Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS BirgitS skrev:
Den som påstår något först redovisar sin källa först.
Jaså är det en regel... i detta forum...
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
P pegr skrev:
Jaså är det en regel... i detta forum...
[media]
Det är en regel i seriösa forum. Det här är ett seriöst forum.

Vill man slippa att ge källor, och bara tycka i största allmänhet, så rekommenderas Flashback eller Reddit.
 
  • Gilla
  • Haha
Texan och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
Varför har olika typer av vaccinmotståndare en förkärlek för att titta på youtube där man så lätt blir manipulerad i stället för att läsa en rapport, där man lätt kan gå tillbaka och jämföra innehållet på två ställen?
 
  • Gilla
  • Haha
Texan och 6 till
  • Laddar…
Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Varför har olika typer av vaccinmotståndare en förkärlek för att titta på youtube där man så lätt blir manipulerad i stället för att läsa en rapport, där man lätt kan gå tillbaka och jämföra innehållet på två ställen?
Kanske för att man inte tror på dessa rapporter. Dom kan lätt vara manipulerade.
 
  • Haha
  • Gilla
Texan och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Kanske för att man inte tror på dessa rapporter. Dom kan lätt vara manipulerade.
Och med det menar du att innehållet i en video inte kan vara manipulerat?
Tillåt mig skratta.
 
  • Gilla
  • Haha
EPG och 7 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Varför har olika typer av vaccinmotståndare en förkärlek för att titta på youtube där man så lätt blir manipulerad i stället för att läsa en rapport, där man lätt kan gå tillbaka och jämföra innehållet på två ställen?
Du vet nog svaret, det kan vara problematiskt att läsa långa stycken...Video är ju roligt!
 
  • Gilla
  • Haha
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Och med det menar du att innehållet i en video inte kan vara manipulerat?
Tillåt mig skratta.
Trodde du var människa nog att förstå min ironi i det hela. Klart att det kan vara manipulerat i video, och så även i text och rapporter.
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Trodde du var människa nog att förstå min ironi i det hela. Klart att det kan vara manipulerat i video, och så även i text och rapporter.
Men då kvarstår ju min fråga:

Varför har olika typer av vaccinmotståndare en förkärlek för att titta på youtube där man så lätt blir manipulerad i stället för att läsa en rapport, där man lätt kan gå tillbaka och jämföra innehållet på två ställen?

Det är lättare att manipulera folk med fascinerande videos än med tråkig text och en massa siffror.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
P pegr skrev:
Jaså är det en regel... i detta forum...
[media]
Vad i det han säger om hur Storbritanniens folkhälsa påverkats av dess regerings åtgärder under pandemin kopplar du till vaccinering?

Förklara gärna vad av det han säger du menar är stöd för ditt påstående och på vilket sätt.
 
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Trodde du var människa nog att förstå min ironi i det hela. Klart att det kan vara manipulerat i video, och så även i text och rapporter.
Vet du vad Peer Review innebär?
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Lite intressant ändå att vaccinanterna börjar tjafsa med varandra.
 
Blodsoppen
timmelstad timmelstad skrev:
Vet du vad Peer Review innebär?
Det vet jag. Men vem säger att faktagranskaren inte spelar med i samma fula spel som artikelförfattaren.:thinking:
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Det vet jag. Men vem säger att faktagranskaren inte spelar med i samma fula spel som artikelförfattaren.:thinking:
Så du tror på konspirationsteorier?
 
  • Gilla
  • Haha
Texan och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Så du tror på konspirationsteorier?
Jag är fullt övertygad om att det finns konspirationer i vårt samhälle. Men det är ju väldigt simpelt av dig att slänga ur dig epitetet konspirationsteorier bara för att förminska mig.
 
  • Gilla
Borgir och 3 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Det är ägaren av en tidning eller annan media som styr vad som ska publiceras i dennes media. Således väljer ägaren också vilket folk som sitter på dom olika posterna. Till exempel mediegranskare och chefredaktör.
Ganska enkelt, eller hur?
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.