raveper raveper skrev:
Eltejp är ju bra till mycket men..
Precis! Eltejp klarar ju inte alla problem. Här skulle man ju använt silvertejp!
;)
 
  • Gilla
Immobil och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L
Estetiskt är svart eltape där, helt förkastligt.
Silvertape är som LSA är inne på, helt OK.
 
  • Gilla
Immobil och 2 till
  • Laddar…
Så här kopplade jag på jobbet idag. Till mitt försvar vill jag hävda att det bara är en temporär koppling. Och det är inte fast installation heller.
Komplicerad temporär elektronikuppkoppling med många sladdar och komponenter på ett skrivbord.
 
  • Gilla
  • Wow
Fotografen och 6 till
  • Laddar…
A Avemo skrev:
Så här kopplade jag på jobbet idag. Till mitt försvar vill jag hävda att det bara är en temporär koppling. Och det är inte fast installation heller.
[bild]
En komplett hissinstallation?
Kan vara smart att testa allt hemma innan man åker till kunden och gör en fast installation.
 
L Leif i Skåne skrev:
En komplett hissinstallation?
Kan vara smart att testa allt hemma innan man åker till kunden och gör en fast installation.
En kund med en färdigbyggd hiss klagade på driftstopp då och då. Kretskortet närmast kameran visade sig ha en bugg. Kopplingen är för att återskapa situationen där buggen visade sig. Och senare för att se om jag lyckats åtgärda buggen. Om jag tänkt till lite innan jag började koppla hade jag satt kortet och reläerna på en DIN-skena i stället för att låta allt ligga löst i en hög.
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
A Avemo skrev:
Så här kopplade jag på jobbet idag. Till mitt försvar vill jag hävda att det bara är en temporär koppling. Och det är inte fast installation heller.
[bild]
Verkar lite mycket för att få ett bord att gå upp och ner.
 
  • Haha
  • Gilla
daddydj och 7 till
  • Laddar…
Ja, jag vet inte om man ska hissa eller dissa det där…
 
  • Gilla
  • Haha
daddydj och 5 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Verkar lite mycket för att få ett bord att gå upp och ner.
Inte alla kontorsanställda har kunskap att uppskatta det komplicerade system som utgör ett elektriskt höj- och sänkbart skrivbord.
 
  • Gilla
  • Haha
Klass0n och 3 till
  • Laddar…
Saknas bara en kaffekopp någonstans mitt i.
 
  • Gilla
  • Haha
myrstack och 6 till
  • Laddar…
TRJBerg
raveper raveper skrev:
Verkar lite mycket för att få ett bord att gå upp och ner.
Bord?
 
Såhär såg det ut bakom mitt kylskåp när jag tittade in.
Oorganiserad elkabeldragning på en ofärdig vägg bakom ett kylskåp i en renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

När man ändå gjorde om vägg och kök, kunde man verkligen inte hittat en bättre lösning då?
 
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
Fadai och 10 till
  • Laddar…
Bättre lösning..?

Hur menar du, det där ser ju perfekt ut!
 
kashieda kashieda skrev:
Bättre lösning..?

Hur menar du, det där ser ju perfekt ut!
Det var dessutom uppbyggt med reglar av tryckt virke längst bak. Hela huset har en massa udda lösningar och allting är byggt med en noggrannhet som gör att det svider i ögonen.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
ingenmansland ingenmansland skrev:
Såhär såg det ut bakom mitt kylskåp när jag tittade in.
[bild]
När man ändå gjorde om vägg och kök, kunde man verkligen inte hittat en bättre lösning då?
Jag är nog sjuk åt andra hållet, jag spacklade och målade inte bara bakom kyl/frys utan bakom köksskåp mm som man inte ser med mindre än att montera ned hela köket. Jag hatar såna där fuskjobb när man bygger som en 3-åring bara för att det inte syns...
 
  • Gilla
erkka och 3 till
  • Laddar…
Knycker en bild från en annan tråd som jag tycker platsar här: :rolleyes:

Eluttag under konstruktion med oskyddade sladdar och ledningar anslutna till skruvplintar och isolerproppar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.