Renoverare
· Falun
· 114 inlägg
Renoverare
· Falun
· 114 inlägg
Bästa svaret
Kan du inte rensa det med en vanlig vaskrensare?
en sådan här brukar lösa de flesta stopp i vattenlås, mycket varmvatten och några ”pumpningar” med vaskrensare så får man loss det mesta som kan täppa till ett vattenlås. Dvs du sätter rensades för utloppet och fyller upp hon med varmvatten, efter det börjar du ”pumpa” med vaskrensare, viktigt att ha fullt med vatten hela tiden och hålla för eventuellt bräddavlopp med en våt disktrasa. Kan vara krångligare att få ihop vattenlåset och få det rätt efter man tagit isär det.
en sådan här brukar lösa de flesta stopp i vattenlås, mycket varmvatten och några ”pumpningar” med vaskrensare så får man loss det mesta som kan täppa till ett vattenlås. Dvs du sätter rensades för utloppet och fyller upp hon med varmvatten, efter det börjar du ”pumpa” med vaskrensare, viktigt att ha fullt med vatten hela tiden och hålla för eventuellt bräddavlopp med en våt disktrasa. Kan vara krångligare att få ihop vattenlåset och få det rätt efter man tagit isär det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Falun
· 114 inlägg
Du har en poäng, speciellt när jag inte vet hur vattenlåset är funtat. Det får nog bli ett inköp på hemvägen och sedan fylla vasken med varmvatten och maskindiskmedel en stund innan bearbetning börjar.GoC skrev:Kan du inte rensa det med en vanlig vaskrensare?
en sådan här brukar lösa de flesta stopp i vattenlås, mycket varmvatten och några ”pumpningar” med vaskrensare så får man loss det mesta som kan täppa till ett vattenlås. Kan vara krångligare att få ihop vattenlåset och få det rätt efter man tagit isär det.
[bild]
Jag återkommer med resultat.
Den här har jag provat med goda resultat 3-4 gånger när jag inte har velat skruva upp vattenlåset,
https://www.hornbach.se/shop/Propplosare-750-g/5142988/artikel-detaljer.html
https://www.hornbach.se/shop/Propplosare-750-g/5142988/artikel-detaljer.html
Renoverare
· Falun
· 114 inlägg
En vaskrensare, varmvatten och maskindiskmedel gjorde susen. Nu rinner det undan som det ska.
Liknande trådar
-
Min grusuppfart är helt invaderad av ogräs, hur återställer jag den?
Trädgård allmänt -
Rengöra cement eller betong-plattor på uppfart och gångar
Trädgård allmänt -
Detaljplan: komplementsbyggnad får uppföras 2m från tomtgräns
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Vattenfylld uppfart. Hur dränera ?
Grund & Markarbeten -
Hur får jag upp en tätningsmaskett ur borrhål?
Vatten & Avlopp