Rickard.
Ett fönster på en vit trävägg, inomhusbelysning synlig, reflektion av träd, dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ramat in ”nya” fönstret. Det är mindre än det gamla så det fick bli denna lösning, går knappt hitta ett mer skyddat fönster så något plåtarbete blev det inte ;)
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Påbörjat projekt badrum.
 
  • Byggarbetsplats, isolering på väggar, stege, säckar med byggmaterial, fönster, plastskydd på golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggplats med en stege, plasttäckning och säckar med något som ser ut som byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete pågår, blå plastskydd, gipsplattor, oisolerade väggar, byggmaterial på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete pågår, OSB-skiva på väggen, isoleringsmaterial, byggpåsar, stege och verktyg synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inomhuskonstruktion, OSB-vägg, isoleringsskiva, skugga, byggarbetsplats, oavslutad vägg, byggmaterial, elektrisk låda, rå konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
TechChad och 3 till
  • Laddar…
H Husetmittisverige skrev:
Påbörjat projekt badrum.
Vad ska du ha för tätskikt? Ej plast i yttervägg om du ska ha tätskikt där. Då blir det två täta skikt som inte är godkänt tyvärr.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Vad ska du ha för tätskikt? Ej plast i yttervägg om du ska ha tätskikt där. Då blir det två täta skikt som inte är godkänt tyvärr.
Okej så det ska man inte ha? Väldigt bra att du skriver det. Då har jag tabbat mig på den punkten… bara att börja om … tätskiktet ska lip eller liknande
 
  • Gilla
TechChad
  • Laddar…
H Husetmittisverige skrev:
Okej så det ska man inte ha? Väldigt bra att du skriver det. Då har jag tabbat mig på den punkten… bara att börja om … tätskiktet ska lip eller liknande
Läs mer här innan du fortsätter…
https://www.bkr.se/regler/branschregler
 
  • Gilla
Husetmittisverige
  • Laddar…
H Husetmittisverige skrev:
Okej så det ska man inte ha? Väldigt bra att du skriver det. Då har jag tabbat mig på den punkten… bara att börja om … tätskiktet ska lip eller liknande
Vänta med att riva! Kolla vad den för ångtäthet på plasten du satt in. Om den är lägre än tätskiktet kan den sitta kvar. Om den är högre än tätskiktet ska den bort.
Tätaste skiktet mot fuktigaste sidan, i det här fallet badrummet.

@Jonatan79 https://www.bkr.se/kunskapsbanken/inspiration/ha-koll-pa-vatrumsvaggen
 
  • Gilla
Husetmittisverige och 2 till
  • Laddar…
Rakat ut ett lager 4-8 inför sättning grundelement på ett av två utbyggen. Yta med singel, gräsmatta, lekutrustning i bakgrunden, träpålar, byggprocess eller trädgårdsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När det blev för mörkt gick jag över och började skrapa en av innerdörrarna som skall användas i utbygget…
Träddörr ligger horisontellt på arbetsbänk, delvis slipad med synlig färg och trästruktur, renoveringsprojekt i verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Äntligen fått en köksfläkt!

Tyvärr så var plasmafiltret restat, men der skulle komma under veckan!

Funderar dock på hur sjutton jag ska få till profilen på taklisten mot kupan...:thinking:
 
  • Svart köksfläkt mot vit kakelvägg, takrosett och stuckatur, subtila skandinaviska designinslag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Fadai och 3 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Äntligen fått en köksfläkt!

Tyvärr så var plasmafiltret restat, men der skulle komma under veckan!

Funderar dock på hur sjutton jag ska få till profilen på taklisten mot kupan...:thinking:
Snygg fläkt (y)
 
  • Gilla
Fluxor
  • Laddar…
Modernt, ljus kök, skåp, spishäll, skärbräda, köksredskap, spisfläkt, kakel, parkettgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick också upp en köksfläkt idag, ny men bara provisorisk tills köket renoverad i framtiden (då blir det köksö) då den gamla motorn var kass och slangen ut var mus äten... Så ett tradera fynd så blir som det blir då..
Även fått upp övervakningskameror på tomten och hämtat en ny vattenpump till brunnen
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
TinyDestroyer TinyDestroyer skrev:
[bild]

Fick också upp en köksfläkt idag, ny men bara provisorisk tills köket renoverad i framtiden (då blir det köksö) då den gamla motorn var kass och slangen ut var mus äten... Så ett tradera fynd så blir som det blir då..

Även fått upp övervakningskameror på tomten och hämtat en ny vattenpump till brunnen
Det ser bra ut för att var tillfälligt
 
Bytte ut lysrörsarmaturer mot led-plafonder i hobbyrummet pga att de drog sjukt mycket ström. Nu har jag ett nytt projekt att måla om taket...

Tak med vit rund taklampa och brun vattenskada på vitpanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Fått våran efterlängtade Skorstenshuv☺️
 
  • Skorstenspipa på tak med skyddsgaller, mot molnig himmel. Träpanel och mörka takplattor syns också.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Brorw och 3 till
  • Laddar…
Monterat treglasfönster. Eller treglasfönster och treglasfönster!
Dessa är i mitt tycke inte något som passar i ett gammalt torp, så för att bättra på innemiljön med tanke på energipriserna så blev det att inhandla lite plexiglas som senare inpassats för att monteras löst mot fönsterbågen. Och hittills har det suttit på prov i drygt vecka för att se hur kondensen hanterar detta tilltag. Och hittills har den lyst med sin frånvaro, men får väl se hur det blir när det blir kallare ute.
Dubbelglasfönster med vita karmar, utsikt mot träd och gräsmark, reflektion av lampskärm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
scim och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.