Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Jag är fullt övertygad om att det finns konspirationer i vårt samhälle. Men det är ju väldigt simpelt av dig att slänga ur dig epitetet konspirationsteorier bara för att förminska mig.
Det du skrev var ju just en konspirationsteori. Så inget påhittat epitet och citatet ovan är ju ännu ett inlägg i samma riktning.

Eftersom peer review innebär att man plockar granskare från olika delar av världen så måste ju konspirationen vara världsomspännande dessutom. Oj oj
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Det är ägaren av en tidning eller annan media som styr vad som ska publiceras i dennes media. Således väljer ägaren också vilket folk som sitter på dom olika posterna. Till exempel mediegranskare och chefredaktör.
Ganska enkelt, eller hur?
Ägaren vill få ut vinst, eller hur?
Hur mycket vinst tror du att det blir om tidskriften blir påkommen med att medvetet ljuga?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
timmelstad timmelstad skrev:
Vad i det han säger om hur Storbritanniens folkhälsa påverkats av dess regerings åtgärder under pandemin kopplar du till vaccinering?

Förklara gärna vad av det han säger du menar är stöd för ditt påstående och på vilket sätt.
Sorry Timmelstad men om du inte fattar engelska så är inte det mitt problem.
 
  • Haha
Texan
  • Laddar…
P pegr skrev:
Sorry Timmelstad men om du inte fattar engelska så är inte det mitt problem.
Om du inte kan förklara vad i det han säger under en kvarts video som stöder ditt påstående så är det ditt problem.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Det vet jag. Men vem säger att faktagranskaren inte spelar med i samma fula spel som artikelförfattaren.:thinking:
Det är inte singularis.
 
  • Gilla
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Trodde du var människa nog att förstå min ironi i det hela. Klart att det kan vara manipulerat i video, och så även i text och rapporter.
peer-reviawade forskningsartiklar är det minst manipulerade, även om skandaler med forskningsfusk förekommer i sällsynta fall.

https://en.wikipedia.org/wiki/Peer_review

Nej, det är inte manipulerad eller känslostyrd information. Dt är solida och granskade forskningsdata.

En video av någon-vem-som-helst är ungefär lika trovärdig som inkastare till en nattklubb.
 
  • Gilla
Abies koreana och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Antal missfall och dödfödda barn har kraftigt ökat bland Covidvaccinerade.
Ni är ju glada för att länka till källor. Här kommer en från USA och deras biverknings institut.


[länk]
Nu misstolkar du statistiken. Den visar inte det du påstår eftersom det inte gäller alla antal missfall och dödfödda barn utan bara sådana som har rapporterats in som en misstänkt biverkan av något läkemedel. Jag hoppas att du förstår skillnaden.

Du behöver alltså leta reda på statistik som gäller alla missfall som har inträffat och se om antalet har ökat i förhållande till antalet graviditeter under de perioder där USA har vaccinerat många gravida.
 
  • Gilla
  • Haha
Texan och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Nu misstolkar du statistiken. Den visar inte det du påstår eftersom det inte gäller alla antal missfall och dödfödda barn utan bara sådana som har rapporterats in som en misstänkt biverkan av något läkemedel. Jag hoppas att du förstår skillnaden.

Du behöver alltså leta reda på statistik som gäller alla missfall som har inträffat och se om antalet har ökat i förhållande till antalet graviditeter under de perioder där USA har vaccinerat många gravida.
Att du inte skulle se några kopplingar mellan ökningen och Covidvaccin hade jag väntat mig.
Har du någon annan lämpligare förklaring?
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Att du inte skulle se några kopplingar mellan ökningen och Covidvaccin hade jag väntat mig.
Har du någon annan lämpligare förklaring?
Att folk tror att deras missfall beror på vaccinering betyder inte att det är så. Missfall inträffar då och då utan vaccinering. Man måste alltså se om det totala antalet missfall har gått upp i förhållande till det totala antalet graviditeter samtidigt som många gravida har vaccinerats.

Beklagar att du inte kan förstå på vilket sätt du misstolkar statistiken.

Förklaringen kan mycket väl vara att folk inte tror att de får missfall pga. alvedon, influensavaccinering eller vad de nu har gjort månaden innan missfallet och därför inte rapporterar missfallet som en biverkan, men gärna vill skylla missfallet på vaccineringen i stället för att det är något fel på fostret.
 
  • Gilla
Guzzi och 6 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Att du inte skulle se några kopplingar mellan ökningen och Covidvaccin hade jag väntat mig.
Har du någon annan lämpligare förklaring?
Ändrade levnadsförhållanden?
Ändrade matvanor (tex mer snabbmat än restaurangmat)?
Ändrade levnadsvanor (tex mindre motion)?
 
  • Gilla
  • Haha
Texan och 4 till
  • Laddar…
Nu har frågorna om vaccinskador bubblat upp i britiska parlamentet.
Folk efterfrågar en utredning om varför hjärtproblemen som nu har ökat enormt har någon koppling till vaccinering.
-"The best vaccine against Covid is Covid" Jojo. Alla som förlöjligats i denna tråd får upprättelse till slut iaf..

 
  • Gilla
Texan och 3 till
  • Laddar…
P pegr skrev:
Alla som förlöjligats i denna tråd får upprättelse till slut iaf.
Nej, antagligen inte.
 
  • Gilla
Fairlane och 2 till
  • Laddar…
P pegr skrev:
-"The best vaccine against Covid is Covid"
Och den bästa boten mot fattigdom är fattigdom? :p
 
  • Gilla
Guzzi och 3 till
  • Laddar…
P pegr skrev:
Nu har frågorna om vaccinskador bubblat upp i britiska parlamentet.
Folk efterfrågar en utredning om varför hjärtproblemen som nu har ökat enormt har någon koppling till vaccinering.
-"The best vaccine against Covid is Covid" Jojo. Alla som förlöjligats i denna tråd får upprättelse till slut iaf..

[media]
Så du svarar inte på frågor, belägger påståenden utan kommer bara istället med nya.

Du fattar inte att det faktum att en ledamot "ställer frågor" inte innebär att det stämmer?
 
  • Gilla
skogaliten och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.