”Epilog”

Efter tjuvtitten på min kommande julklapp inser jag att jag nog måste förmedla intrycket av dessa två böcker till er som är intresserad innan dom tar slut. Priserna på dessa två väldigt intressanta böcker är väldigt låga. Kostar som ett vanligt månadsmagasin. Bägge böckerna är inbundna med hårda pärmar och fyllda med intressant läsning.

Så är du det minsta intresserad av analog inhämtning av kunskap och idéer har jag bara ett råd. KÖP!!!!!!!!!!

Trevlig Helg! :beer:
Dag

Skärmdump från Amazon, bok om träförbindelser, japanska och europeiska lösningar, Prime-erbjudande, svart fredagslängd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skärmdump av Amazon.se produktssida för en bok om träbearbetning, visar pris, betygsättning och köpalternativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Plåtbob och 2 till
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
”Epilog”

Efter tjuvtitten på min kommande julklapp inser jag att jag nog måste förmedla intrycket av dessa två böcker till er som är intresserad innan dom tar slut. Priserna på dessa två väldigt intressanta böcker är väldigt låga. Kostar som ett vanligt månadsmagasin. Bägge böckerna är inbundna med hårda pärmar och fyllda med intressant läsning.

Så är du det minsta intresserad av analog inhämtning av kunskap och idéer har jag bara ett råd. KÖP!!!!!!!!!!

Trevlig Helg! :beer:
Dag

[bild]

[bild]
Hur är det med förståelsen om man intebär en hejare på tyska. Klarar man sig med bara bilder?
 
Nånstans finns här ett skämt eggande (eggade?) bilder och att bara ha den för artiklarna. Men det skulle väl dragits igår, så jag låter bli.
 
Hennke85 Hennke85 skrev:
Hur är det med förståelsen om man intebär en hejare på tyska. Klarar man sig med bara bilder?
Det är inga problem tror jag. Boken har tydliga teckningar och ritningar på varje uppslag.
Här är ett typiskt uppslag.

Teknisk manual, ritningar, verktygsfäste, beskrivande text, öppen bok på bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Plåtbob
  • Laddar…
Årets Adventsljusstake i ”Snickerboa” är klar!

Adventsljusstake formad som en cirkel av yxor med ljus i mitten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

 
  • Gilla
  • Wow
Bengt Larsson och 5 till
  • Laddar…
I helgen är det ”Kulturverkstad” på Framsidan med svärdottern i full action!

Publik i teatersalong ser på scen, programblad för föreställning om Lenny Bruce i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


”Cirkus” eller ”Kultur”, det ligger i generna!

Två personer vid en bardisk, man i kostym, kvinna med lockigt hår, flera flaskor i bakgrunden, ser ut som en scen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Person i glamourös fjäderkostym framför bar, scenbelysning, retrospektiv showstämning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trevlig Helg! :beer:
Dag

Dag
 
  • Gilla
aglphoto och 4 till
  • Laddar…
Yxor arrangerade cirkulärt med ölburkar och två tända ljus i mitten; rubrik hänvisar till andra advent.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Beemaster och 1 till
  • Laddar…
Värst vad du är konstnärlig!

Konstfack?
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
B Beemaster skrev:
Värst vad du är konstnärlig!

Konstfack?
Hej @Beemaster!

En i kompisgänget har gått Konstfack, vi övriga är bara allmänt konstiga.;)
Men bilder och bildernas betydelse har vi alla gemensamt.
”En bild säger mer än tusen ord” gäller alltid!
Därför har jag alltid många bilder i Stigens verkstadstråd.
Dag
 
  • Gilla
p.lundgren och 1 till
  • Laddar…
Jag är synnerligen tacksam för alla bilder.
Keep them coming!
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Flödesoptimering

Den ständiga kampen för att optimera utrymme och flöde i ”Snickerboa” har nu kommit till den del av verktygsskåpet där dom skärande handverktygen, stämjärn, skölpar och lockbettlarna hänger.

Verkstad med organiserade verktyg, skruvdragare, hyllor, skruvstäd och belysning. Väggpanel för verktygsförvaring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Många olika typer och storlekar av järnen gör att underhållet tar onödigt lång tid när järnen skall slipas och brynas.

Välordnat skåp med många rödhandtagade skruvmejslar och verktyg i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Målet är att få en mer enhetlig verktygsuppsättning som alla passar in i samma arbetsflöde.
Ett annat mål är att minska antalet verktyg och få möjlighet att utnyttja halva utrymmet på skåpdörren till ”Något annat joilgt”!
Erfarenheten från optimering av mina batterimaskiner till två system, AEG-18v och Bosch 12v, för något år sedan har fallit mycket väl ut. Fungerar perfekt och sparar plats och tålamod.

Så efter många tankar och funderingar varvat med lite tester av olika järn så har jag startat med steg ett.
Alla Bahco järnen kommer att avyttras! Ett nytt märke kommer att anskaffas.
Fortsättning följer…………….

Dag
 
  • Gilla
Dsundet och 3 till
  • Laddar…
Man blir ju lite avundsjuk när man ser din uppsättning….:surprised: Själv har jag ETT stämjärn som är något att ha :sweat:.
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
R roli skrev:
Man blir ju lite avundsjuk när man ser din uppsättning….:surprised: Själv har jag ETT stämjärn som är något att ha :sweat:.
Hej @roli!

Ja många är det och många år har det tagit att få ihop dom. Alla har varit begagnade när jag har fått tag på dom. Loppmarknader och lite gåvor från olika personer gör att samlingen spretar rätt mycket. Många dubbletter och skiftande kvalitet. Lägger ut dom på Tradera efterhand som jag renoverar dom.
Två poster har redan gått. I slutändan kan det nog bli ett ”nollsummespel” när optimeringen är klar.
Dag
 
är alla stämjärn eller är det skölpar bland fåren ?
du kan väl dessutom hänga dem iu skikt med lite sidoförskjutning så du fortfarande ser vad du greppar ?
 
  • Gilla
stigen
  • Laddar…
Själv tycker jag det är väldigt trevligt att ha iaf två av varje stämjärnsbredd, man slipper stanna upp i arbetet så ofta o kan bryna fler åt gången när det är dags.
 
  • Gilla
p.lundgren och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.