Maria T
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Thor blev 8 1/2
Igår tog han sin bit knäckebröd och hoppade vidare till de evigt gröna ängarna
[video]
En aktningsvärd ålder för herr Kanin :heart: han hade ett bra hem med mycket kärlek och knäckebröd.
 
  • Älska
  • Gilla
kattlucka och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Maria T Maria T skrev:
En aktningsvärd ålder för herr Kanin :heart: han hade ett bra hem med mycket kärlek och knäckebröd.
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Vi har en livsnjutare under vårt äppelträd:heart:
[bild]
Ligger raklång med benen bakåt och gillar tillvaron
Thor ligger för evigt under sitt äppelträd :heart:
Ett äppelträd med en liten gravmarkerad med stenar och en röd blomma under, i ett solbelyst trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Älska
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Maria T
Bi på lila blomma med rosa kronblad och gul mitt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fjäril vilar på lila blomma med gul mitt, omgivet av fler blommor och grönska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En insekt på lila asterblommor i solljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blommande rosa ros med en insekt som flyger nära blomman mot en klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Idag var det en insekt i varje blomma :love:
 
  • Gilla
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
Dottern såg en större dagsvärmare idag och familjen flockdes kring den
Större dagsvärmare som besöker en blomma på en röd träbakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite oskarp bild men häftig insekt!
 
  • Gilla
  • Älska
FredrikR och 7 till
  • Laddar…
Maria T
Skalbaggar på en växt, redo att ta sig flygande tillbaka till liljor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Era sat... små jeflar, inte precis de kryp jag önskar se i trädgården även om de är vackra.
Men de är skalbaggar, de kan flyga så nu får de försöka flyga tillbaka till liljorna om de orkar ta sig upp ur komposten :devilish:
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Patrik440
Emil


Tommy och Smulan



/ P
 
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Satte ut fågelmat igår, till 40% pga fåglarna och till 60% för att ge katten något att spana på under tråkiga höstdagar. :crysmile: En hackspett som äter från en talgboll under ett rött svampformat fågelbord bland gröna löv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fågelmatshus upphängt på en trädgren med suddig bakgrund av ett staket och höstlöv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Katt sitter vid fönster och tittar ut på en höstig trädgård med träd och fågelmat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Jiji och 6 till
  • Laddar…
Någon som är duktig på fotspår? Systern på västkusten skickade bild på dessa hon såg utanför tomten imorse. För referens har hon skostrl 38. Vederbörande verkar ha gått över en blöt gräsmatta och sen fortsatt ut på vägen. :p
 
  • Blöta fotavtryck i successionsmönster på en asfalterad väg vid skymning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fotspår på en asfalterad väg bredvid en persons sko för storleksjämförelse under kvällsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Maria T
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Någon som är duktig på fotspår? Systern på västkusten skickade bild på dessa hon såg utanför tomten imorse. För referens har hon skostrl 38. Vederbörande verkar ha gått över en blöt gräsmatta och sen fortsatt ut på vägen. :p
Spännande! Fotspår och bajsdito (alltså, nu menar jag på gräsmattan/i skogen/ på stigen alltså) är kul att analysera. Söka på nätet är väl jättebra men ibland går det inte att få fram rätt frågeställning (eller om jag är korkad, låter det vara osagt) så jag är en rätt frekvent användare av Fråga biologen - https://www.nrm.se/faktaomnaturenochrymden/fragajourhavandebiolog.147.html något som jag tipsat om tidigare och känns nästan som jag fått en, hrm, personlig kontakt med Didrik :giggle:
 
Maria T Maria T skrev:
Spännande! Fotspår och bajsdito (alltså, nu menar jag på gräsmattan/i skogen/ på stigen alltså) är kul att analysera. Söka på nätet är väl jättebra men ibland går det inte att få fram rätt frågeställning (eller om jag är korkad, låter det vara osagt) så jag är en rätt frekvent användare av Fråga biologen - [länk] något som jag tipsat om tidigare och känns nästan som jag fått en, hrm, personlig kontakt med Didrik :giggle:
Tack för ditt svar! Håller med, visst är det spännande! Jag mailade nu, får se om Didrik eller kollega svarar inom kort. Trevlig helg på dig! :heart:
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Didrik svarade kl 20.13 på en fredag. :heart: Han tror att det kan vara hund eller räv...
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Patrik440
Igår var det dags för papegojorna att flytta in efter en lång säsong utomhus.

De fick sig en dusch när de kom in, det är inte alltid det är uppskattat till en början men efter en stund brukar de komma på att det är ganska skönt ändå.
Grön och gul papegoja med röd pannfläck, våt fjäderdräkt, ser direkt in i kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två papegojor med färgglad fjäderdräkt nära varandra mot turkos bakgrund; en ser direkt på kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två papegojor på pinne, färgglada fjädrar, ser nyfiket in i kameran, inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/ Patrik
 
  • Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 5 till
  • Laddar…
Bild från i våras när grisen bökade i landet med potatis.
Mörk trädgård, svart svin betar, gul dekoration framträder, kvällsljus i träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Snabbt därefter sattes ett enkelt staket runtom för att hålla borta grisen, vilket lyckades. Nu får jag istället besök av rådjur som äter upp svartkålen!

Nattbild av ett rådjur fångat av en kamerafälla, med stängsel och suddiga ljus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nattbild i infrarött, rådjur i trädgård, ljusslinga i bakgrunden, videoavspelningsskärm, förortsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Tre fasaner på besök i trädgården, fick bara två på bild för den tredje ville mest vara i häcken.
Två fasaner på marken nära fågelmatstationer, lätt snötäckt gräs och nakna träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
EddieHansson och 8 till
  • Laddar…
Lite mycket inzoomat med mobilkameran, men visst är det fint, när det kommer ett gäng av dessa på besök.
En domherre sitter på grenar framför suddig bakgrund, färgglad med rött ansikte, beige kropp, svart-vita detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.