D datja skrev:
Vi fick tag i en mycket bra stenläggningsfirma via offerta.
Inte direkt ett bygg företag bra stenläggnings firmor finns det mängder av dom flesta är från polen länder runt omkring där man har den expertisen
 
  • Gilla
Greedy1978
  • Laddar…
Skumpe
H hempularen skrev:
Nej, det finns bättre sätt att hitta hantverkare. Fråga vänner, kolleger, släktingar. Kolla med grannar. Ser du att det pågår arbete i närområdet, fråga de som bor där om de kan rekommendera den de anlitat...

Det gäller att hitta äkta referenser. Referenser hos förmedlingssidorna är oftast ren reklam. Läser man många referenser hittar man ofta indiaktioner på att samme person skrivit dem. Ordval, formuleringar. Att titta på tiden när omdömena skrivits är ofta avslöjande. Inget på 3 år, sedan 5 på en vecka, inget på 6 månader en, en ny klunga med bra omdömen.
Det är många gånger näst intill omöjligt att få tag i en hantverkare överhuvudtaget oavsett vilka vägar man går. "För litet jobb" har nog fler än jag hört.

Jag förstår att man ledsnar och tittar på offerta.
 
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
L lbgu skrev:
Känns som lite varning på att anlita företag via typ offerta. Duktiga hantverkare behöver inte jaga jobb på sådana ställen, så då återstår ju de som behöver jaga jobb där.

Jag har anlitat hantverkare via Offerta vid flera tillfällen. Alla gånger har allt blivit gjort enligt avtal och dessutom gått igenom besiktning. Men tror att man ska sålla bland dem som tar kontakt och inte ta första bästa och den som är billigast.

Så man kan inte generalisera och säga att alla är klåpare. Så om man tar sitt ansvar som konsument och gör en grundlig undersökning så ska/bör det gå rätt till.
 
  • Gilla
Yoshidacat
  • Laddar…
Nej alla firmor som jobbar via förmedlingsidor är inte usla. Men de riktigt bra hantverkarna hittar sina kunder genom kontakter.
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 2 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Nej alla firmor som jobbar via förmedlingsidor är inte usla. Men de riktigt bra hantverkarna hittar sina kunder genom kontakter.
eller jag skulle nog säga att dom behöver inte hitta nåt själva alls
 
Hoppas nu att kaklingen blir fint efter andra varvet, visa gärna bilder på ditt kök!
Skönt ändå, att det inte var ett större uppdrag första gänget fick, puh...
PS Jag har nyligen fått renoverat en hel del hemma hos mig, där både tidsplan och budget hållits, liksom kvalitet. Ifall du vill ha rekommendation (Sthlm), bara skicka pm.
 
M maria01 skrev:
Inte direkt ett bygg företag bra stenläggnings firmor finns det mängder av dom flesta är från polen länder runt omkring där man har den expertisen
Nej, de flesta och bästa Stensättningsfirmorna är från Skåneland oftast i närheten av Hässleholm, Vinstorp och Tormestorp. Nybyggd kantstenssättning längs en grusad väg med skottkärra i bakgrunden och grönt landskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
TRJBerg
En OT anekdot: när vi renoverade badrummet i vår lägenhet (2013) så anlitade vi en svensk firma som hyrde in utländsk personal, i vårt fall bl a en polack.
Han gjorde, vad vi förstod, kakling och klinkern på golvet. Och det blev väldigt snyggt och noggrant gjort. Även i övrigt var vi mycket nöjda med jobbet.
Bifogar en bild. Nyligen renoverat badrum med kaklade väggar och klinkergolv, inramad dusch och träskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
lisaskywalker och 4 till
  • Laddar…
TRJBerg TRJBerg skrev:
En OT anekdot: när vi renoverade badrummet i vår lägenhet (2013) så anlitade vi en svensk firma som hyrde in utländsk personal, i vårt fall bl a en polack.
Han gjorde, vad vi förstod, kakling och klinkern på golvet. Och det blev väldigt snyggt och noggrant gjort. Även i övrigt var vi mycket nöjda med jobbet.
Bifogar en bild. [bild]
Fint! Men ganska svag anekdot:D
 
P Peter787 skrev:
Jag tror inte att någon professionell kakelsättare någonsin använder kakelkryss till så små plattor, det behövs inte.
Vi anlitade en erkänt duktig kakelsättare som fick både svåra och enkla uppgifter. Han använde varken plastpluppar eller snöre till något, däremot laser.
 
  • Gilla
Jontha
  • Laddar…
lunnabo lunnabo skrev:
Nej, de flesta och bästa Stensättningsfirmorna är från Skåneland oftast i närheten av Hässleholm, Vinstorp och Tormestorp.[bild]
inte direkt vad jag tänker på med sten arbetare
 
Ursäkta om jag låter en aning osympatisk, men att gå ut på dessa förbannade jämförelsesidor och hämta in offerter är som att be om att bli tagen hårt bakifrån.

Omdömen är inte värda ett skvatt då det bara är dom själva och påhittade personer som skriver för att få upp betyget.

Jag har själv haft en kakling gjord för en vecka sedan och personalen hade >30års erfarenhet per person. Det blev så himla bra. Lätt värt 100kr mer per timme än att få in en sån där total bedragare.
 
T
TRJBerg TRJBerg skrev:
En OT anekdot: när vi renoverade badrummet i vår lägenhet (2013) så anlitade vi en svensk firma som hyrde in utländsk personal, i vårt fall bl a en polack.
Han gjorde, vad vi förstod, kakling och klinkern på golvet. Och det blev väldigt snyggt och noggrant gjort. Även i övrigt var vi mycket nöjda med jobbet.
Bifogar en bild. [bild]
Ser fint ut men där är för mycket fall runt brunnen samt att brunnen är för nära väggen, ej godkänt.
 
TRJBerg
T tank77 skrev:
Ser fint ut men där är för mycket fall runt brunnen samt att brunnen är för nära väggen, ej godkänt.
Det där är orginal brunnsplacering. Husen är byggda 1985 ca.
 
T
TRJBerg TRJBerg skrev:
Det där är orginal brunnsplacering. Husen är byggda 1985 ca.
Bytte man inte brunnen till en ny då? För då kan man ju lika gärna flytta ut den till godkänt avstånd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.