tommib
Haft problem med misstänkt läckage och luftbubbla. Det är normalt inget man ska behöva göra.
 
Han med att skarva en avgrävd markkabel, gjort klart dagvattnet till ”stora” utbyggnaden och börjat lägga dräneringen till den samma, fick även första lassen med grus tippade på uppfarten. I morgon hoppas jag på att börja med dagvattnet till ”lilla” utbyggnaden. Avgrävd mark med nyinstallerade dagvattenrör och verktyg vid husgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Mullvaden har gjort ett nytt försök. Idag fick den smaka på laxskinnet. Höll på att ramla baklänges när jag lyfte på det lätt uppsvällda locket
Efter att ha sett den här tyska dokumentären är det dags att släppa mullvadsfrågan och inse att mina bekymmer är överkomliga
 
K Kjell_G skrev:
Efter att ha sett den här tyska dokumentären är det dags att släppa mullvadsfrågan och inse att mina bekymmer är överkomliga
Du får vara lite kreativ,
 
  • Haha
  • Gilla
Nilstyko och 5 till
  • Laddar…
S
Världens långsammaste köksmontage. :rolleyes:
 
  • Omonterade köksskåp och lådor framför en mörkblå vägg, med en rostfri kyl och frys i mitten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
S
Får nog öka takten på nya köket. :rolleyes:
 
  • Vit spis med keramikhäll och öppen ugn, bredvid en paella i en glasform på köksbänken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 6 till
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
vad jag har gjort med huset idag...
Sabbat ryggen mha ryggskott pga grävt ur en rabatt.
Skit!
Jaja bokat tid till napprapaten imorrn och får bita ihop då smärtstillande + muskelavslappnande endast gör att jag inte faller ihop av smärta då jag går (för att äta tex)
Positiva sidan: Nu kan jag läsa boken jag påbörjat men inte känt att jag haft tid med
Blev bättre av naprapaten.
Men tydligen fick jag även en elak muskelfästesinflamation för endel muskler i ryggen.
Den är kvar o gör ont.
Tänk er benhinneinflammation fast i ryggen.
Får inte anstränga ryggen, men lätt motion är bra.
Värdelöst dock då jag vill bygga klart altanen och sen tilläggsisolera
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Inte huset men sjöboden…tog upp båten idag. Här är 30 min nerkokat till 30 sek:
 
  • Gilla
  • Wow
hobbs och 13 till
  • Laddar…
H
Monterat toalett och kommod i nya badrummet. En jäkla milstolpe. Måste dock införskaffa övergångsnippel till fördelare -> blandare innan tvättstället kommer på plats. Men toaletten är 100% i drift from idag
Kanske blir en "badrumrenoveringstråd" snart, finns en hel del dokumenterat.

Nyinstallerad toalett och ouppbyggd kommod i delvis renoverat badrum med svarta kakelväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
BjörnNelson och 4 till
  • Laddar…
Gården räknas till huset!

Stolpar har gjutits fast och lagt igen hålet (fick gräva rejält på ena sidan då jag stötte på större stenar).

Skall lägga en stolpe ovanpå vad det lider, sen är gungställningen redo!
 
  • Två stolpar som står upp i en grävd och nyligen återfylld mark, förberedda för en gungställning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Fogat sista plattorna. Imorgon blir det lite taklist och slutfix sen är nya filterrummet färdigt. Jag är väldigt nöjd över resultatet. Första gången jag lagt klinkers och bytt fönster. Kul med lite ny kunskap :)

Renoverat filterrum med nytt klinkergolv, fönster och VVS-installationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nya filter och tillsnyggad VVS och el.
Nylagt klinkergolv i ett renoverat filterrum med vattenfilter, rörinstallationer och en elektrisk kontrollenhet på väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Det är stora stenar av den typen källaren är byggd av men varför de tre inte fick vara med är svårt att förstå. De blev kanske över och var jobbiga att ta ut sedan. För det finns ingenstans som det fattas stenar. Av det som syns... I alla fall... Nu blev jag lite orolig... Bäst att inte tänka för mycket på det.
Som i min hydroforkällare har tänkt i 8 år att jag ska ta bort dom men med tanke på storleken så väger dom nog närmre 500 kg stycket så dom får nog ligga kvar några år till
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
P pennybridge skrev:
Fogat sista plattorna. Imorgon blir det lite taklist och slutfix sen är nya filterrummet färdigt. Jag är väldigt nöjd över resultatet. Första gången jag lagt klinkers och bytt fönster. Kul med lite ny kunskap :)

[bild]


Nya filter och tillsnyggad VVS och el.
[bild]
Snygg installation (y)
 
  • Gilla
pennybridge
  • Laddar…
Målat köksluckorna i gamla köket bara för att frun ska kunna bestämma vilken färg hon vill ha på det nya köket
Med min tur ingen av dom
 
  • Nymålade grå köksluckor på ett skyddat bord med målarverktyg och färgburk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett kök med nymålade köksluckor i ljusgrön färg, träbänkskiva och vit spis.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Njingan och 2 till
  • Laddar…
Satt upp spegel i badrummet
Och satt foder runt dörren
Nu väntar vi bara på lampan över spegeln
 
  • Nyinstallerad rund spegel ovanför handfat med verktyg på bänk i ett badrum under renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyuppsatt spegel och foder runt dörren i ett hem, väntande på badrumslampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.