R
Fejk så det skriker om det!!!

1200 för en sådan är ockerpris så det skriker om det.. kan likaväl köpa en superpower för 500:-
 
chucken ser extremt plastig och billig ut för att vara en Makita :S
 
Mikael_L
Och nu har någon budat 1275:- ...
Ska man skriva en rad och varna???
 
R
Vad jag vet har det aldrig funnits en proffsmaskin med 20,4v. Bara där ringer det fejk.. om man därtill lägger till laddarn som jag aldrig sett en makita laddare se ut + utseendet på batterierna som ser ut som alla andra noname batterier med den styrkan.
 
R
Ärligt talat så är jag misstänksam mot samtliga maskiner han säljer. Kunde inte hitta någon makita vinkelslip som tex såg ut som den på bilden och var 125mm... 125mm i proffsmodeller säljs väldigt sällan i lådor också... tycker dom brukar ligga i kartong typ alltid.
 
Sen bosch maskinen där, färgen är ju nästintill samma som på "Makita" Maskinerna han säljer
 
Boschen är äkta, dock troligen några år på nacken. Idag är det väl utbytbara chuck "huvuden" SDS+ och "snabbchuck".

Prisvärd!!!!!!!!
 
pgo_jim skrev:
chucken ser extremt plastig och billig ut för att vara en Makita :S
Jaså ?
Så gott som alla makita ser ut så på chucken.
 
pgo_jim skrev:
Sen bosch maskinen där, färgen är ju nästintill samma som på "Makita" Maskinerna han säljer
Skärpning ! Jag har en exakt likadan bosch och den är jävligt äkta.
 
Mikael_L skrev:
Och nu har någon budat 1275:- ...
Ska man skriva en rad och varna???

Sluta trakassera folk som säljer saker du och dina polare inte känner igen.
Det här är löjligt !
 
Somelvis, det är ett faktum att det säljs en massa verktyg under förfalskat varumärke. Om någon försöker hjälpa till att förhindra detta är bra, inte löjligt. Sedan kan det vara svårt att veta huruvida maskinen är äkta eller inte i vissa fall, och hittills verkar folk ha postat i den här tråden för att få hjälp att avgöra detta. Om du nu kan hjälpa till att visa att vissa av maskinerna här är riktiga grejer är det ju bra, men jag förstår inte vad du har emot själva det faktum att folk försöker hålla lite koll.

Jag är övertygad om att Mikael_L inte har trakasserat någon. Han skrev även så här tidigare i tråden:

Mikael_L skrev:
Jag håller med tidigare skrivare om att det kan slå ganska fel om vi skriver fuskare i den här tråden så fort vi ser en maskin som är av okänt utseende.
 
Försäljarna får till viss del skylla sig själva att vi blir misstänksamma. Det hade varit naturligt att ange hela modellbeteckningen på maskinen de säljer, så hade man haft möjlighet att kolla var det är för maskin. Har man en ovanlig modell med några år på nacken bör man skriva mer än "Skruvdragare Bosch 12v".

Vem skulle sälja sin bil med "Personbil Volvo 120hk"?
 
Äh. kom på att mitt svar var helt onödigt.

//Daniel
 
R
tycker ändå att man ska vara automatiskt skeptisk mot alla maskiner säljarn säljer om man ser att 2/3 är fejk. Själv hade jag inte chansat på att den sista bosch maskinen verkligen är äkta vara.. kontakten ser lite udda ut? Eller är det bara jag som tycker det?

Jag har sett en kopia som var så nära äkta den kan bli.. den ända skillnaden var det 10 siffriga numret som finns på alla boschmaskiner.. detta stämde inte och hade aldrig stämt utan om man sökte på siffrorna var det en sticksåg. Färgen var bosch utan att tveka.. den synbara skillnaden var att den typen av boschmaskin jag såg hade klistermärke istället för stansad modellbetäckning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.