Ett sent svar, men ändå ett svar; PC porten har mängder med användningsområden. Dels använder vi den för ren diagnostik vid felsökning och då är det vanligt att vi gör mjukvaruuppdateringar. Oftast innehåller dem mest buggfixar men ibland konkreta programförändringar eller rent utav nya program eller programpaket.P Parkeringsvakten skrev:
I diagnosstödet kan vi även plocka ur statistik och historik, se drifttimmar, programstarter, felkoder och när maskinen felkodat senast på respektive kod. Beroende på maskin så kan man justera och göra om befintliga program i olika stor utsträckning, och i många maskiner kan vi bygga nya program från grunden. Kanon vid exempelvis allergibesvär eller andra specialapplikationer.
I serviceläget kan samtliga komponenter funktionstestas, vi kan köra dem
Individuellt och oftast oberoende av varandra, se givarvärden, osv osv.
Porten lär hänga kvar ett tag till, men eftersom allt fler maskiner idag kopplas upp hanterar vi mer och mer kommunikation över WiFi.
Jag och mina kollegor använder funktionen dagligen.
Hoppas det besvarar lite funderingar
Absolut, ansluter du dina nätverkskompatibla maskiner mot Miele@home kan du ta hem relevanta programuppdateringar via funktionen RemoteUpdate.arneri68 skrev:
Att vi uppdaterar maskiner med nya program eller funktioner är mer ett plus i kanten när vi är ute för något annat, det är inget som vi debiterar något extra för.
Vill kunden göra det själv och har en kompatibel maskin är det det lätt gjort. Äldre maskiner, som den på bilden i trådens börja behöver dock ett fysiskt besök
Vår gamla w5873 hade fler program än vår nya wcg670. Dessutom kunde antalet program utökas, precis som ts frågor. Nedan folder följde med w5873C chixdiggit skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Har varit i kontakt med Miele supporten för att höra om vår nya maskin kan få fler program, men supporten kunde bara läsa i manualen, där inget nämns.
Mieles molntjänst visar enbart sw korrigeringar. Har fått en uppdatering som installerades utan problem. Hur får jag tag på tilläggsprogram, tex duntäcke?
Logga in
Skapa konto
Nu förstår jag din fråga bättre, alla maskiner har inte tilläggspaket att installera tyvärr. Det kan dock dyka upp i efterhand, så kolla i appen emellanåt efter uppdateringar.arneri68 skrev:Vår gamla w5873 hade fler program än vår nya wcg670. Dessutom kunde antalet program utökas, precis som ts frågor. Nedan folder följde med w5873
[bild]
[bild]
Har varit i kontakt med Miele supporten för att höra om vår nya maskin kan få fler program, men supporten kunde bara läsa i manualen, där inget nämns.
Mieles molntjänst visar enbart sw korrigeringar. Har fått en uppdatering som installerades utan problem. Hur får jag tag på tilläggsprogram, tex duntäcke?
[bild]
Liknande trådar
-
Spc trådlös expansion, åska i garage
Villalarm & Hemautomation -
Cidron-kortläsare till Vanderbilt SPC-larm
Uppgradering vedpanna och eventuellt tankar
Ved, Pellets, Flis -
Uppgradering av äldre larm - DSC/PC5015/Power832
SPC 3.6.6 firmware uppgradering