Bra fråga
Får kolla bland mina kvitton
 
Jag hade fel 19mm var den men det är för att jag använde 17 mm slang
Otroligt vilken prisskillnad det är på några år
Visst nu köpte jag ett restparti från en snickare som jag känner men ändå över hundra %
 
Jag mätte på LK plåten jag köpt och det verkar stämma med 18mm brett spår och ungefär 16-17mm djupt. Så råspont skulle kunna funka. Alternativt 16mm spån och att man sen bara kör igenom med fräsen och tar 1mm på djupet
 
Jag använda 18mm byggplywood (enklaste varianten) i remsor när jag la LK golvvärme i uterummet. Har bilder på hur det såg ut under läggningen någonstans hem. Kan posta i kväll om intresse finns.
 
  • Gilla
Utbyhuset och 1 till
  • Laddar…
U
Har nu mätt med skjutmått, spåren i LK spånskivan är 18mm breda och 17.4mm djupa
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Tack (y)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Cellfoam är väll just vanlig golvfoam? :thinking:
Ja, men kör på lumppapp. Det isolerar inte precis som tidigare sagts. Argumentet dom emellan är väl att det är "mjukare" med foamen men det är försumbart i mina ögon, bara extra pengar i utgift och trögare värmeöverföring.
 
  • Gilla
Beemaster
  • Laddar…
Även jag har kört råspont i ett av mina rum, väldigt mycket billigare om man säger så. Lumpapp och sen parkett direkt på.

har funkar bra, men jag har något ställe där jag skulle lagt tätare för att inte få svikt i golvet.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Jag tror det lutar mot att köra 16mm spånskiva och sen köra igenom fräsen ett varv för att få perfekt bredd/djup.
Det var ett tag sedan det blev bilder men golvet är snart lagt och isolerat. Så fort golvspånet är klart är det dags att börja gipsa :)

Ett oisolerat golv under renovering med märkt spånskiva och renoveringsmaterial i en hall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete i hall där 16mm spånskiva läggs på isolerat golv i ett hem under ombyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hallen kommer gå ända in till klacken jag gjutit och den nya kaminen kommer vara vriden 90 grader mot den gamla, alltså ut mot hallen :)

Oisolerat golv under renovering med spånskivor, gipsvägg och rör, samt en katt som vilar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Katten har hittat varmaste stället att mysa på :)

En katt vilar på ett oisolerat golv bredvid rörsystem, omgiven av spånskivor och träplankor i ett pågående renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Bergsén och 9 till
  • Laddar…
Det blir riktigt bra
Mysigt när katten tar med isolering upp i sängen :crysmile:
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Frugan tycker det är så kul att vi renoverar överallt samtidigt så hon tog tag i tvättstugan lite mitt i allt. Ganska hyfsat lyft för 1500kr. Blir en ny tvättstuga senare men det tar nog 5 år innan vi är där, så väl värt det :)

(Blir en ny arbetsbrytare och anslutning till torktumlaren när den här j*vla elektrikern har tid) :crysmile:
 
  • Gilla
  • Älska
maer031 och 30 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Frugan tycker det är så kul att vi renoverar överallt samtidigt så hon tog tag i tvättstugan lite mitt i allt. Ganska hyfsat lyft för 1500kr. Blir en ny tvättstuga senare men det tar nog 5 år innan vi är där, så väl värt det :)

(Blir en ny arbetsbrytare och anslutning till torktumlaren när den här j*vla elektrikern har tid) :crysmile:
Snyggt. Och snygg övergång.
 
  • Gilla
Åsa Lund och 1 till
  • Laddar…
S
Schysst storlek på tvättstugan.
Blev ju fräscht med lite färg.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Åsa Lund
Ljust och fräscht. Mycket bra investerade kronor och timmar i den tvättstugan (y)
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Med en bänkskiva o lite småpill hade jag räknat den där som nyrenoverad för evigt typ.. (y)
Blev ljusare, trevligare och mycket mer enhetligt! :)

Bra gjort av Fru R :ok:
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.