D
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
F
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
J JBir skrev:
Nu lär jag väl skylta med min okunskap men jag missade på fråga 2 tror jag det var, om vad man ska göra om propparna ofta går. Hur hjälper det att installera fler gruppsäkringar? Jag förutsatte när jag svarade att proppar i detta fallet är huvudsäkringar.

Edit: fråga 3 var det visst.
Man vill avlasta den proppen som går ofta genom att koppla över en del av lasten på en ny säkring.
 
Jag tror som @JBir att många förknippar "proppar" med huvudsäkringarna. Då hjälper det inte så mycket att stoppa in fler grupper.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag tror som @JBir att många förknippar "proppar" med huvudsäkringarna. Då hjälper det inte så mycket att stoppa in fler grupper.
Och därför fick de fel på frågan :)
 
Frågan borde vara: "Vad ska du göra om proppen/propparna till en grupp går ofta?"
 
  • Gilla
hydrolift
  • Laddar…
Jag fick 7/11 rätt, vilket är bättre än 1 178 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"

Detta gick inte så bra men kom på ett skämt under tiden. Vad har ett fängelse och el gemensamt? Svar: dvärgbrytare och knivsäkring
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
Jag fick 11/11 rätt, vilket är bättre än 7 326 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"

Sista frågan är felformulerad. Det ÄR en fysisk skillnad mellan TN-C och TN-S i det att antalet ledare är olika.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.