma det hett och sedan kyla ner det ganska snabbt med tex rostolja. Får man det bara att röra sig lite så brukar det gå att få att löpa med olja och tålamod.
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Var ju synd att det inte gick att få lös så man kan vara inne.
Får prova med rostolja och skiftnyckel först, sen gasol och i sista hand induktionsvärme, tror jag kan låna en sån i värsta fall
 
Alfredo Alfredo skrev:
Knappen "Ladda upp bild/video" bredvid knappen "Skicka".

[bild]
Tack, men med extern länk (inte mitt material) tex. länkarna i mitt förra inlägg, vill ha dom så filmen blir klickbar(start/stop) här på sidan som förr. Som funktionen ovan texten här I redigeringsläge/skrivläge) med bild (infoga extern bild)
 
nino nino skrev:
Var ju synd att det inte gick att få lös så man kan vara inne.
Får prova med rostolja och skiftnyckel först, sen gasol och i sista hand induktionsvärme, tror jag kan låna en sån i värsta fall

Blå hallen är mysigt. Särskilt med underkylt regn eller snöfall. Eller blåst och många minusgrader. Underligt nog inträffar alltid något av dom ovanstående när man måste fixa något ute vintertid.
 
  • Gilla
Blazermannen och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Blå hallen är mysigt. Särskilt med underkylt regn eller snöfall. Eller blåst och många minusgrader. Underligt nog inträffar alltid något av dom ovanstående när man måste fixa något ute vintertid.
Dock fantastiskt sommartid att meka ute :)
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Dock fantastiskt sommartid att meka ute :)
Ilag med mygg och knott... :D
Nja idag med uppehåll och på 0an så var det helt ok
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
nino nino skrev:
Ilag med mygg och knott... :D
Nja idag med uppehåll och på 0an så var det helt ok
nä ljuset nino, ljuset :)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
nä ljuset nino, ljuset :)
Ja jo det är ju bättre men idag var det ok iaf runt 10-11 :) sen börjar det ju skymma...
 
  • Gilla
Kurtivan
  • Laddar…
galento
K Kurtivan skrev:
Dock fantastiskt sommartid att meka ute :)
En billyft utomhus är nog inte så dumt :thinking:
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
En billyft utomhus är nog inte så dumt :thinking:
En kille i grannbyn här har faktiskt en billyft ute. Han har inget garage men har istället förankrat en lyft i rejäla balkar och byggt ett trallgolv runt om lyften. Placeringen är vid bostadshusets gavel.
 
Gjorde ett jobb i en grannby och han hade en 2 pelarlyft ute.
Åkte förbi en vinter och då hade han plastat in pelarna så det funkar säkert.

Funderat lite på det jag med men nog hade jag velat ha tak iaf
 
nino nino skrev:
Gjorde ett jobb i en grannby och han hade en 2 pelarlyft ute.
Åkte förbi en vinter och då hade han plastat in pelarna så det funkar säkert.

Funderat lite på det jag med men nog hade jag velat ha tak iaf
Ena bilmeken i byn (nåja han mekar när han vill) har ingen billyft, vintertid är det smörjgrop inomhus och sommartid är han utomhus på höga ramper, tror han har domkraft inbyggd med i rampen. Riktigt glidarkille =)
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
K Kurtivan skrev:
Dock fantastiskt sommartid att meka ute :)

Allt mitt mekande och annat arbetande sker utomhus då jag helt saknar något som helst utrymme att vara i. Vid trevligt väder (den där ena dagen under vår,sommar tidig höst) så tycker jag om att vara ute o jobba.

Men det inträffar nästan alltid något som gör att jag måste gå ut och göra något när vädret är som värst och man bara vill sitta inne framför brasan.
 
  • Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
En billyft utomhus är nog inte så dumt :thinking:
En rejäl bock att köra upp bilen på fungerar också väldigt bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.