M maria01 skrev:
nu ser jag dom har anlagt en privat strand där men värkar vara igenvuxen idag på mäklarens bilder

alla 3 husen längs vattnet har bryggor på komunens mark
Förmodligen ett medvetet val att låta den växa igen. Stranden ligger ju uppenbarligen på kommunens mark och är lätt tillgänglig från gångbanan intill, så det hade varit lätt för vem som helt att slå sig ner och fälla upp parasollet.
 
M maria01 skrev:
vad är det som är framför bryggan?
Är någon form av rätt rejäl båtlyft, inte bara brygga.
 
K kardborren skrev:
Är någon form av rätt rejäl båtlyft, inte bara brygga.
det är en strand eller va en
 
S Stuff skrev:
Förmodligen ett medvetet val att låta den växa igen. Stranden ligger ju uppenbarligen på kommunens mark och är lätt tillgänglig från gångbanan intill, så det hade varit lätt för vem som helt att slå sig ner och fälla upp parasollet.
om man kollar på övriga bilder så har ingen tat hand om övriga tomten på många år så naturen har ju nog bara gjort sitt jobb själv
 
M maria01 skrev:
nu ser jag dom har anlagt en privat strand där men värkar vara igenvuxen idag på mäklarens bilder

alla 3 husen längs vattnet har bryggor på komunens mark
Bryggorna nedanför de andra KAN vara okej, beror på hur det är avtalat. Var vanligt förr med "rätt till brygga".
 
Anna_H Anna_H skrev:
Bryggorna nedanför de andra KAN vara okej, beror på hur det är avtalat. Var vanligt förr med "rätt till brygga".
på jordbruks fastigheter och liknade
 
M maria01 skrev:
på jordbruks fastigheter och liknade
Förekommer även på kommunal mark, då de ligger där "av hävd".
 
HOBBY ARCHITECT
MAn kan undra varför dom inte byggde bryggan på vänster sida. Fast å andra sidan äger dom ju ingen tomt i vattnet heller.
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
MAn kan undra varför dom inte byggde bryggan på vänster sida. Fast å andra sidan äger dom ju ingen tomt i vattnet heller.
kan vara för grunt att gå in med stor båt
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
T TowaTei skrev:
Ja det klart bästa Ross-huset som jag har sett, de flesta andra jag sett har varit bedrövliga enligt mitt tycke.
Problemet med Pål Ross är att det alltid finns en nyrik air över hans hus. Lite för mycket, lite tacky, lite rysk oligarkwannabeekänsla liksom. Typ östatstanter med Versaceloggor på handväskan och kläderna. Lite smaklöst, helt enkelt.
 
  • Gilla
Pin och 5 till
  • Laddar…
richardtenggren
richardtenggren richardtenggren skrev:
Blir spännande att se Elias Lindholms bygge här på Norrlandet, ska också vara ritat av Pål Ross.
[länk]

Vet inte vem som ritat Markströms hus, men vi delar rörmokare och han pratade om drygt 700 m2.
vart är det där nån stans ?
 
richardtenggren
M maria01 skrev:
vart är det där nån stans ?
Gävle
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Gävle
hockey spelare va?
 
richardtenggren
M maria01 skrev:
hockey spelare va?
Ja och hon är väl en sådan där influencer.

Den andra är också hockeyspelare.

Jag gissar att det är få Svenssons som bygger ~700 m2 :D
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.